Dzisiaj mamy: Wtorek, 21 Maj 2024

Czy dla Polaków ważna jest ekologia i personalizacja? Co wiedzą o metaverse? Nowe badanie Santander Consumer Banku

2023.11.30

Zgodnie z wynikami raportu Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” o możliwości robienia zakupów w metaverse słyszał już co trzeci polski e-konsument (31%). W zeszłym roku odsetek ten wynosił 18%. Wśród osób, które wiedzą o tym zjawisku, najwięcej jest mężczyzn (42% w porównaniu do 22% kobiet) i mieszkańców dużych miast powyżej 250 tys. mieszkańców (38%).

Personalizacja podczas zakupów

Santander Consumer Bank zadała także pytania dotyczące personalizacji i ekologii. Ankietowani zostali poproszeni o ocenę, jak ważna jest dla nich personalizacja podczas zakupów online w skali od 1 (nieistotna) do 5 (bardzo istotna). Najczęściej wskazywali 3 (37%), 4 (23%) i 5 (14%). Ocenę 5 wybierali najczęściej 30-latkowie (21%) i mężczyźni (16%). Dla 11% respondentów personalizacja okazała się nieistotna – były to głównie osoby po 50. i 60. roku życia. 

Ekologia w e-commerce

Jeżeli chodzi o kwestie związane z ekologią, 7% ankietowanych oceniło ich ważność na 5, co oznacza, że nie kupiliby produktów od marki, która nie działa w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. 25% wybrało 4 – w tej grupie znalazło się najwięcej 40-latków (31%) i osób z wyższym wykształceniem (27%). 12% oceniło tę kwestię na 1 – w tej grupie przeważali 50-59-latkowie i zarabiający najmniej do 1999 zł netto.

Polecamy