Dzisiaj mamy: Wtorek, 5 Grudzień 2023

BLIK kupuje 100% udziałów VIAMO

2022.08.25

BLIK przejmuje VIAMO – platformę płatności mobilnych ze Słowacji, tym samym kierując się w stronę ekspansji międzynarodowej. Polski Standard Płatności (operator systemu BLIK) podpisał już umowę zakupu 100% udziałów we VIAMO. Słowacka firma dostarcza usługi z zakresu płatności P2P (osoba do osoby) i płatności dla biznesu.

Rozwój poza granicami Polski

Umowa wejdzie w życie w momencie, gdy zgodę na nią wyrazi Narodowy Bank Słowacji – Národná banka Slovenska (NBS). BLIK kieruje się w stronę rozwoju zagranicą, wykorzystując powszechną lukę dotyczącą szybkich systemów płatności dla e-commerce. W Polsce BLIK-iem posługuje się już 11,3 mln użytkowników, przy czym liczba ta cały czas się zwiększa.

Kilka słów o VIAMO

Platforma VIAMO powstała w 2013 roku i od tamtej pory świadczy usługi płatnicze – udostępnia m.in. bramkę płatniczą VIAMO PayGate. Spółka współpracuje z dwoma bankami: VÚB i Tatra banka, jednak z jej oferty mogą korzystać klienci wszystkich słowackich instytucji bankowych. Aplikacja zebrała już blisko 300 tys. użytkowników.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...