Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

#PrasówkaEcomersy (23.05-27.05.2022 r.)

2022.05.30

Pisaliśmy o najnowszej opcji, która została wprowadzona na YouTubie – live shoppingu, a także o zmianach w branży e-commerce, które pojawiły się dzięki nowej dyrektywie Omnibus. W Strefie Wiedzy znalazł się artykuł, czym jest API konwersji Facebooka. Wspomnieliśmy też o mniejszym udziale e-commerce w handlu detalicznym (dane z GUS-u) oraz o kupnie agencji Selium przez Shopera. Opublikowaliśmy wywiad z Marcinem Popowskim, Product Managerem w imoje.pl, na temat tego, jak dobrze wybrać bramkę płatności do sklepu internetowego. Podzieliliśmy się też listą nominowanych do konkursu Dyrektor e-Commerce Roku 2022. Zastanawialiśmy się, czy czeski rynek e-commerce jest szansą dla polskich przedsiębiorców. Pisaliśmy też o tym, że Pointpack kupuje udziały w spółce P2A Box oraz że Shoper przejmuje Sempire Europe. Informowaliśmy o zmianach na platformie Allegro, które obejmują wyższe ceny i łączenie ofert od różnych sprzedawców i o spadku akcji Snapchata. Z kolei w serii Ecomersy Basic znalazł się artykuł na temat live commerce.

YouTube z najnowszą opcją – live shoppingiem

YouTube wprowadza opcję live shoppingu, czyli kupowania produktów podczas transmisji na żywo prowadzonych przez twórców. Jakiś czas temu w serwisie pojawiła się możliwość robienia zakupów za pośrednictwem reklam.

https://ecomersy.pl/youtube-z-najnowsza-opcja-live-shoppingiem

Czym jest API konwersji Facebooka?

Czy znasz skrót API? Oznacza on application programming interface, czyli interfejs programowania aplikacji. Dzisiaj chcielibyśmy pokrótce opisać API konwersji Facebooka, czyli nowy sposób połączenia portalu z Twoją witryną. Do niedawna funkcję tę sprawował jedynie piksel Facebooka, który jednak bazuje na ciasteczkach strony trzeciej (third-party cookies), umożliwiających śledzenie użytkowników. W prawie zaszły zmiany dotyczące ochrony prywatności, dlatego takie rozwiązania mogą niedługo odejść w zapomnienie.

https://ecomersy.pl/czym-jest-api-konwersji-facebooka

GUS: Mniejszy udział e-commerce w handlu detalicznym w kwietniu

Jak podaje GUS, udział e-commerce w sprzedaży detalicznej zmniejszył się w kwietniu do 8,9%. W marcu wynosił 9,4%. Spadek wykazały przedsiębiorstwa należące do następujących grup: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 23,4% do 21%), „tekstylia, odzież, obuwie” (z 26,7% do 24,4%), „meble, RTV, AGD” (z 18,2% do 17,4%).

https://ecomersy.pl/mniejszy-udzial-e-commerce-w-handlu-detalicznym-w-kwietniu

Nominowani do konkursu Dyrektor e-Commerce Roku 2022

W konkursie Dyrektor e-Commerce Roku 2022, który został zorganizowany przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, wyłoniono 38 liderów i zespołów e-commerce. Z kolei zwycięzcy – w 10 kategoriach indywidualnych i 3 kategoriach zespołowych – zostaną ogłoszeni 2 czerwca br., podczas gali wręczenia nagród.

https://ecomersy.pl/nominowani-do-konkursu-dyrektor-e-commerce-roku-2022

Zmiany w branży e-commerce – nowa dyrektywa Omnibus

Na przedsiębiorców działających w branży e-commerce czekają duże zmiany. Wiążą się z pojawieniem się unijnej dyrektywy Omnibus, która ma na celu wzmocnienie praw konsumenta oraz uregulowanie kwestii związanych z obniżkami cen czy publikowaniem opinii. Sklepy internetowe mają czas do 28 maja br., aby wprowadzić konieczne aktualizacje. 

https://ecomersy.pl/zmiany-w-branzy-e-commerce-nowa-dyrektywa-omnibus

Jak dobrze wybrać bramkę płatności do sklepu internetowego? Wywiad z Marcinem Popowskim – Product Managerem w imoje.pl

Bezpieczne i szybkie płatności są jednym z filarów działania sklepu internetowego. Dziś przyjrzymy się temu, czym kierować się, wybierając bramkę płatniczą. O poradę zapytaliśmy Marcina Popowskiego – Product Managera w imoje.pl. Zapraszamy na wywiad pełen wartościowych wskazówek!

https://ecomersy.pl/jak-dobrze-wybrac-bramke-platnosci-do-sklepu-internetowego-wywiad-z-marcinem-popowskim-product-managerem-w-imojepl

Shoper kupuje agencję Selium

Shoper przejmuje agencję e-commerce Selium – gotowa jest już przedwstępna umowa kupna za 1,65 mln zł. Selium zajmuje się przede wszystkim wsparciem sprzedaży na globalnych platformach związanych z e-commerce.

https://ecomersy.pl/shoper-kupuje-agencje-selium

Czeski rynek e-commerce szansą dla polskich przedsiębiorców?

Czeski rynek e-commerce należy do jednego z najprężniej rozwijających się w Europie. Wiele polskich przedsiębiorców widzi w tym szansę. Sklepy internetowe w Czechach generują 13,5% sprzedaży w handlu detalicznym, a obroty na rynku e-commerce są wyższe o kilkanaście procent niż rok temu. Ich wartość pod koniec 2022 może osiągnąć nawet 222,8 mld koron (ok. 9 mld euro).

https://ecomersy.pl/czeski-rynek-e-commerce-szansa-dla-polskich-przedsiebiorcow

Pointpack kupuje udziały w spółce P2A Box

Firma Pointpack, zajmująca się integracją kurierów z punktami odbioru i nadania paczek, przejmie 51% udziałów w spółce P2A Box, która dostarcza automaty dla Poczty Polskiej. Rozstawione zostaną 2 tys. „Pocztex Automatów”.

https://ecomersy.pl/pointpack-kupuje-udzialy-w-spolce-p2a-box

Kolejne inwestycje Shoper. Marka przejmuje Sempire Europe

Shoper planuje kolejne inwestycje. Tym razem firma zdecydowała się na przejęcie 100% udziałów agencji e-commerce Sempire Europe. Jest oficjalny komunikat: podpisana została już umowa inwestycyjna, a Shoper w pierwszej transzy zakupił 60% udziałów za 15 mln zł.

https://ecomersy.pl/kolejne-inwestycje-shoper-marka-przejmuje-sempire-europe

Zmiany na platformie Allegro – wyższe ceny i łączenie ofert od różnych sprzedawców

Allegro wprowadza kolejne zmiany, które wejdą w życie w czerwcu i lipcu. Wiemy, że klientów czekają podwyżki, a oprócz tego – możliwe stanie się automatyczne łączenie ofert pochodzących od różnych sprzedawców.

https://ecomersy.pl/zmiany-na-platformie-allegro-wyzsze-ceny-i-laczenie-ofert-od-roznych-sprzedawcow

Akcje Snapchata spadają. Powodem słowa właściciela aplikacji

Snapchat mierzy się z problemami – jego akcje znacznie spadły. Powodem mają być słowa CEO aplikacji, Evana Spiegela, który niedawno stwierdził, że Snapchat prawdopodobnie nie osiągnie zysków prognozowanych na obecny kwartał.

https://ecomersy.pl/akcje-snapchata-spadaja-powodem-slowa-wlasciciela-aplikacji

EcomersyBasic #30: Jak sprzedawać na transmisjach? Podstawy live commerce

Czy słyszałeś kiedyś o pojęciu live commerce? Mówi się, że jest to przyszłość branży e-commerce. W wolnym tłumaczeniu oznacza po prostu zakupy na żywo, czyli podczas transmisji. Zyskało na popularności krótko po wybuchu pandemii i podczas lockdownu, jednak jego korzenie sięgają dalej. Wszystko zaczęło się w Chinach w 2014 roku. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zostań z nami, a zyskasz niezbędną wiedzę na ten temat.

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-30-jak-sprzedawac-na-transmisjach-podstawy-live-commerce

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...