Dzisiaj mamy: Wtorek, 28 Czerwiec 2022

GUS: Mniejszy udział e-commerce w handlu detalicznym w kwietniu

2022.05.24

Jak podaje GUS, udział e-commerce w sprzedaży detalicznej zmniejszył się w kwietniu do 8,9%. W marcu wynosił 9,4%. Spadek wykazały przedsiębiorstwa należące do następujących grup: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 23,4% do 21%), „tekstylia, odzież, obuwie” (z 26,7% do 24,4%), „meble, RTV, AGD” (z 18,2% do 17,4%).

Co może pomóc?

Eksperci twierdzą, że spadkom towarzyszą także obniżki marż i braki kadrowe. Pomocnym elementem może okazać się automatyzacja różnych procesów, która pozwoli zaoszczędzić sporo pieniędzy i czasu. Wiadomo również, że ogólny wzrost konsumpcji w kwietniu miał związek ze świętami wielkanocnymi.

Możliwe przyczyny i przewidywania

Oprócz tego, uchodźcy pochodzący z Ukrainy kupują przede wszystkim stacjonarnie, co może mieć wpływ na mniejszy udział e-commerce w sprzedaży detalicznej. Według przewidywań, w kolejnych miesiącach trzeba spodziewać się jeszcze mniejszych wydatków na dobra trwałe, głównie ze względu na problemy z dostawami i długi czas oczekiwania.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #34: Polityka cenowa w sklepie internetowym. Jak ją opracować?

EcomersyBasic #34: Polityka cenowa w sklepie internetowym. Jak ją opracować?

2022.06.23
Polityka cenowa to zbiór reguł, jakimi kieruje się dana firma przy ustalaniu cen za produkty bądź usługi. W jej skład wchodzą następujące czynniki: koszty produkcji, wartość danego produktu czy usługi, zapotrzebowanie na ok
EcomersyBasic #33: 20 strategii marketingowych, dzieki którym wypromujesz markę

EcomersyBasic #33: 20 strategii marketingowych, dzieki którym wypromujesz markę

2022.06.17
Aby zbudować widoczność w sieci, niezbędne są konkretne działania marketingowe. W tym celu można wykorzystać rozmaite strategie. Najważniejsze jest to, by dopasować je do profilu swojej działalności i stworzyć konkretny plan. Nie można działać w ciemno – trzeba z góry wiedzieć, co chce się osiągnąć, a także jakimi środkami. Przygotowaliśmy...
EcomersyBasic #32: Jak skutecznie wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego? Lista działań

EcomersyBasic #32: Jak skutecznie wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego? Lista działań

2022.06.10
Sklep internetowy podobnie jak każdy biznes potrzebuje trafnego ruchu. Dobrze zaplanowane pozycjonowanie pozwoli na osiągnięcie zadowalających, a nawet doskonałych wyników. Odpowiedni dobór działań sprawi, że twój sklep internetowy wygeneruje wysoki poziom sprzedaży. Warto zastanowić się nad różnymi czynnikami, których być może nie ma w strategii SEO, a które w znaczący...
EcomersyBasic #31: Czym jest marketing mix?

EcomersyBasic #31: Czym jest marketing mix?

2022.06.03
Marketing mix to inaczej kompozycja marketingowa lub – w bardziej dosłownym tłumaczeniu – mieszanka marketingowa. Obejmuje zespół elementów, za pomocą których można oddziaływać na rynek. Najbardziej popularną koncepcją jest tzw. „4p”, czyli product (produkt), price (cena), place (miejsce) oraz promotion (promocja). Wszystkie te składniki są ze sobą ściśle powiązane.