Chińskia platforma Pinduoduo pojawi się w USA. Czy zagrozi gigantom?
Chińska firma Pinduoduo cały czas podbija rankingi, stając się jedną z najpotężniejszych krajowych marek związanych z e-commerce. Teraz planuje powtórzyć swój sukces w Stanach Zjednoczonych. Czy zagrozi gigantom?
Poszukiwanie zysków za granicą
W przyszłym miesiącu w wystartuje transgraniczna platforma e-commerce, która na początku pojawi się w Ameryce Północnej. Firma ulokowana w Szanghaju poszukuje nowych sposobów na rozwój, ponieważ gospodarka w Chinach znacznie zwolniła. Zamierza pójść w ślady takich serwisów, jak AliExpress czy Shein. Pinduoduo ma około 13% udziałów w chińskim handlu detalicznym online.
Jak działa PDD?
PDD udało się przebić mimo późnego wejścia na rynek w Chinach. Obecnie może się pochwalić ponad 880 milionem aktywnych użytkowników. Jest to platforma do zakupów grupowych, za pomocą której konsumenci mogą budować teamy i zdobywać zniżki na produkty poprzez polecenia. Na Pinduoduo da się również grać w gry czy brać udział w konkursach, by zyskać darmową dostawę.