Ecomersy Basic #8: Co to jest Facebook Ads?
Bez wątpienia niejednokrotnie słyszałeś o facebookowym narzędziu do tworzenia reklam – Facebook Ads. Korzysta z niego mnóstwo sklepów internetowych, ponieważ umożliwia prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych powiązanych z Facebookiem. Zastanawiasz się nad tym, czy warto zacząć? Zostań z nami i zdobądź najważniejsze informacje na temat tego systemu.
Jak działa Facebook Ads?
Jednym z podstawowych narzędzi do zarządzania kampanią jest Manager Reklam (Facebook Ads Manager, który umożliwia dokładne dobieranie odbiorców, dostosowywanie budżetu oraz komponowanie różnych formatów reklam. Przy odpowiednich ustawieniach będą się wyświetlać nie tylko na samym Facebooku, ale również na Messengerze czy Instagramie. Facebook Ads działa zgodnie z zasadami aukcji reklamowych, jednak algorytm jest dużo bardziej precyzyjny. Na podstawie zebranych danych ocenia stopień zainteresowania odbiorcy daną kampanią, a także jej jakość.
Jak tworzyć reklamy za pomocą Facebook Ads?
Na Facebooku i rozmaitych stronach internetowych znajdziesz sporo informacji na temat tego, jak powinna wyglądać skuteczna reklama. Bezpośrednio z poziomu fanpage'a można wybrać opcję „promuj post”. To właściwie najprostszy sposób, ale mocno ograniczony. Pomoże Ci dotrzeć do szerszego grona osób. Jeśli Twoja kampania ma być bardziej spersonalizowana, koniecznie skorzystaj z wcześniej wspomnianego Managera Reklam. To narzędzie pozwoli Ci określić cel, ustalić grupę odbiorców (w oparciu o zainteresowania, wiek, preferencje zakupowe etc.), budżet, czas emisji, format, a także miejsca wyświetlania.
O komentarz poprosiliśmy eksperta:
- Duża aktywność pod postami cieszy i budzi dumę z tego, że tak wielu osobom podoba się post. Trzeba jednak pamiętać, że "lajki" to nie wszystko. - radzi Karolina Przewięźlikowska, Head of Social Media & Facebook Ads w Medializer - Osoba, która realnie jest zainteresowana produktem, prawdopodobnie od razu przejdzie na stronę, zamiast zostawiać swoją reakcję. A co jeśli powiem, za tą samą kwotę, którą przeznaczasz na pozyskanie "lajków", możesz skutecznie sprzedawać swoje produkty? - dodaje.
Czy warto korzystać z Facebookowego systemu reklamowego?
W większości przypadków – owszem, warto. Jednak tylko wtedy, kiedy dysponuje się odpowiednim budżetem. Wszystko zależy od wielkości firmy oraz obszaru, na jakim chcesz się zareklamować. Kampanie w social mediach cieszą się ogromną popularnością, a brak profilu na Facebooku często wiąże się z mniejszym zainteresowaniem. Na korzyść Adsów przemawia stosunek jakości do ceny – można samodzielnie podjąć decyzję, ile pieniędzy chcemy przeznaczyć na reklamę. Wiadomo, że im większa kwota, tym lepsze efekty, jednak nie zawsze musi to być niezbędne. Ten system szybko przynosi profity, ponieważ działa natychmiastowo. Jeżeli chodzi o wyniki, okno konwersji to 7 dni.
Zobacz też: Ecomersy Basic #7: Czy sprzedaż w Internecie wymaga inwestycji w reklamę?
Jakie cechy powinna mieć dobra reklama?
Mamy dla Ciebie kilka wskazówek, jak powinna wyglądać odpowiednio poprowadzona kampania. Na początek powinieneś ustalić cel reklamowy, który ma wpływ na to, do kogo zostanie skierowana reklama. Zastanów się, do kogo właściwie chcesz dotrzeć i jakie są potrzeby Twoich potencjalnych klientów. Pamiętaj, że liczy się pierwsze wrażenie, dlatego w nagłówku warto umieścić skrupulatne i zwięzłe informacje na temat proponowanych przez Ciebie usług czy produktów. Nie wprowadzaj swoich odbiorców w błąd! Następnie spróbuj ich przekonać, żeby wybrali właśnie Ciebie. Przyda Ci się chwytliwe hasło, a także Call to Action (wezwanie do działania). Mile widziana jest bezpośredniość, konkretność oraz naturalność.