Dzisiaj mamy: Sobota, 1 Październik 2022

#PrasówkaEcomersy (22-26.08.2022 r.)

2022.08.29

Pisaliśmy o tym, że SkyShop został oficjalnym partnerem Allegro oraz że sieć Bricomarché rozwija sprzedaż internetową. Informowaliśmy, że Wirtualna Polska przejęła 40% udziałów Patronite.pl i że DHL Supply Chain buduje nowe centrum dystrybucyjne dla e-commerce w Gorzowie Wielkopolskim. Opublikowaliśmy artykuł pt. „Skarbówka kontra platformy e-commerce. Branżę czekają zmiany”. Zwróciliśmy uwagę, że TikTok pozwala kontom firmowym na szybki rozwój. Podzieliliśmy się wywiadem z Michałem Zielińskim, COO Sembot.com oraz CEO Agencja.com, na temat skutecznych kampanii marketingowych. Pisaliśmy również o nowej kolekcji DeeZee tworzonej we współpracy z Roxie Węgiel i o innowacyjnym abonamencie InPostu dla małych firm. Informowaliśmy o tym, że Füsun Wehrmann obejmie stanowisko Chief of Technology (CTO) i że BLIK kupuje 100% udziałów VIAMO. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się też, że w stolicy stanął 2001. Allegro One Box – zielony automat nowej generacji oraz że chińskia platforma Pinduoduo pojawi się w USA. Podzieliliśmy się też artykułem na temat inflacji w branży e-commerce. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się tekst związany z influencer marketingiem. 

SkyShop zostaje oficjalnym partnerem Allegro

Na klientów czekają bonusy SkyShop zostaje oficjalnym partnerem Allegro, największej w Polsce platformy e-commerce. To duży krok we współpracy obu firm. Klienci otrzymają ofertę specjalną, dzięki której będą mogli rozpocząć sprzedaż na portalu z prowizją 0% i odebrać 500 zł do wydania.

https://ecomersy.pl/allegro-jest-juz-oficjalnym-partnerem-skyshop-na-klientow-czekaja-bonusy

Sieć Bricomarché rozwija sprzedaż internetową

Wiosną tego roku Bricomarché udostępniła swoim klientom możliwość odbioru zamówień z Bricomatów, czyli specjalnych urządzeń zlokalizowanych w pobliżu sklepów sieci. Działają one podobnie jak inne automaty paczkowe, pozwalając na elastyczny i bezkontaktowy odebranie przesyłki. Firma cały czas rozwija popularną usługę click&collect.

https://ecomersy.pl/siec-bricomarche-rozwija-sprzedaz-internetowa 

Wirtualna Polska z 40% udziałów Patronite.pl

Wirtualna Polska nabyła 40% udziałów w Patronite.pl, największej polskiej platformie crowdfundingowej. Korzysta z niej wiele twórców internetowych, którym można płacić wybrane kwoty. WP zainwestowało w Patronite 13 mln zł.

https://ecomersy.pl/wirtualna-polska-z-40-udzialow-patronitepl 

TikTok pozwala kontom firmowym na szybki rozwój

TikTok jest obecnie serwisem społecznościowym, który generuje najszybsze wzrosty wśród obserwujących poszczególne konta. Dotyczy to również profili firmowych – na pierwszym miejscu znajduje się TikTok Polska, a na drugim Xiaomi.

https://ecomersy.pl/tiktok-pozwala-kontom-firmowym-na-szybki-rozwoj

Skarbówka kontra platformy e-commerce.

Branżę czekają zmiany Platformy e-commerce będą musiały przekazywać Krajowej Administracji Skarbowej informacje o sprzedawcach, którzy oferują swoje towary czy usługi za ich pośrednictwem. Celem zmian jest uszczelnienie systemu podatkowego. Operatorzy serwisów od 2024 roku zostaną objęci obowiązkiem przekazywania fiskusowi danych o obrotach na kontach poszczególnych użytkowników.

https://ecomersy.pl/skarbowka-kontra-platformy-e-commerce-branze-czekaja-zmiany 

DHL Supply Chain z nowym centrum dystrybucyjnym dla e-commerce w Gorzowie Wielkopolskim

W Gorzowie Wielkopolskim zostanie otwarte ekologiczne centrum dystrybucyjne DHL Supply Chain dla branży e-commerce. 18 sierpnia na ul. Mosiężnej przedstawiciele inwestora i władz miasta podpisali akt erekcyjny wmurowali kamień węgielny pod nową inwestycję.

https://ecomersy.pl/dhl-supply-chain-z-nowym-centrum-dystrybucyjnym-dla-e-commerce-w-gorzowie-wielkopolskim

Skuteczne kampanie marketingowe. Jak mądrze zarządzać budżetem? - wywiad z Michałem Zielińskim - COO Sembot.com oraz CEO Agencja.com

Dlaczego kampanie marketingowe często nie działają? Do tego, by były skuteczne, nie wystarczy odpowiedni budżet. Trzeba mieć jeszcze wiedzieć, jak skutecznie zainwestować środki. O tym, jak zoptymalizować wydatki i stworzyć kampanię z wysoką stopą zwrotu w rozmowie z ecomersy.pl opowiada Michał Zieliński - COO Sembot.com oraz CEO Agencja.com.

https://ecomersy.pl/skuteczne-kampanie-marketingowe-jak-madrze-zarzadzac-budzetem-wywiad-z-michalem-zielinskim-coo-sembotcom-oraz-ceo-agencjacom

Nowa kolekcja DeeZee tworzona we współpracy z Roxie Węgiel

Marka DeeZee podjęła współpracę z Roksaną Węgiel, popularną polską gwiazdą show-biznesu, która występuje pod pseudonimem Roxie Węgiel. Stworzona została autorska kolekcja kapsułowa zawierająca buty, torebki, plecaki oraz akcesoria do telefonu. Dodatki mają być noszone w sezonie jesienno-zimowym.

https://ecomersy.pl/nowa-kolekcja-deezee-powstala-we-wspolpracy-z-roxie-wegiel 

Zmiany w Grupie InPost. Füsun Wehrmann obejmie stanowisko Chief of Technology (CTO)

Füsun Wehrmann dołącza do Grupy InPost jako Chief of Technology (CTO). Jest to nowe stanowisko w InPost. Operator logistyczny chce wzmocnić swoje zasoby technologiczne. Od 24 sierpnia br. CTO pełni swoje obowiązki.

https://ecomersy.pl/nowy-dzial-w-grupie-inpost-na-jego-czele-stanie-fusun-wehrmann 

Innowacyjny abonament InPostu dla małych firm

InPost wprowadza nowy abonament dla małych firm z branży e-commerce – „Micro Firma 150 InPost”. Jest to obecnie najtańsza opcja, która umożliwia nadawanie i odbiór przesyłek przez paczkomaty i za pośrednictwem kuriera.

https://ecomersy.pl/innowacyjny-abonament-inpostu-dla-malych-firm 

Branża e-commerce w obliczu inflacji. Jak poradzić sobie z kryzysem?

Galopujące podwyżki uderzają we wszystkich bez wyjątku. Utrzymująca się w czerwcu 2022 na poziomie 15,5% inflacja siłą rzeczy wymusza zmiany w zachowaniach konsumenckich, co bezpośrednio przekłada się na rynek e-commerce. Branża handlu internetowego w tym roku po raz pierwszy od 9 lat zanotowała globalnie wyraźny spadek.

https://ecomersy.pl/branza-e-commerce-w-obliczu-inflacji-jak-poradzic-sobie-z-kryzysem 

BLIK kupuje 100% udziałów VIAMO

BLIK przejmuje VIAMO – platformę płatności mobilnych ze Słowacji, tym samym kierując się w stronę ekspansji międzynarodowej. Polski Standard Płatności (operator systemu BLIK) podpisał już umowę zakupu 100% udziałów we VIAMO. Słowacka firma dostarcza usługi z zakresu płatności P2P (osoba do osoby) i płatności dla biznesu.

https://ecomersy.pl/blik-kupuje-100-udzialow-viamo 

W stolicy stanął 2001. Allegro One Box – zielony automat nowej generacji

W Warszawie pojawił się 2001. Allegro One Box nowej generacji, czyli zielony automat. Urządzenie to prowadzi klienta kolorowym światłem do konkretnej skrytki, w której została umieszczona jego przesyłka. Zielone automaty One Box są już trzecią największą siecią w Polsce pod względem liczby maszyn oraz drugą pod względem liczby skrytek.

https://ecomersy.pl/w-stolicy-stanal-2001-allegro-one-box-zielony-automat-nowej-generacji

Chińskia platforma Pinduoduo pojawi się w USA. Czy zagrozi gigantom?

Chińska firma Pinduoduo cały czas podbija rankingi, stając się jedną z najpotężniejszych krajowych marek związanych z e-commerce. Teraz planuje powtórzyć swój sukces w Stanach Zjednoczonych. Czy zagrozi gigantom?

https://ecomersy.pl/chinskia-platforma-pinduoduo-pojawi-sie-w-usa-czy-zagrozi-gigantom 

#EcomersyBasic #43: Współpraca z influencerami

Czy znane jest Ci pojęcie influencer marketingu? Polega on na współpracy wpływowej osoby (najczęściej twórcy internetowego) z daną firmą. Marka prowadzi kampanię reklamową wspólnie z influencerem, promując w ten sposób swoje produkty czy usługi. Ten rodzaj marketingu zyskał w ostatnich latach na popularności – głównie dzięki rosnącej liczbie rozpoznawalnych w sieci osób, które cieszą się zaufaniem swoich obserwujących.

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-43-wspolpraca-z-influencerami

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...