Dzisiaj mamy: Sobota, 9 Grudzień 2023

Ecomersy Basic #8: Co to jest Facebook Ads?

2021.12.17

Bez wątpienia niejednokrotnie słyszałeś o facebookowym narzędziu do tworzenia reklam – Facebook Ads. Korzysta z niego mnóstwo sklepów internetowych, ponieważ umożliwia prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych powiązanych z Facebookiem. Zastanawiasz się nad tym, czy warto zacząć? Zostań z nami i zdobądź najważniejsze informacje na temat tego systemu.

Jak działa Facebook Ads?

Jednym z podstawowych narzędzi do zarządzania kampanią jest Manager Reklam (Facebook Ads Manager, który umożliwia dokładne dobieranie odbiorców, dostosowywanie budżetu oraz komponowanie różnych formatów reklam. Przy odpowiednich ustawieniach będą się wyświetlać nie tylko na samym Facebooku, ale również na Messengerze czy Instagramie. Facebook Ads działa zgodnie z zasadami aukcji reklamowych, jednak algorytm jest dużo bardziej precyzyjny. Na podstawie zebranych danych ocenia stopień zainteresowania odbiorcy daną kampanią, a także jej jakość.

Jak tworzyć reklamy za pomocą Facebook Ads?

Na Facebooku i rozmaitych stronach internetowych znajdziesz sporo informacji na temat tego, jak powinna wyglądać skuteczna reklama. Bezpośrednio z poziomu fanpage'a można wybrać opcję „promuj post”. To właściwie najprostszy sposób, ale mocno ograniczony. Pomoże Ci dotrzeć do szerszego grona osób. Jeśli Twoja kampania ma być bardziej spersonalizowana, koniecznie skorzystaj z wcześniej wspomnianego Managera Reklam. To narzędzie pozwoli Ci określić cel, ustalić grupę odbiorców (w oparciu o zainteresowania, wiek, preferencje zakupowe etc.), budżet, czas emisji, format, a także miejsca wyświetlania.


O komentarz poprosiliśmy eksperta:

- Duża aktywność pod postami cieszy i budzi dumę z tego, że tak wielu osobom podoba się post. Trzeba jednak pamiętać, że "lajki" to nie wszystko. - radzi Karolina Przewięźlikowska, Head of Social Media & Facebook Ads w Medializer - Osoba, która realnie jest zainteresowana  produktem, prawdopodobnie od razu przejdzie na stronę, zamiast zostawiać swoją reakcję. A co jeśli powiem, za tą samą kwotę, którą przeznaczasz na pozyskanie "lajków", możesz skutecznie sprzedawać swoje produkty? - dodaje.


Czy warto korzystać z Facebookowego systemu reklamowego?

W większości przypadków – owszem, warto. Jednak tylko wtedy, kiedy dysponuje się odpowiednim budżetem. Wszystko zależy od wielkości firmy oraz obszaru, na jakim chcesz się zareklamować. Kampanie w social mediach cieszą się ogromną popularnością, a brak profilu na Facebooku często wiąże się z mniejszym zainteresowaniem. Na korzyść Adsów przemawia stosunek jakości do ceny – można samodzielnie podjąć decyzję, ile pieniędzy chcemy przeznaczyć na reklamę. Wiadomo, że im większa kwota, tym lepsze efekty, jednak nie zawsze musi to być niezbędne. Ten system szybko przynosi profity, ponieważ działa natychmiastowo. Jeżeli chodzi o wyniki, okno konwersji to 7 dni.


Zobacz też: Ecomersy Basic #7: Czy sprzedaż w Internecie wymaga inwestycji w reklamę?


Jakie cechy powinna mieć dobra reklama?

Mamy dla Ciebie kilka wskazówek, jak powinna wyglądać odpowiednio poprowadzona kampania. Na początek powinieneś ustalić cel reklamowy, który ma wpływ na to, do kogo zostanie skierowana reklama. Zastanów się, do kogo właściwie chcesz dotrzeć i jakie są potrzeby Twoich potencjalnych klientów. Pamiętaj, że liczy się pierwsze wrażenie, dlatego w nagłówku warto umieścić skrupulatne i zwięzłe informacje na temat proponowanych przez Ciebie usług czy produktów. Nie wprowadzaj swoich odbiorców w błąd! Następnie spróbuj ich przekonać, żeby wybrali właśnie Ciebie. Przyda Ci się chwytliwe hasło, a także Call to Action (wezwanie do działania). Mile widziana jest bezpośredniość, konkretność oraz naturalność.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

2023.12.08
Klienci sklepów internetowych mają mniej możliwości weryfikacji produktów niż klienci sklepów stacjonarnych – nie mogą ich dotknąć ani zobaczyć. Właśnie dlatego kupujący chwytają się różnych sposobów, aby upewnić się, że nie zostaną oszukani albo że nie otrzymają wadliwego towaru. Jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe są opinie innych...
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...