Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Ecomersy Basic #7: Czy sprzedaż w Internecie wymaga inwestycji w reklamę?

Piątek, 10 Grudzień 2021

Chcesz założyć własny sklep internetowy i zastanawiasz się, ile pieniędzy musisz na to przeznaczyć? Skuteczna reklama jest jednym z najważniejszych czynników, które napędzają sprzedaż i pomagają zwiększyć widoczność w sieci. Dlatego odpowiedź powinna brzmieć: zdecydowanie warto inwestować w reklamę internetową.

Sprzedaż wielokanałowa – to się opłaca

Aby potencjalny klient rzeczywiście zobaczył Twoją ofertę, zdecyduj się na spójną sprzedaż wielokanałową (omnicommerce, omnichannel). W ten sposób możesz prowadzić działania na stronie internetowej i łączyć je z mediami społecznościowymi oraz Google Ads. Ta metoda pozwoli na zwiększenie skuteczności strategii sprzedażowej. Trzech na czterech konsumentów deklaruje, że przy składaniu zamówień korzysta z różnych kanałów. Twoja strona powinna być responsywna, dostosowana do urządzeń mobilnych i uporządkowana.


Zobacz też: Krótki przewodnik po modelu Real Time-Bidding


Dbaj o dobry wizerunek w sieci i bądź aktywny/a na Facebooku

Zapewne nie będzie dla Ciebie zaskoczeniem, gdy powiemy, że idealnym miejscem na reklamę są social media. Najpopularniejsze serwisy, takie jak Facebook czy Instagram, to miejsca kształtujące opinie. Odwiedzamy je, żeby zdobyć inspirację, zasięgnąć opinii innych, porównać ze sobą oferty. Możesz wiele zyskać, jeżeli Twój e-sklep wyróżni się ciekawym profilem w mediach społecznościowych. Pamiętaj, jak istotne jest budowanie wizerunku marki, interakcja z klientami, zdobywanie ich zaufania. Lepsze poznanie Twoich odbiorców pozwoli na lepsze dostosowanie asortymentu. Strona na Facebooku zachęca do skorzystania z systemu reklamowego Facebook Ads.

Instagram – zachwyć odbiorców obrazem

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, warto być widocznym również na Instagramie. Serwis ten rządzi się nieco innymi prawami niż Facebook – służy przede wszystkim do publikowania zdjęć i obrazów. Aby dotrzeć do większego grona odbiorców, należy prowadzić przemyślany, najlepiej estetyczny profil. W ostatnim czasie ogromnym zainteresowaniem cieszą się konta wpisujące się w klimat minimalizmu i symetrii. Niech Twoje zdjęcia będą profesjonalne, wyraźne i niebanalne. Na Instagramie możesz dodawać oznaczenia, które przekierują użytkownika bezpośrednio na stronę sklepu.

Nie zapominaj o formie video

Oprócz Instagrama i Facebooka, e-sprzedawcy powinni zainteresować się YouTubem i TikTokiem, które stanowią główne źródło informacji o najnowszych trendach, głównie wśród młodych osób. Serwisy te kryją w sobie mnóstwo możliwości –  szczególnie za pomocą TikToka można tworzyć naprawdę kreatywne treści audio i video. Co powiesz na firmy sponsorowane, z lokowaniem produktu bądź podcast nawiązujący do Twoich produktów?


Sprawdź również: Czy warto reklamować swoją markę na Twitterze?


Platforma sprzedażowa? Dlaczego nie!

Oprócz tego, doradzamy korzystanie z rozmaitych platform sprzedażowych. Znane marketplace'y mają swoją renomę i rozpoznawalność, dlatego dołączając do ich grona, z pewnością zdobędziesz nowych klientów. Możesz dużo zyskać przy stosunkowo niskim poziomie inwestycji. Popularna platforma sprzedażowa pomoże Ci wypromować sklep internetowy i zwiększyć widoczność w sieci. Jak widzisz, w reklamę należy włożyć sporo pracy, ale trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie biznesu online bez niej.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...