#PrasówkaEcomersy (20.06-24.06.2022 r.)
Pisaliśmy o nowościach w aplikacji mobilnej GOMEZ oraz o nowej opcji w ablikacji mobilnej Klarny. Informowaliśmy, że InPost wraz z MODIVO wprowadzają zamknięty system obrotu opakowaniami, a także, że Medializer przedłuża współpracę z ING: Twisto i PayPo są już dostępni dla klientów platformy. Opublikowaliśmy artykuł na temat rozwoju e-commerce i rynku magazynowego w Polsce. Podzieliliśmy się też wywiadem z Justyną Lach, dyrektor marketingu marki YES, na temat odważnego marketingu. Pisaliśmy, że Telegram udostępnia wersję premium, a Zalando przejmuje markę Highsnobiety. W Strefie Wiedzy pojawił się też tekst związany z polskim rynkiem influencer marketingu w 2022 roku na podstawie opinii reklamodawców. Wspominaliśmy również, że Amazon Prime Day po raz pierwszy pojawi się w Polsce i że InPost nawiązuje partnerstwo strategiczne z platformą Shopee. Ostrzegaliśmy przed nowym pomysłem właścicieli galerii handlowych, którzy chcą pobierać od najemców czynsz za sprzedaż online. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat opracowywania polityki cenowej w sklepie internetowym.
Nowości w aplikacji mobilnej GOMEZ
Aplikacja mobilna platformy gomez.pl została usprawniona – jej użytkownicy będą mogą udostępniać produkty, przeglądać zestawy skomponowane przez stylistów, a także korzystać z filtrów do kategoryzowania produktów. Zyskają też wcześniejszy dostęp do akcji promocyjnych.
https://ecomersy.pl/nowosci-w-aplikacji-mobilnej-gomez
InPost wraz z MODIVO wprowadzają zamknięty system obrotu opakowaniami
InPost we współpracy z platformą MODIVO wprowadza produkcyjną wersję zamkniętego obiegu opakowań EkoBox. Jest to pierwszy w Polsce system wtórnego obiegu opakowań dla sklepów internetowych. Konsumenci będą mogli z niego skorzystać jeszcze w czerwcu.
https://ecomersy.pl/inpost-wraz-z-modivo-wprowadzaja-zamkniety-system-obrotu-opakowaniami
Medializer przedłuża współpracę z ING. Twisto i PayPo dostępni dla klientów platformy
Bezpieczne płatności cenią klienci i sprzedawcy. Ważne, by były dostępne w sklepie. Medializer przedłuża współpracę z ING. Klienci platformy nadal będą mieli dostęp do bramki imoje, a także do systemów BN:PL – Twisto oraz PayPo.
E-commerce w Polsce rośnie w siłę. Rozwija się też rynek magazynowy
W ciągu zaledwie dwóch lat obroty sklepów internetowych w Polsce zwiększyły się dwukrotnie. Dynamiczny rozwój e-commerce wiąże się również ze wzmocnieniem branży logistycznej. Obecnie na rynku funkcjonuje ponad 25 milionów metrów kwadratowych nowoczesnych powierzchni magazynowych, a kolejne 4,5 miliona jest w fazie budowy.
https://ecomersy.pl/e-commerce-w-polsce-rosnie-w-sile-rozwija-sie-tez-rynek-magazynowy
Odważny marketing. Jak stworzyć markę, która nie boi się komunikować tego, co ważne?
YES to marka, której działania odbijają się szerokim echem w przestrzeni publicznej. Tylko w ostatnim roku słyszeliśmy o kampanii „Jestem kobietą”, biżuterii wspierającej Ukrainę czy akcji okazującej solidarność ze społecznością LGBT+ w trakcie Miesiąca Dumy. O tym, w czym tkwi potencjał YES oraz dlaczego warto poruszać trudne tematy, opowiada w wywiadzie dla Ecomersy.pl Justyna Lach — dyrektor marketingu marki YES.
https://ecomersy.pl/odwazny-marketing-jak-stworzyc-marke-ktora-nie-boi-sie-komunikowac-tego-co-wazne
Klarna wprowadza nową opcję w aplikacji mobilnej
Znany szwedzki fintech, Klarna, wprowadza nową funkcję w swojej aplikacji. Użytkownicy mogą teraz przechowywać i zarządzać wszystkimi kartami lojalnościowymi w jednym miejscu. A to wszystko za sprawą cyfrowego portfela.
https://ecomersy.pl/klarna-wprowadza-nowa-opcje-w-aplikacji-mobilnej
Telegram z wersją premium. Z aplikacji korzysta już 700 mln użytkowników
Aplikacja Telegram staje się coraz bardziej popularna – korzysta z niej już 700 mln użytkowników na całym świecie. Ze względu na ten wynik firma uruchamia wersję premium, do której dostęp można zyskać dzięki subskrypcji.
https://ecomersy.pl/telegram-z-wersja-premium-z-aplikacji-korzysta-juz-700-mln-uzytkownikow
Zalando przejmuje markę Highsnobiety
Zalando, jedna z najbardziej popularnych odzieżowych platform e-commerce, przejęła markę modową Highsnobiety, kupując większościowy pakiet udziałów firmy. Celem ma być objęcie pozycji lidera w zakresie angażowania i inspirowania klientów.
https://ecomersy.pl/zalando-przejmuje-marke-highsnobiety
Jak wygląda polski rynek influencer marketingu w 2022 roku? Opinie reklamodawców
Znana platforma dla influencerów i reklamodawców, Reach a Bloger, udostępniła raport z przeprowadzonego na przełomie marca i kwietnia 2022 roku badania pt. „Polski rynek Influencer Marketingu w 2022 w oczach Reklamodawców”. Pytania zostały zadane 115 reklamodawcom, którzy korzystają z usług influencerów w rozmaitych modelach.
https://ecomersy.pl/jak-wyglada-polski-rynek-influencer-marketingu-w-2022-roku-opinie-reklamodawcow
Amazon Prime Day po raz pierwszy w Polsce
Amazon Prime Day w tym roku po raz pierwszy odbędzie się w Polsce. Klienci Prime zyskają dostęp do tysięcy produktów w promocyjnych cenach. Będzie można kupić artykuły wielu znanych marek, takich jak Apple, Sony, Philips czy Lego.
https://ecomersy.pl/amazon-prime-day-po-raz-pierwszy-w-polsce
Nowy pomysł właścicieli galerii handlowych. Chcą pobierać od najemców czynsz za sprzedaż online
Właściciele galerii handlowych chcą pobierać od swoich najemców czynsz za sprzedaż w Internecie. Przed tym pomysłem ostrzega Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych. Można przypuszczać, że ta koncepcja wynika z coraz mniejszego zainteresowania kupowaniem w sklepach stacjonarnych.
InPost nawiązuje partnerstwo strategiczne z platformą Shopee
InPost ogłasza kolejną współpracę – tym razem z platformą Shopee. Obie firmy nawiązały partnerstwo strategiczne, aby zaoferować klientom dostęp do nowoczesnych i szybkich form dostawy, zarówno do Paczkomatu, jak i do domu.
https://ecomersy.pl/inpost-nawiazuje-partnerstwo-strategiczne-z-platforma-shopee
EcomersyBasic #34: Polityka cenowa w sklepie internetowym. Jak ją opracować?
Trudno wyobrazić sobie prowadzenie sklepu internetowego bez wyraźnej, dokładnie opracowanej strategii. Jednym z jej najważniejszych elementów powinna być kwestia oczekiwanych zysków oraz kosztów, jakie musisz ponieść zarówno Ty – sprzedawca – jak i klient. Aby zapanować nad wszystkimi elementami związanymi z finansami, warto przyjrzeć się bliżej dwóm pojęciom: polityce cenowej oraz strategii cenowej.
https://ecomersy.pl/ecomersybasic-34-polityka-cenowa-w-sklepie-internetowym-jak-ja-opracowac