Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Czy warto reklamować swoją markę na Twitterze?

2021.09.01

Twitter bywa pomijany przez reklamodawców, jednak to spory błąd. Chociaż serwis ten jest mniej popularny niż inne social media, warto pamiętać, że korzysta z niego 200 mln użytkowników, którzy dodają 500 mln wpisów każdego dnia. Sprawdź, jak stworzyć kampanię reklamową poprzez Twittera i zdobyć całkiem nowych klientów.

Konkretne sposoby na tworzenie reklamy

Na początku trzeba utworzyć konto na portalu, który nie uwzględnia podziału na profile firmowe i prywatne. Tak zwany panel reklamowy posiada cztery sekcje: Campaigns, Creatives, Analytics i Tools. Możesz poprzez nie sprawdzić swoje kampanie, posty oraz statystyki, zbierać i analizować dane, a także różne narzędzia. Zyskasz również możliwość wyboru między trzema kluczowymi celami reklamowymi, które brzmią: świadomość, zainteresowanie, konwersja. Pierwszy z nich wiąże się ze zwiększaniem zasięgów, drugi ze spotęgowaniem zainteresowania wśród odbiorców, a trzeci – z konkretnymi, oczekiwanymi zachowaniami użytkowników. Ogromną zaletą Twittera jest opcja precyzyjnego targetowania, które pomoże Ci dotrzeć do pożądanych odbiorców.

Twitter Ads

Serwis oferuje kilka rodzajów reklam. Na początek warto wspomnieć o Promoted Ads, kierowanym do firm chcących rozszerzyć grono swoich odbiorców i dotrzeć do nowych obserwujących. Mogą to być grafiki, filmy video, tzw. karuzele (kilka zdjęć czy filmików obok siebie), momenty (zbiór wpisów) czy reklamy tekstowe. Użytkownicy widzą te tweety jako „promowane”. Kolejnym typem reklamy jest Follower Ads, służący do reklamowania marki wśród węższego grona docelowych odbiorców. Takie posty widoczne są w wielu miejscach, takich jak wyniki wyszukiwania czy oś czasu.

Twitter Takeover i Twitter Live

Kolejnym wariantem do wyboru jest Twitter Takeover. Jeżeli się na niego zdecydujesz, Twoja reklama ukaże się jako pierwsza na wcześniej wspomnianej osi czasu, natomiast Trend Takeover i Trend Takeover+ pozwala na pokazywanie Twoich reklam zaraz obok popularnych treści. Twitter Live z kolei daje możliwość prowadzenia transmisji live, podobnie jak na Facebooku czy Instagramie, i komunikowania się z odbiorcami w czasie rzeczywistym.

Jeszcze więcej możliwości

Przy każdym rodzaju reklamy możesz wykorzystać następujące opcje dodatkowe: ankiety, przyciski konwersacji, przyciski witryny, przyciski aplikacji, markowe hashtagi i powiadomienia marki. Pamiętaj o licznych zaletach promowania swojej Marki na Twitterze. Content publikowany na portalu jest indeksowany w Google, co oznacza, że osoby nieposiadające konta również mogą je zobaczyć. Koszty kampanii nie są wysokie, można rozliczać się na różne sposoby, mierzyć skuteczność swoich działań reklamowych. Oprócz tego, zyskasz miejsce wśród Twitterowej elity (ponieważ to mniej znany serwis).

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...