Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

Zmiany na platformie Allegro – wyższe ceny i łączenie ofert od różnych sprzedawców

2022.05.27

Allegro wprowadza kolejne zmiany, które wejdą w życie w czerwcu i lipcu. Wiemy, że klientów czekają podwyżki, a oprócz tego – możliwe stanie się automatyczne łączenie ofert pochodzących od różnych sprzedawców.

Ile więcej zapłacimy za usługi Allegro?

6 czerwca br. wzrośnie opłata za przesyłki za pobraniem, które są oferowane konsumentom korzystającym z programu Allegro Smart!. Jeżeli będą chcieli opłacić przesyłkę przy odbiorze, dopłacą do zamówienia 4,99 zł (wcześniej kwota ta wynosiła 3,99 zł). O złotówkę zwiększą się także opłaty dla metod pobraniowych obowiązujących poza pakietem Smart. Z kolei 1 lipca wzrośnie opłata za abonament podstawowy Allegro, i to o 10 zł – z 39 zł do 49 zł.


To może Cię zainteresować: InPost zwiększy cenę za usługi Allegro


Łączenie ofert od wielu sprzedawców

Jeżeli chodzi o nową opcję związaną z łączeniem ofert, zostanie ona wprowadzona 20 czerwca. Do tej pory kupujący mogli zobaczyć rozmaite warianty jednego produktu (inne kolory czy rozmiary) tylko od tego samego sprzedającego. Teraz klienci Allegro zyskają dostęp do zróżnicowanego asortymentu pochodzącego od wielu sprzedających. Rozwiązanie to pozwoli na lepsze rozeznanie i zwiększy komfort konsumentów. Aby uniknąć sytuacji, w której nie zauważymy, że w naszym koszyku znalazły się produkty od różnych sprzedających, platforma udostępni przycisk „Pokaż warianty od innych sprzedających”. Łączenie ofert nie nastąpi od razu, wszystko będzie się działo stopniowo.

Pozostałe zmiany

Wiadomo również, że Allegro planuje także inne, mniejsze zmiany w cenniku, kilka modyfikacji w regulaminach Allegro Lokalnie oraz Allegro Ads oraz ułatwienia dotyczące zwrotów na Allegro Lokalnie i w ramach usługi One Fulfillment. Na sprzedawców korzystających z tej ostatniej usługi czeka też promocja – do 31 sierpnia nie będą musieli płacić za żadne przesyłki Allegro Smart!. 1 czerwca zniknie też Kurier PickPack oraz Odbiór w Punkcie UPS.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...