Dzisiaj mamy: Środa, 7 Grudzień 2022

EcomersyBasic #30: Jak sprzedawać na transmisjach? Podstawy live commerce

2022.05.27

Czy słyszałeś kiedyś o pojęciu live commerce? Mówi się, że jest to przyszłość branży e-commerce. W wolnym tłumaczeniu oznacza po prostu zakupy na żywo, czyli podczas transmisji. Zyskało na popularności krótko po wybuchu pandemii i podczas lockdownu, jednak jego korzenie sięgają dalej. Wszystko zaczęło się w Chinach w 2014 roku. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zostań z nami, a zyskasz niezbędną wiedzę na ten temat.

Czym jest live commerce?

Tworzenie treści video od kilku lat należy do jednego z bardziej znanych sposobów na budowanie świadomości marki. Można w tym momencie wspomnieć chociażby o TikToku, YouTubie czy rolkach na Instagramie. Live commerce natomiast to połączenie transmisji na żywo ze sprzedażą. Najczęściej prowadzą je influencerzy lub sami sprzedawcy. Podczas spotkania online odbiorcom (czyli potencjalnym klientom) prezentowane są konkretne produkty, zachęca się ich do zrobienia zakupów i pozwala na przekierowanie do miejsca, gdzie faktycznie może te towary nabyć. Tego rodzaju transmisje odbywają się nie tylko na Facebooku czy Instagramie bądź TikToku, ale też na stronach internetowych konkretnych marek.

Krótka historia live commerce

W 2014 roku na chińskiej platformie odzieżowej Moguji uruchomiono pierwszą sprzedaż typu live commerce. Jedna osoba prezentowała przed widzami różne ubrania, a oni mogli je rezerwować, a następnie kupować od ręki. Warto też wspomnieć o marce Maybelline, która w 2016 roku miała launch nowego produktu, a świeżą linię szminek postanowiła streamować na 9 różnych platformach. Dotarła w ten sposób do 5 mln osób, sprzedając w ciągu 2 godzin 10 tys. produktów i zarabiając 210 tys. dolarów. Live commerce wciąż jednak działa najprężniej na terenie Azji. W 2021 roku ta forma sprzedaży w Chinach osiągnęła wartość 351,6 miliardów dolarów.


Zobacz też: 4 sposoby na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym


Najważniejsze atuty live commerce

Główną zaletą live commerce jest mechanizm tzw. instant gratification, czyli natychmiastowego zaspokojenia potrzeby. Do tego dochodzi duża spontaniczność, która charakteryzuje transmisje na żywo. Klienci biorący udział w takim spotkaniu online natychmiast otrzymują odpowiedzi na swoje pytania, a przy tym czują się częścią większej grupy i stykają się z rozmaitymi bodźcami, dzięki czemu bardziej doceniają wartość produktu i mogą lepiej uzasadnić swój wybór. Często też organizowane są promocyjne wydarzenia sprzedażowe. Wszystko to wpływa na większą chęć zrobienia zakupów.

Perspektywy na przyszłość

Rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie, a klienci wciąż oczekują nowości i coraz wygodniejszych rozwiązań. Kupowanie poprzez transmisje na żywo może zapewnić im rozrywkę, a przy tym pomóc rozwiać wątpliwości w bardzo krótkim czasie. Bardzo możliwe, że za jakiś czas większość marek zdecyduje się na tę formę sprzedaży, aby zwiększyć swoje zyski. Już teraz korzystają z niej zarówno duże, jak i małe podmioty.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...