Dzisiaj mamy: Niedziela, 26 Marzec 2023

BLIK kupuje 100% udziałów VIAMO

2022.08.25

BLIK przejmuje VIAMO – platformę płatności mobilnych ze Słowacji, tym samym kierując się w stronę ekspansji międzynarodowej. Polski Standard Płatności (operator systemu BLIK) podpisał już umowę zakupu 100% udziałów we VIAMO. Słowacka firma dostarcza usługi z zakresu płatności P2P (osoba do osoby) i płatności dla biznesu.

Rozwój poza granicami Polski

Umowa wejdzie w życie w momencie, gdy zgodę na nią wyrazi Narodowy Bank Słowacji – Národná banka Slovenska (NBS). BLIK kieruje się w stronę rozwoju zagranicą, wykorzystując powszechną lukę dotyczącą szybkich systemów płatności dla e-commerce. W Polsce BLIK-iem posługuje się już 11,3 mln użytkowników, przy czym liczba ta cały czas się zwiększa.

Kilka słów o VIAMO

Platforma VIAMO powstała w 2013 roku i od tamtej pory świadczy usługi płatnicze – udostępnia m.in. bramkę płatniczą VIAMO PayGate. Spółka współpracuje z dwoma bankami: VÚB i Tatra banka, jednak z jej oferty mogą korzystać klienci wszystkich słowackich instytucji bankowych. Aplikacja zebrała już blisko 300 tys. użytkowników.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #70: Czym jest strategia komunikacyjna marki?

Ecomersy Basic #70: Czym jest strategia komunikacyjna marki?

2023.03.24
Sposób, w jaki komunikujemy się z naszymi odbiorcami, ma ogromny wpływ na wizerunek marki. Dlatego właśnie strategia komunikacyjna jest równie istotna, co biznesplan. To naprawdę rozległe określenie, które kryje w sobie mnóstwo elementów. W dzisiejszym artykule postaramy się nakreślić najważniejsze kwestie związane z tworzeniem takiej strategii i wykorzystywaniem jej do...
EcomersyBasic #69: Jak dbać o dobre opinie o sklepie internetowym?

EcomersyBasic #69: Jak dbać o dobre opinie o sklepie internetowym?

2023.03.17
E-commerce w Polsce rozwija się prężnie, co oznacza, że sklepów internetowych cały czas przybywa. Klienci muszą więc znajdować sposoby, by wybrać odpowiednie miejsce na zrobienie zakupów online. Skąd wiadomo, że dany e-sklep spełni ich oczekiwania? Internauci często kierują się opiniami innych osób – poprzednich konsumentów, którzy wcześniej byli na ich...
EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO

EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO

2023.03.10
Właściciele sklepów internetowych i wszystkie osoby związane z e-commerce doskonale zdają sobie sprawę, że świat marketingu online stale się zmienia. W branży zaczynają dominować nowe trendy i strategie, wprowadzane są coraz nowocześniejsze narzędzia. Wszystko po to, by odpowiedzieć na aktualne potrzeby i wymagania konsumentów. Większa liczba odwiedzających stronę przekłada się...
EcomersyBasic #67: Jak zmniejszyć liczbę zapytań o zwroty w sklepie internetowym?

EcomersyBasic #67: Jak zmniejszyć liczbę zapytań o zwroty w sklepie internetowym?

2023.03.03
Aby sklep internetowy mógł działać jak dobrze naoliwiona maszyna, powinniśmy zadbać o każdy aspekt jego funkcjonowania. Na pewno zdajesz sobie sprawę, jak duże znaczenie dla klientów ma polityka zwrotów. Istnieje wiele metod, które pozwalają na usprawnienie całego procesu. Bardzo ważne jest to, aby klient posiadał jasne informacje na temat oddawania...