Grupy odbiorów w reklamach Meta. Jak wykorzystać ich potencjał?
Meta jest właścicielem dwóch najważniejszych platform społecznościowych w sieci – Facebooka i Instagrama. Jako gigant technologiczny udostępnia swoim użytkownikom skuteczne narzędzia, które służą do tworzenia kampanii reklamowych. Trudno wyobrazić sobie promocję sklepu internetowego bez Facebook Ads czy odpowiedniego targetowania. Dzisiaj chcielibyśmy się zastanowić, czym są grupy odbiorców w reklamach Meta i jak wykorzystać ich potencjał. Zostań z nami, aby wszystkiego się dowiedzieć!
Kampanie reklamowe i modelowy klient
Płatne kampanie na Facebooku to jedno z najczęściej wykorzystywanych przez firmy narzędzi – cieszą się bowiem sporą efektywnością. Pozwalają szybko dotrzeć do konkretnych grup odbiorczych, nierzadko niszowych, pomagają budować świadomość marki i produktu, a nawet generować potrzeby. Zacznijmy jednak od podstaw. Posługując się systemem reklamowym Facebooka, warto znać kilka najważniejszych pojęć, takich jak persona, grupa niestandardowych odbiorców czy grupa podobnych odbiorców. Persona to modelowy klient, jego wzór, archetyp – najczęściej oznacza uproszczoną, schematyczną reprezentację docelowej grupy odbiorców, która składa się z jej typowych cech i zachowań. Dzięki takiemu obrazowi można zacząć planować strategie dotarcia do potencjalnych klientów, poznać ich oczekiwania oraz nawyki zakupowe.
Czym jest targetowanie na Facebooku?
Najważniejszym elementem kampanii na Facebooku jest targetowanie, czyli proces dopasowywania i kierowania przekazów reklamowych do konkretnych odbiorców w celu maksymalizacji skuteczności działań promocyjnych. Platforma oferuje różnorodne narzędzia, które umożliwiają precyzyjne określenie, które grupy użytkowników powinny widzieć daną reklamę – głównie na podstawie zainteresowań, zachowań i danych demograficznych. To jednak nie jedyny sposób targetowania: można również tworzyć grupy podobnych odbiorców oraz grupy niestandardowych odbiorców.
Zobacz też: Różnice pokoleniowe a e-commerce. Jak targetować sprzedaż?
Grupa podobnych odbiorców – czym jest?
Grupa podobnych odbiorców pozwala reklamodawcom na dotarcie do nowych użytkowników, którzy wykazują zachowania i cechy podobne do zachowań i cech już istniejącej grupy odbiorców. Chodzi tutaj o dane demograficzne, zainteresowania czy nawyki. To doskonałe rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy chcą poszerzyć zasięg swoich kampanii, wybierając wcześniej sprawdzone sposoby. Bazą do stworzenia grupy podobnych odbiorców mogą być osoby obserwujące stronę, kupujący oraz osoby, które wysłały formularz z pytaniem.
Grupa niestandardowych odbiorców i remarketing
Grupa niestandardowych odbiorców bazuje na liście osób, które dokonały interakcji z naszym fanpage’em na Facebooku czy Instagramie czy odwiedziły naszą stronę internetową (dzięki pixelowi Facebooka) w ciągu ostatnich 180 dni. Ten rodzaj targetowania umożliwia nawet skierowanie reklamy do użytkowników na podstawie ich adresów e-mail. Facebook umożliwia utworzenie do 500 grup niestandardowych odbiorców na jedno konto reklamowe. Aby móc uruchomić kampanię, trzeba zebrać minimum 1000 użytkowników. Warto również wspomnieć o remarketingu, który polega na wyświetlaniu reklam osobom mającym wcześniej styczność z treściami danej marki. To pojęcie jest ściśle związane z grupami niestandardowych odbiorców.
Krótkie podsumowanie
Wiesz już, na czym polega targetowanie i jakie możliwości daje Facebook i Instagram oraz jego narzędzia. Aby zdobyć nowych klientów albo dotrzeć do osób, które z jakiegoś powodu nie dotarły do końca ścieżki zakupowej, pamiętaj o tworzeniu skutecznych kampanii reklamowych. Grupy odbiorców mają ogromny potencjał, zwłaszcza jeżeli prowadzisz sklep internetowy.