Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

Czym jest API konwersji Facebooka?

2022.05.24

Czy znasz skrót API? Oznacza on application programming interface, czyli interfejs programowania aplikacji. Dzisiaj chcielibyśmy pokrótce opisać API konwersji Facebooka, czyli nowy sposób połączenia portalu z Twoją witryną. Do niedawna funkcję tę sprawował jedynie piksel Facebooka, który jednak bazuje na ciasteczkach strony trzeciej (third-party cookies), umożliwiających śledzenie użytkowników. W prawie zaszły zmiany dotyczące ochrony prywatności, dlatego takie rozwiązania mogą niedługo odejść w zapomnienie.

API konwersji a piksel

Alternatywnym sposobem na monitorowanie zachowań użytkowników na Twojej witrynie jest właśnie API konwersji. Rejestruje ono wszystkie zdarzenia, takie jak PageView, ContentView, AddToCart czy Purchase. Oprócz tego, przesyła też parametry, np. value (wartość: 79,99) czy currency (wartość: PLN). Na ich podstawie można mierzyć konwersję i optymalizować reklamy w Ads Managerze. W przypadku piksela Facebooka każde działanie ma miejsce na urządzeniu klienta, a w przypadku API konwersji – na serwerze. Co więcej, zablokowanie zbierania danych przez API jest prawie niewykonalne – nie zrobi tego ani użytkownik, ani przeglądarka. Inaczej jest z pikselem, któremu można zapobiec poprzez adblocka czy zmianę ustawień prywatności.


Polecamy: Ecomersy Basic #8: Co to jest Facebook Ads?


Integracja Conversion’s API

API konwersji Facebooka trudniej zainstalować niż piksela. Da się to zrobić na kilka sposobów. Po pierwsze: poprzez integrację partnerską (z platformą handlową, taką jak Shopify czy BigCommerce, lub platformą niehandlową, taką jak WordPress czy Google Tag Manager. Po drugie, można dokonać konfiguracji za pomocą bramy API konwersji (wymagane są: dostęp do konta w chmurze i konto w usłudze DNS) i po trzecie – ręcznie (przy użyciu przewodnika krok po kroku). Niedługo prawdopodobnie zaczną się pojawiać kolejne wtyczki, szczególnie po zniknięciu piksela.


Reklama


Czy piksel Facebooka rzeczywiście zniknie?

Warto wspomnieć, że z piksela oraz API konwersji da się korzystać jednocześnie, do czego zachęca sam Facebook. Są to dwa różne sposoby gromadzenia tych samych danych z witryny. Zastosowanie obu tych metod naraz może poprawić wyniki kampanii o 10-20%. Aby uniknąć duplikacji zdarzeń, Facebook udostępnia opcję przypisania unikatowego identyfikatora (event_id) do każdego z nich. Jeszcze nie wiadomo, kiedy dokładnie API konwersji zastąpi piksela, jednak bez wątpienia wydarzy się to na przestrzeni najbliższych lat. Google zamierza zrezygnować z ciasteczek w 2023 roku. Nowe rozwiązania będą musiały zacząć wprowadzać też inne platformy, takie jak LinkedIn czy Twitter.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...