Black Friday a płatności BLIK-iem. Ilu Polaków wybrało tę metodę podczas tegorocznych zakupów?
W 2023 roku po raz kolejny Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły sporo klientów – niższe ceny skłoniły ich do zakupów, za które chętnie płacili BLIK-iem, czyli najpopularniejszą metodą w Internecie. W ciągu 4 dni (między 24 a 27 listopada br.) użytkownicy wykonali za pośrednictwem BLIK-a blisko 18 mln transakcji o wartości prawie 2,8 mld zł.
Liczba transakcji online
Podczas tegorocznego Black Friday zrealizowano niemal 5,2 mln transakcji, a łącznie z przelewami na telefon – aż 7,2 mln. Jeżeli chodzi o zakupy internetowe, tego dnia użytkownicy kupowali online ponad 3,5 mln razy na kwotę 630 mln zł (rok wcześniej było to 3,1 mln transakcji na kwotę 497 mln zł). W sobotę odnotowano 2,7 mln transakcji, a w niedzielę blisko 3,3 mln. Z kolei w poniedziałek – czyli Cyber Monday – było ich ponad 3,4 mln.
Co najchętniej kupowali Polacy?
W analizowanym okresie płatności na marketplace urosły o 20% pod względem liczby transakcji, a wydana kwota zwiększyła się o prawie ¼ w porównaniu do roku ubiegłego. W ramach tegorocznego Black Friday użytkownicy BLIK-a bardzo chętnie kupowali ubrania. Porównując dane rdr., liczba transakcji w kategorii „moda” zwiększyła się o 26%, a średni koszyk zakupowy osiągnął wartość 252 zł. Z kolei sklepy oferujące artykuły RTV i AGD odnotowały średnią wartość koszyka na poziomie 519 zł, czyli o 8% więcej niż rok temu.