Dzisiaj mamy: Wtorek, 28 Czerwiec 2022

Czym jest API konwersji Facebooka?

2022.05.24

Czy znasz skrót API? Oznacza on application programming interface, czyli interfejs programowania aplikacji. Dzisiaj chcielibyśmy pokrótce opisać API konwersji Facebooka, czyli nowy sposób połączenia portalu z Twoją witryną. Do niedawna funkcję tę sprawował jedynie piksel Facebooka, który jednak bazuje na ciasteczkach strony trzeciej (third-party cookies), umożliwiających śledzenie użytkowników. W prawie zaszły zmiany dotyczące ochrony prywatności, dlatego takie rozwiązania mogą niedługo odejść w zapomnienie.

API konwersji a piksel

Alternatywnym sposobem na monitorowanie zachowań użytkowników na Twojej witrynie jest właśnie API konwersji. Rejestruje ono wszystkie zdarzenia, takie jak PageView, ContentView, AddToCart czy Purchase. Oprócz tego, przesyła też parametry, np. value (wartość: 79,99) czy currency (wartość: PLN). Na ich podstawie można mierzyć konwersję i optymalizować reklamy w Ads Managerze. W przypadku piksela Facebooka każde działanie ma miejsce na urządzeniu klienta, a w przypadku API konwersji – na serwerze. Co więcej, zablokowanie zbierania danych przez API jest prawie niewykonalne – nie zrobi tego ani użytkownik, ani przeglądarka. Inaczej jest z pikselem, któremu można zapobiec poprzez adblocka czy zmianę ustawień prywatności.


Polecamy: Ecomersy Basic #8: Co to jest Facebook Ads?


Integracja Conversion’s API

API konwersji Facebooka trudniej zainstalować niż piksela. Da się to zrobić na kilka sposobów. Po pierwsze: poprzez integrację partnerską (z platformą handlową, taką jak Shopify czy BigCommerce, lub platformą niehandlową, taką jak WordPress czy Google Tag Manager. Po drugie, można dokonać konfiguracji za pomocą bramy API konwersji (wymagane są: dostęp do konta w chmurze i konto w usłudze DNS) i po trzecie – ręcznie (przy użyciu przewodnika krok po kroku). Niedługo prawdopodobnie zaczną się pojawiać kolejne wtyczki, szczególnie po zniknięciu piksela.


Reklama


Czy piksel Facebooka rzeczywiście zniknie?

Warto wspomnieć, że z piksela oraz API konwersji da się korzystać jednocześnie, do czego zachęca sam Facebook. Są to dwa różne sposoby gromadzenia tych samych danych z witryny. Zastosowanie obu tych metod naraz może poprawić wyniki kampanii o 10-20%. Aby uniknąć duplikacji zdarzeń, Facebook udostępnia opcję przypisania unikatowego identyfikatora (event_id) do każdego z nich. Jeszcze nie wiadomo, kiedy dokładnie API konwersji zastąpi piksela, jednak bez wątpienia wydarzy się to na przestrzeni najbliższych lat. Google zamierza zrezygnować z ciasteczek w 2023 roku. Nowe rozwiązania będą musiały zacząć wprowadzać też inne platformy, takie jak LinkedIn czy Twitter.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #34: Polityka cenowa w sklepie internetowym. Jak ją opracować?

EcomersyBasic #34: Polityka cenowa w sklepie internetowym. Jak ją opracować?

2022.06.23
Polityka cenowa to zbiór reguł, jakimi kieruje się dana firma przy ustalaniu cen za produkty bądź usługi. W jej skład wchodzą następujące czynniki: koszty produkcji, wartość danego produktu czy usługi, zapotrzebowanie na ok
EcomersyBasic #33: 20 strategii marketingowych, dzieki którym wypromujesz markę

EcomersyBasic #33: 20 strategii marketingowych, dzieki którym wypromujesz markę

2022.06.17
Aby zbudować widoczność w sieci, niezbędne są konkretne działania marketingowe. W tym celu można wykorzystać rozmaite strategie. Najważniejsze jest to, by dopasować je do profilu swojej działalności i stworzyć konkretny plan. Nie można działać w ciemno – trzeba z góry wiedzieć, co chce się osiągnąć, a także jakimi środkami. Przygotowaliśmy...
EcomersyBasic #32: Jak skutecznie wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego? Lista działań

EcomersyBasic #32: Jak skutecznie wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego? Lista działań

2022.06.10
Sklep internetowy podobnie jak każdy biznes potrzebuje trafnego ruchu. Dobrze zaplanowane pozycjonowanie pozwoli na osiągnięcie zadowalających, a nawet doskonałych wyników. Odpowiedni dobór działań sprawi, że twój sklep internetowy wygeneruje wysoki poziom sprzedaży. Warto zastanowić się nad różnymi czynnikami, których być może nie ma w strategii SEO, a które w znaczący...
EcomersyBasic #31: Czym jest marketing mix?

EcomersyBasic #31: Czym jest marketing mix?

2022.06.03
Marketing mix to inaczej kompozycja marketingowa lub – w bardziej dosłownym tłumaczeniu – mieszanka marketingowa. Obejmuje zespół elementów, za pomocą których można oddziaływać na rynek. Najbardziej popularną koncepcją jest tzw. „4p”, czyli product (produkt), price (cena), place (miejsce) oraz promotion (promocja). Wszystkie te składniki są ze sobą ściśle powiązane.