Dzisiaj mamy: Środa, 7 Czerwiec 2023

EcomersyBasic #30: Jak sprzedawać na transmisjach? Podstawy live commerce

2022.05.27

Czy słyszałeś kiedyś o pojęciu live commerce? Mówi się, że jest to przyszłość branży e-commerce. W wolnym tłumaczeniu oznacza po prostu zakupy na żywo, czyli podczas transmisji. Zyskało na popularności krótko po wybuchu pandemii i podczas lockdownu, jednak jego korzenie sięgają dalej. Wszystko zaczęło się w Chinach w 2014 roku. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zostań z nami, a zyskasz niezbędną wiedzę na ten temat.

Czym jest live commerce?

Tworzenie treści video od kilku lat należy do jednego z bardziej znanych sposobów na budowanie świadomości marki. Można w tym momencie wspomnieć chociażby o TikToku, YouTubie czy rolkach na Instagramie. Live commerce natomiast to połączenie transmisji na żywo ze sprzedażą. Najczęściej prowadzą je influencerzy lub sami sprzedawcy. Podczas spotkania online odbiorcom (czyli potencjalnym klientom) prezentowane są konkretne produkty, zachęca się ich do zrobienia zakupów i pozwala na przekierowanie do miejsca, gdzie faktycznie może te towary nabyć. Tego rodzaju transmisje odbywają się nie tylko na Facebooku czy Instagramie bądź TikToku, ale też na stronach internetowych konkretnych marek.

Krótka historia live commerce

W 2014 roku na chińskiej platformie odzieżowej Moguji uruchomiono pierwszą sprzedaż typu live commerce. Jedna osoba prezentowała przed widzami różne ubrania, a oni mogli je rezerwować, a następnie kupować od ręki. Warto też wspomnieć o marce Maybelline, która w 2016 roku miała launch nowego produktu, a świeżą linię szminek postanowiła streamować na 9 różnych platformach. Dotarła w ten sposób do 5 mln osób, sprzedając w ciągu 2 godzin 10 tys. produktów i zarabiając 210 tys. dolarów. Live commerce wciąż jednak działa najprężniej na terenie Azji. W 2021 roku ta forma sprzedaży w Chinach osiągnęła wartość 351,6 miliardów dolarów.


Zobacz też: 4 sposoby na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym


Najważniejsze atuty live commerce

Główną zaletą live commerce jest mechanizm tzw. instant gratification, czyli natychmiastowego zaspokojenia potrzeby. Do tego dochodzi duża spontaniczność, która charakteryzuje transmisje na żywo. Klienci biorący udział w takim spotkaniu online natychmiast otrzymują odpowiedzi na swoje pytania, a przy tym czują się częścią większej grupy i stykają się z rozmaitymi bodźcami, dzięki czemu bardziej doceniają wartość produktu i mogą lepiej uzasadnić swój wybór. Często też organizowane są promocyjne wydarzenia sprzedażowe. Wszystko to wpływa na większą chęć zrobienia zakupów.

Perspektywy na przyszłość

Rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie, a klienci wciąż oczekują nowości i coraz wygodniejszych rozwiązań. Kupowanie poprzez transmisje na żywo może zapewnić im rozrywkę, a przy tym pomóc rozwiać wątpliwości w bardzo krótkim czasie. Bardzo możliwe, że za jakiś czas większość marek zdecyduje się na tę formę sprzedaży, aby zwiększyć swoje zyski. Już teraz korzystają z niej zarówno duże, jak i małe podmioty.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

2023.06.02
Wiele osób odwiedzających Twój sklep internetowy nie finalizuje swojego zakupu, przerywającym tym samym cały proces. Dzieje się tak z różnych powodów – złożenie zamówienia często wymaga głębszego zastanowienia. Warto jednak wiedzieć, że istnieją sposoby, by skłonić potencjalnego klienta do powrotu na Twoją stronę. Niektóre z tych działań nazywamy retargetingiem. Zaintrygowany?...
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...