Dzisiaj mamy: Sobota, 27 Kwiecień 2024

#PrasówkaEcomersy (22-26.08.2022 r.)

2022.08.29

Pisaliśmy o tym, że SkyShop został oficjalnym partnerem Allegro oraz że sieć Bricomarché rozwija sprzedaż internetową. Informowaliśmy, że Wirtualna Polska przejęła 40% udziałów Patronite.pl i że DHL Supply Chain buduje nowe centrum dystrybucyjne dla e-commerce w Gorzowie Wielkopolskim. Opublikowaliśmy artykuł pt. „Skarbówka kontra platformy e-commerce. Branżę czekają zmiany”. Zwróciliśmy uwagę, że TikTok pozwala kontom firmowym na szybki rozwój. Podzieliliśmy się wywiadem z Michałem Zielińskim, COO Sembot.com oraz CEO Agencja.com, na temat skutecznych kampanii marketingowych. Pisaliśmy również o nowej kolekcji DeeZee tworzonej we współpracy z Roxie Węgiel i o innowacyjnym abonamencie InPostu dla małych firm. Informowaliśmy o tym, że Füsun Wehrmann obejmie stanowisko Chief of Technology (CTO) i że BLIK kupuje 100% udziałów VIAMO. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się też, że w stolicy stanął 2001. Allegro One Box – zielony automat nowej generacji oraz że chińskia platforma Pinduoduo pojawi się w USA. Podzieliliśmy się też artykułem na temat inflacji w branży e-commerce. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się tekst związany z influencer marketingiem. 

SkyShop zostaje oficjalnym partnerem Allegro

Na klientów czekają bonusy SkyShop zostaje oficjalnym partnerem Allegro, największej w Polsce platformy e-commerce. To duży krok we współpracy obu firm. Klienci otrzymają ofertę specjalną, dzięki której będą mogli rozpocząć sprzedaż na portalu z prowizją 0% i odebrać 500 zł do wydania.

https://ecomersy.pl/allegro-jest-juz-oficjalnym-partnerem-skyshop-na-klientow-czekaja-bonusy

Sieć Bricomarché rozwija sprzedaż internetową

Wiosną tego roku Bricomarché udostępniła swoim klientom możliwość odbioru zamówień z Bricomatów, czyli specjalnych urządzeń zlokalizowanych w pobliżu sklepów sieci. Działają one podobnie jak inne automaty paczkowe, pozwalając na elastyczny i bezkontaktowy odebranie przesyłki. Firma cały czas rozwija popularną usługę click&collect.

https://ecomersy.pl/siec-bricomarche-rozwija-sprzedaz-internetowa 

Wirtualna Polska z 40% udziałów Patronite.pl

Wirtualna Polska nabyła 40% udziałów w Patronite.pl, największej polskiej platformie crowdfundingowej. Korzysta z niej wiele twórców internetowych, którym można płacić wybrane kwoty. WP zainwestowało w Patronite 13 mln zł.

https://ecomersy.pl/wirtualna-polska-z-40-udzialow-patronitepl 

TikTok pozwala kontom firmowym na szybki rozwój

TikTok jest obecnie serwisem społecznościowym, który generuje najszybsze wzrosty wśród obserwujących poszczególne konta. Dotyczy to również profili firmowych – na pierwszym miejscu znajduje się TikTok Polska, a na drugim Xiaomi.

https://ecomersy.pl/tiktok-pozwala-kontom-firmowym-na-szybki-rozwoj

Skarbówka kontra platformy e-commerce.

Branżę czekają zmiany Platformy e-commerce będą musiały przekazywać Krajowej Administracji Skarbowej informacje o sprzedawcach, którzy oferują swoje towary czy usługi za ich pośrednictwem. Celem zmian jest uszczelnienie systemu podatkowego. Operatorzy serwisów od 2024 roku zostaną objęci obowiązkiem przekazywania fiskusowi danych o obrotach na kontach poszczególnych użytkowników.

https://ecomersy.pl/skarbowka-kontra-platformy-e-commerce-branze-czekaja-zmiany 

DHL Supply Chain z nowym centrum dystrybucyjnym dla e-commerce w Gorzowie Wielkopolskim

W Gorzowie Wielkopolskim zostanie otwarte ekologiczne centrum dystrybucyjne DHL Supply Chain dla branży e-commerce. 18 sierpnia na ul. Mosiężnej przedstawiciele inwestora i władz miasta podpisali akt erekcyjny wmurowali kamień węgielny pod nową inwestycję.

https://ecomersy.pl/dhl-supply-chain-z-nowym-centrum-dystrybucyjnym-dla-e-commerce-w-gorzowie-wielkopolskim

Skuteczne kampanie marketingowe. Jak mądrze zarządzać budżetem? - wywiad z Michałem Zielińskim - COO Sembot.com oraz CEO Agencja.com

Dlaczego kampanie marketingowe często nie działają? Do tego, by były skuteczne, nie wystarczy odpowiedni budżet. Trzeba mieć jeszcze wiedzieć, jak skutecznie zainwestować środki. O tym, jak zoptymalizować wydatki i stworzyć kampanię z wysoką stopą zwrotu w rozmowie z ecomersy.pl opowiada Michał Zieliński - COO Sembot.com oraz CEO Agencja.com.

https://ecomersy.pl/skuteczne-kampanie-marketingowe-jak-madrze-zarzadzac-budzetem-wywiad-z-michalem-zielinskim-coo-sembotcom-oraz-ceo-agencjacom

Nowa kolekcja DeeZee tworzona we współpracy z Roxie Węgiel

Marka DeeZee podjęła współpracę z Roksaną Węgiel, popularną polską gwiazdą show-biznesu, która występuje pod pseudonimem Roxie Węgiel. Stworzona została autorska kolekcja kapsułowa zawierająca buty, torebki, plecaki oraz akcesoria do telefonu. Dodatki mają być noszone w sezonie jesienno-zimowym.

https://ecomersy.pl/nowa-kolekcja-deezee-powstala-we-wspolpracy-z-roxie-wegiel 

Zmiany w Grupie InPost. Füsun Wehrmann obejmie stanowisko Chief of Technology (CTO)

Füsun Wehrmann dołącza do Grupy InPost jako Chief of Technology (CTO). Jest to nowe stanowisko w InPost. Operator logistyczny chce wzmocnić swoje zasoby technologiczne. Od 24 sierpnia br. CTO pełni swoje obowiązki.

https://ecomersy.pl/nowy-dzial-w-grupie-inpost-na-jego-czele-stanie-fusun-wehrmann 

Innowacyjny abonament InPostu dla małych firm

InPost wprowadza nowy abonament dla małych firm z branży e-commerce – „Micro Firma 150 InPost”. Jest to obecnie najtańsza opcja, która umożliwia nadawanie i odbiór przesyłek przez paczkomaty i za pośrednictwem kuriera.

https://ecomersy.pl/innowacyjny-abonament-inpostu-dla-malych-firm 

Branża e-commerce w obliczu inflacji. Jak poradzić sobie z kryzysem?

Galopujące podwyżki uderzają we wszystkich bez wyjątku. Utrzymująca się w czerwcu 2022 na poziomie 15,5% inflacja siłą rzeczy wymusza zmiany w zachowaniach konsumenckich, co bezpośrednio przekłada się na rynek e-commerce. Branża handlu internetowego w tym roku po raz pierwszy od 9 lat zanotowała globalnie wyraźny spadek.

https://ecomersy.pl/branza-e-commerce-w-obliczu-inflacji-jak-poradzic-sobie-z-kryzysem 

BLIK kupuje 100% udziałów VIAMO

BLIK przejmuje VIAMO – platformę płatności mobilnych ze Słowacji, tym samym kierując się w stronę ekspansji międzynarodowej. Polski Standard Płatności (operator systemu BLIK) podpisał już umowę zakupu 100% udziałów we VIAMO. Słowacka firma dostarcza usługi z zakresu płatności P2P (osoba do osoby) i płatności dla biznesu.

https://ecomersy.pl/blik-kupuje-100-udzialow-viamo 

W stolicy stanął 2001. Allegro One Box – zielony automat nowej generacji

W Warszawie pojawił się 2001. Allegro One Box nowej generacji, czyli zielony automat. Urządzenie to prowadzi klienta kolorowym światłem do konkretnej skrytki, w której została umieszczona jego przesyłka. Zielone automaty One Box są już trzecią największą siecią w Polsce pod względem liczby maszyn oraz drugą pod względem liczby skrytek.

https://ecomersy.pl/w-stolicy-stanal-2001-allegro-one-box-zielony-automat-nowej-generacji

Chińskia platforma Pinduoduo pojawi się w USA. Czy zagrozi gigantom?

Chińska firma Pinduoduo cały czas podbija rankingi, stając się jedną z najpotężniejszych krajowych marek związanych z e-commerce. Teraz planuje powtórzyć swój sukces w Stanach Zjednoczonych. Czy zagrozi gigantom?

https://ecomersy.pl/chinskia-platforma-pinduoduo-pojawi-sie-w-usa-czy-zagrozi-gigantom 

#EcomersyBasic #43: Współpraca z influencerami

Czy znane jest Ci pojęcie influencer marketingu? Polega on na współpracy wpływowej osoby (najczęściej twórcy internetowego) z daną firmą. Marka prowadzi kampanię reklamową wspólnie z influencerem, promując w ten sposób swoje produkty czy usługi. Ten rodzaj marketingu zyskał w ostatnich latach na popularności – głównie dzięki rosnącej liczbie rozpoznawalnych w sieci osób, które cieszą się zaufaniem swoich obserwujących.

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-43-wspolpraca-z-influencerami

Polecamy