Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Ecomersy Basic #7: Czy sprzedaż w Internecie wymaga inwestycji w reklamę?

2021.12.10

Chcesz założyć własny sklep internetowy i zastanawiasz się, ile pieniędzy musisz na to przeznaczyć? Skuteczna reklama jest jednym z najważniejszych czynników, które napędzają sprzedaż i pomagają zwiększyć widoczność w sieci. Dlatego odpowiedź powinna brzmieć: zdecydowanie warto inwestować w reklamę internetową.

Sprzedaż wielokanałowa – to się opłaca

Aby potencjalny klient rzeczywiście zobaczył Twoją ofertę, zdecyduj się na spójną sprzedaż wielokanałową (omnicommerce, omnichannel). W ten sposób możesz prowadzić działania na stronie internetowej i łączyć je z mediami społecznościowymi oraz Google Ads. Ta metoda pozwoli na zwiększenie skuteczności strategii sprzedażowej. Trzech na czterech konsumentów deklaruje, że przy składaniu zamówień korzysta z różnych kanałów. Twoja strona powinna być responsywna, dostosowana do urządzeń mobilnych i uporządkowana.


Zobacz też: Krótki przewodnik po modelu Real Time-Bidding


Dbaj o dobry wizerunek w sieci i bądź aktywny/a na Facebooku

Zapewne nie będzie dla Ciebie zaskoczeniem, gdy powiemy, że idealnym miejscem na reklamę są social media. Najpopularniejsze serwisy, takie jak Facebook czy Instagram, to miejsca kształtujące opinie. Odwiedzamy je, żeby zdobyć inspirację, zasięgnąć opinii innych, porównać ze sobą oferty. Możesz wiele zyskać, jeżeli Twój e-sklep wyróżni się ciekawym profilem w mediach społecznościowych. Pamiętaj, jak istotne jest budowanie wizerunku marki, interakcja z klientami, zdobywanie ich zaufania. Lepsze poznanie Twoich odbiorców pozwoli na lepsze dostosowanie asortymentu. Strona na Facebooku zachęca do skorzystania z systemu reklamowego Facebook Ads.

Instagram – zachwyć odbiorców obrazem

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, warto być widocznym również na Instagramie. Serwis ten rządzi się nieco innymi prawami niż Facebook – służy przede wszystkim do publikowania zdjęć i obrazów. Aby dotrzeć do większego grona odbiorców, należy prowadzić przemyślany, najlepiej estetyczny profil. W ostatnim czasie ogromnym zainteresowaniem cieszą się konta wpisujące się w klimat minimalizmu i symetrii. Niech Twoje zdjęcia będą profesjonalne, wyraźne i niebanalne. Na Instagramie możesz dodawać oznaczenia, które przekierują użytkownika bezpośrednio na stronę sklepu.

Nie zapominaj o formie video

Oprócz Instagrama i Facebooka, e-sprzedawcy powinni zainteresować się YouTubem i TikTokiem, które stanowią główne źródło informacji o najnowszych trendach, głównie wśród młodych osób. Serwisy te kryją w sobie mnóstwo możliwości –  szczególnie za pomocą TikToka można tworzyć naprawdę kreatywne treści audio i video. Co powiesz na firmy sponsorowane, z lokowaniem produktu bądź podcast nawiązujący do Twoich produktów?


Sprawdź również: Czy warto reklamować swoją markę na Twitterze?


Platforma sprzedażowa? Dlaczego nie!

Oprócz tego, doradzamy korzystanie z rozmaitych platform sprzedażowych. Znane marketplace'y mają swoją renomę i rozpoznawalność, dlatego dołączając do ich grona, z pewnością zdobędziesz nowych klientów. Możesz dużo zyskać przy stosunkowo niskim poziomie inwestycji. Popularna platforma sprzedażowa pomoże Ci wypromować sklep internetowy i zwiększyć widoczność w sieci. Jak widzisz, w reklamę należy włożyć sporo pracy, ale trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie biznesu online bez niej.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...