Nowy trend w branży – czym jest commerce media?
Commerce media staje się kluczowym elementem strategii sprzedażowo-marketingowych na 2024 rok w branży e-commerce. W ciągu 5 lat rynek commerce media osiągnął wartość 200 miliardów dolarów, a jak szacuje firma doradcza McKinsey, do 2026 rok może być wart nawet 1,3 biliona dolarów. Czego jeszcze możemy się dowiedzieć dzięki informacjom podanym przez fintech Mokka?
Commerce media i jego możliwości
Commerce media to innowacyjne podejście do reklamy cyfrowej, które łączy w sobie elementy handlu detalicznego i marketingu. Pozwala docierać do klientów na różnych etapach ścieżki zakupowej – od pierwszej styczności z produktem po finalizację transakcji. Koncepcja ta różni się od tradycyjnych modeli reklamowych, umożliwiając firmom wykorzystanie własnych platform handlowych (retail media networks) do celów promocyjnych. Dzięki temu marki mogą tworzyć bardziej spersonalizowane i skuteczne kampanie, które opierają się na dokładnym targetowaniu i integracji danych zakupowych.
Dynamiczny rozwój commerce media
Analizy rynkowe i wszelkiego rodzaju badania pokazują, że commerce media kryje w sobie ogromny potencjał. Obecnie obszar ten przynosi ok. 2% całkowitego przychodu detalistów, ale prognozy wskazują na dynamiczny rozwój. Commerce media może stać się koniecznością dla firm, które chcą utrzymać konkurencyjność w erze nowych technologii, zwłaszcza że młodsi konsumenci mają coraz większe oczekiwania. Bardzo ważne staje się więc utrzymanie ich zainteresowania.