Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

Pointpack kupuje udziały w spółce P2A Box

2022.05.26

Firma Pointpack, zajmująca się integracją kurierów z punktami odbioru i nadania paczek, przejmie 51% udziałów w spółce P2A Box, która dostarcza automaty dla Poczty Polskiej. Rozstawione zostaną 2 tys. „Pocztex Automatów”.

Sytuacja finansowa

Pointpack dostarczy 30 mln zł dofinansowania (w tym 10 mln zł w formie obligacji), które pomoże w realizacji przedsięwzięcia. Jego wartość wyniesie ok. 240 mln zł. Jest to pierwsza akwizycja firmy, jednak możliwe są też kolejne. W 2021 roku odnotowała ona 49,4 mln zł przychodów przy 15,4-procentowej marży EBITDA.

Przyszłość firmy

W planach spółki Pointpack było wydanie w 2022 roku 6 mln zł na projekty z obszaru automatów paczkowych oraz 3 mln zł na systemy IT. Według przewidywań, firma prawdopodobnie będzie musiała zmierzyć się z konsekwencjami kryzysu w branży e-commerce, spowodowanego wojną w Ukrainie. 

Źródło zdjęcia: screen z https://www.pointpack.pl/

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...