Dzisiaj mamy: Środa, 7 Grudzień 2022

GUS: Mniejszy udział e-commerce w handlu detalicznym w kwietniu

2022.05.24

Jak podaje GUS, udział e-commerce w sprzedaży detalicznej zmniejszył się w kwietniu do 8,9%. W marcu wynosił 9,4%. Spadek wykazały przedsiębiorstwa należące do następujących grup: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 23,4% do 21%), „tekstylia, odzież, obuwie” (z 26,7% do 24,4%), „meble, RTV, AGD” (z 18,2% do 17,4%).

Co może pomóc?

Eksperci twierdzą, że spadkom towarzyszą także obniżki marż i braki kadrowe. Pomocnym elementem może okazać się automatyzacja różnych procesów, która pozwoli zaoszczędzić sporo pieniędzy i czasu. Wiadomo również, że ogólny wzrost konsumpcji w kwietniu miał związek ze świętami wielkanocnymi.

Możliwe przyczyny i przewidywania

Oprócz tego, uchodźcy pochodzący z Ukrainy kupują przede wszystkim stacjonarnie, co może mieć wpływ na mniejszy udział e-commerce w sprzedaży detalicznej. Według przewidywań, w kolejnych miesiącach trzeba spodziewać się jeszcze mniejszych wydatków na dobra trwałe, głównie ze względu na problemy z dostawami i długi czas oczekiwania.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...