Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Czy warto reklamować swoją markę na Twitterze?

Środa, 1 Wrzesień 2021

Twitter bywa pomijany przez reklamodawców, jednak to spory błąd. Chociaż serwis ten jest mniej popularny niż inne social media, warto pamiętać, że korzysta z niego 200 mln użytkowników, którzy dodają 500 mln wpisów każdego dnia. Sprawdź, jak stworzyć kampanię reklamową poprzez Twittera i zdobyć całkiem nowych klientów.

Konkretne sposoby na tworzenie reklamy

Na początku trzeba utworzyć konto na portalu, który nie uwzględnia podziału na profile firmowe i prywatne. Tak zwany panel reklamowy posiada cztery sekcje: Campaigns, Creatives, Analytics i Tools. Możesz poprzez nie sprawdzić swoje kampanie, posty oraz statystyki, zbierać i analizować dane, a także różne narzędzia. Zyskasz również możliwość wyboru między trzema kluczowymi celami reklamowymi, które brzmią: świadomość, zainteresowanie, konwersja. Pierwszy z nich wiąże się ze zwiększaniem zasięgów, drugi ze spotęgowaniem zainteresowania wśród odbiorców, a trzeci – z konkretnymi, oczekiwanymi zachowaniami użytkowników. Ogromną zaletą Twittera jest opcja precyzyjnego targetowania, które pomoże Ci dotrzeć do pożądanych odbiorców.

Twitter Ads

Serwis oferuje kilka rodzajów reklam. Na początek warto wspomnieć o Promoted Ads, kierowanym do firm chcących rozszerzyć grono swoich odbiorców i dotrzeć do nowych obserwujących. Mogą to być grafiki, filmy video, tzw. karuzele (kilka zdjęć czy filmików obok siebie), momenty (zbiór wpisów) czy reklamy tekstowe. Użytkownicy widzą te tweety jako „promowane”. Kolejnym typem reklamy jest Follower Ads, służący do reklamowania marki wśród węższego grona docelowych odbiorców. Takie posty widoczne są w wielu miejscach, takich jak wyniki wyszukiwania czy oś czasu.

Twitter Takeover i Twitter Live

Kolejnym wariantem do wyboru jest Twitter Takeover. Jeżeli się na niego zdecydujesz, Twoja reklama ukaże się jako pierwsza na wcześniej wspomnianej osi czasu, natomiast Trend Takeover i Trend Takeover+ pozwala na pokazywanie Twoich reklam zaraz obok popularnych treści. Twitter Live z kolei daje możliwość prowadzenia transmisji live, podobnie jak na Facebooku czy Instagramie, i komunikowania się z odbiorcami w czasie rzeczywistym.

Jeszcze więcej możliwości

Przy każdym rodzaju reklamy możesz wykorzystać następujące opcje dodatkowe: ankiety, przyciski konwersacji, przyciski witryny, przyciski aplikacji, markowe hashtagi i powiadomienia marki. Pamiętaj o licznych zaletach promowania swojej Marki na Twitterze. Content publikowany na portalu jest indeksowany w Google, co oznacza, że osoby nieposiadające konta również mogą je zobaczyć. Koszty kampanii nie są wysokie, można rozliczać się na różne sposoby, mierzyć skuteczność swoich działań reklamowych. Oprócz tego, zyskasz miejsce wśród Twitterowej elity (ponieważ to mniej znany serwis).

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...