Temu cały czas podbija Europę – wyniki sprzedażowe za pierwsze półrocze 2025
Chińska platforma zakupowa Temu umacnia swoją pozycję w Europie – w pierwszym półroczu 2025 korzystało z niej średnio 115,7 mln użytkowników miesięcznie. Tak szybki wzrost popularności azjatyckiego giganta wzbudza coraz większe zaniepokojenie wśród regulatorów.
Rosnąca liczba użytkowników
Między styczniem a czerwcem 2025 roku aplikacja Temu zgromadziła w Unii Europejskiej 115,7 mln użytkowników – taką informację możemy znaleźć w najnowszym raporcie przejrzystości firmy. To rezultat ekspansji rozpoczętej dwa lata temu i zarazem potwierdzenie tempa, w jakim platforma zdobywa europejski rynek. Zgodnie z regulacjami UE serwisy osiągające określoną skalę działalności zobowiązane są do publikowania takich danych co pół roku.
Niemcy, Francja i Polska na podium
Największym rynkiem Temu w Europie pozostają Niemcy, gdzie aplikacja ma 19,3 mln użytkowników miesięcznie – to o 13,5% więcej niż w poprzednim półroczu. Drugą pozycję zajmuje Francja z 16 mln użytkowników (+19,4%), a trzecią Polska – z wynikiem 13,2 mln użytkowników. Pierwszą piątkę uzupełniają Włochy (12,9 mln) oraz Hiszpania (12,6 mln). Najszybszy wzrost liczby użytkowników odnotowała Rumunia – to aż 20,5% więcej.
Europa rozważa ostrzejszy nadzór
Rosnąca popularność Temu coraz bardziej przyciąga uwagę władz. We Francji pojawiła się propozycja, aby Google i inne wyszukiwarki usuwały platformę z wyników, jeśli wciąż będzie naruszać unijne przepisy dotyczące bezpieczeństwa produktów. Kwestia ta była jednym z tematów rozmów w Brukseli, gdzie dyskutowano o zaostrzeniu nadzoru nad chińskimi serwisami e-commerce.
