GUS: Mniejszy udział e-commerce w handlu detalicznym w kwietniu
Jak podaje GUS, udział e-commerce w sprzedaży detalicznej zmniejszył się w kwietniu do 8,9%. W marcu wynosił 9,4%. Spadek wykazały przedsiębiorstwa należące do następujących grup: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 23,4% do 21%), „tekstylia, odzież, obuwie” (z 26,7% do 24,4%), „meble, RTV, AGD” (z 18,2% do 17,4%).
Co może pomóc?
Eksperci twierdzą, że spadkom towarzyszą także obniżki marż i braki kadrowe. Pomocnym elementem może okazać się automatyzacja różnych procesów, która pozwoli zaoszczędzić sporo pieniędzy i czasu. Wiadomo również, że ogólny wzrost konsumpcji w kwietniu miał związek ze świętami wielkanocnymi.
Możliwe przyczyny i przewidywania
Oprócz tego, uchodźcy pochodzący z Ukrainy kupują przede wszystkim stacjonarnie, co może mieć wpływ na mniejszy udział e-commerce w sprzedaży detalicznej. Według przewidywań, w kolejnych miesiącach trzeba spodziewać się jeszcze mniejszych wydatków na dobra trwałe, głównie ze względu na problemy z dostawami i długi czas oczekiwania.