Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

EcomersyBasic #30: Jak sprzedawać na transmisjach? Podstawy live commerce

2022.05.27

Czy słyszałeś kiedyś o pojęciu live commerce? Mówi się, że jest to przyszłość branży e-commerce. W wolnym tłumaczeniu oznacza po prostu zakupy na żywo, czyli podczas transmisji. Zyskało na popularności krótko po wybuchu pandemii i podczas lockdownu, jednak jego korzenie sięgają dalej. Wszystko zaczęło się w Chinach w 2014 roku. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zostań z nami, a zyskasz niezbędną wiedzę na ten temat.

Czym jest live commerce?

Tworzenie treści video od kilku lat należy do jednego z bardziej znanych sposobów na budowanie świadomości marki. Można w tym momencie wspomnieć chociażby o TikToku, YouTubie czy rolkach na Instagramie. Live commerce natomiast to połączenie transmisji na żywo ze sprzedażą. Najczęściej prowadzą je influencerzy lub sami sprzedawcy. Podczas spotkania online odbiorcom (czyli potencjalnym klientom) prezentowane są konkretne produkty, zachęca się ich do zrobienia zakupów i pozwala na przekierowanie do miejsca, gdzie faktycznie może te towary nabyć. Tego rodzaju transmisje odbywają się nie tylko na Facebooku czy Instagramie bądź TikToku, ale też na stronach internetowych konkretnych marek.

Krótka historia live commerce

W 2014 roku na chińskiej platformie odzieżowej Moguji uruchomiono pierwszą sprzedaż typu live commerce. Jedna osoba prezentowała przed widzami różne ubrania, a oni mogli je rezerwować, a następnie kupować od ręki. Warto też wspomnieć o marce Maybelline, która w 2016 roku miała launch nowego produktu, a świeżą linię szminek postanowiła streamować na 9 różnych platformach. Dotarła w ten sposób do 5 mln osób, sprzedając w ciągu 2 godzin 10 tys. produktów i zarabiając 210 tys. dolarów. Live commerce wciąż jednak działa najprężniej na terenie Azji. W 2021 roku ta forma sprzedaży w Chinach osiągnęła wartość 351,6 miliardów dolarów.


Zobacz też: 4 sposoby na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym


Najważniejsze atuty live commerce

Główną zaletą live commerce jest mechanizm tzw. instant gratification, czyli natychmiastowego zaspokojenia potrzeby. Do tego dochodzi duża spontaniczność, która charakteryzuje transmisje na żywo. Klienci biorący udział w takim spotkaniu online natychmiast otrzymują odpowiedzi na swoje pytania, a przy tym czują się częścią większej grupy i stykają się z rozmaitymi bodźcami, dzięki czemu bardziej doceniają wartość produktu i mogą lepiej uzasadnić swój wybór. Często też organizowane są promocyjne wydarzenia sprzedażowe. Wszystko to wpływa na większą chęć zrobienia zakupów.

Perspektywy na przyszłość

Rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie, a klienci wciąż oczekują nowości i coraz wygodniejszych rozwiązań. Kupowanie poprzez transmisje na żywo może zapewnić im rozrywkę, a przy tym pomóc rozwiać wątpliwości w bardzo krótkim czasie. Bardzo możliwe, że za jakiś czas większość marek zdecyduje się na tę formę sprzedaży, aby zwiększyć swoje zyski. Już teraz korzystają z niej zarówno duże, jak i małe podmioty.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...