Dzisiaj mamy: Środa, 22 Maj 2024

#PrasówkaEcomersy (13.11 - 17.11)

2023.11.20

Pisaliśmy, że rusza Allegro Share – zamiast Allegro Polecam. Zastanawialiśmy się, co kupują Polacy podczas Black Weeks na Allegro, i jak odmienić e-sklep na Święta. Podzieliliśmy się najważniejszymi tendecjami wśród e-kupujących według rankingu Ceneo w 2023 roku oraz wynikami badania Bain & Co. Informowaliśmy, że Amazon łączy się ze Snapchatem oraz że InPost podjął partnerstwo z Tour de France. Wspominaliśmy o kolejnych wzrostach BLIK-a w trzecim kwartale 2023 roku oraz o sukcesach Allegro w trzecim kwartale 2023. Pisaliśmy o rekordowej sprzedaży w e-commerce zgodnie z październikowym BaseLinker Indexem. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się też, że Best-Review otrzymało zarzuty od UOKiK w związku z fałszywymi opiniami. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się tekst opisujący sposoby na sezonowe spadki sprzedaży w sklepie internetowym.

Koniec z Allegro Polecam. Rusza Allegro Share

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Allegro wycofuje się z programu Allegro Polecam. Nie można już do niego dołączać, generować linków polecających ani otrzymywać prowizji. Wiemy jednak, że platforma uruchomi nowe narzędzie tego typu.

https://ecomersy.pl/koniec-z-allegro-polecam-rusza-allegro-share

Odmień e-sklep na Święta!

Okres przedświąteczny to nie tylko czas radosnego oczekiwania, ale również doskonała okazja, by nadać e-sklepowi wyjątkowy charakter. Odmień wygląd swojej strony internetowej, wprowadzając do niej gwiazdkowe akcenty, które przyciągną uwagę klientów i sprawią, że zakupy staną się niezapomnianym doświadczeniem. Postaw na zmiany przynoszące wzrost sprzedaży i wzmacniające relacje z konsumentami – zobacz, jak olśnić swoich odbiorców poprzez różnorodne aspekty graficzne!

https://ecomersy.pl/odmien-e-sklep-na-swieta

Black Weeks na Allegro trwa! Co kupują Polacy?

Allegro Black Weeks to okres, w którym kupujący mogą korzystać z mnóstwa promocji. Trwa on od 13 do 30 listopada. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez SW Research na zlecenie Allegro zdecydowana większość konsumentów biorących udział w promocji przynajmniej raz znalazła naprawdę satysfakcjonującą ofertę. 77% osób przyznaje, że czeka na festiwal z zakupem określonych produktów.

https://ecomersy.pl/black-weeks-na-allegro-trwa-co-kupuja-polacy

Ranking Ceneo w 2023 roku – najważniejsze tendencje wśród e-kupujących

Według jednego z najstarszych rankingów sprzedawców internetowych w Polsce – Rankingu Zaufanych Sklepów od Ceneo – w 2023 roku zmieniły się ceny oraz popularność poszczególnych kategorii produktowych w e-commerce. Cały czas ewoluuje sposób podejmowania decyzji zakupowych, w tym dokonywania płatności, wyboru sposobu dostawy czy korzystania z narzędzi AI. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się z rankingu?

https://ecomersy.pl/ranking-ceneo-w-2023-roku-najwazniejsze-tendencje-wsrod-e-kupujacych

Amazon łączy się ze Snapchatem. Chodzi o reklamy produktów

Amazon, znany gigant e-commerce, poinformował, że umożliwi amerykańskim użytkownikom Snapchata kupowanie niektórych produktów bezpośrednio z aplikacji – firma chce wykorzystać serwis do zwiększenia sprzedaży na swojej platformie. Po tej wiadomości akcje wzrosły o ponad 9%.

https://ecomersy.pl/amazon-laczy-sie-ze-snapchatem-chodzi-o-reklamy-produktow

InPost i partnerstwo z Tour de France – promocja na jednym z najważniejszych rynków

Grupa InPost została oficjalnym partnerem Tour de France – popularnego wyścigu kolarskiego, który w przyszłym roku będzie obchodzić 111. rocznicę. Firma została także oficjalnym sponsorem Freeride World Tour – największych na świecie zawodów narciarskich i snowboardowych typu freeride, które w 2024 roku odbędą się w Hiszpanii.

https://ecomersy.pl/inpost-i-partnerstwo-z-tour-de-france-promocja-na-jednym-z-najwazniejszych-rynkow

Ochrona środowiska coraz ważniejsza dla kupujących. Badanie Bain & Co

Z najnowszego badania firmy doradczej Bain & Company wynika, że konsumenci są skłonni płacić średnio o 12% więcej za produkty, które spełniają kryteria zrównoważonego rozwoju. Na wzrost świadomości związanej z tym tematem mają wpływ ekstremalne zjawiska pogodowe i obawy dotyczące zmian klimatu.

https://ecomersy.pl/ochrona-srodowiska-coraz-wazniejsza-dla-kupujacych-badanie-bain-co

Kolejne wzrosty BLIK-a w trzecim kwartale 2023 roku

BLIK odnosi kolejne sukcesy w trzecim kwartale 2023 roku, osiągając wzrosty we wszystkich kanałach. Od lipca do września br. użytkownicy zrealizowali aż 455 mln transakcji o łącznej wartości 63 mld zł, a od początku roku było ich aż 1,3 mld o wartości 171 mld zł. BLIK jest najpopularniejszych w branży e-commerce (227,9 mln operacji w omawianym okresie), a z kwartał na kwartał zwiększa się liczba przelewów na telefon (109 mln operacji) i płatności w terminalach (101,7 mln operacji).

https://ecomersy.pl/kolejne-wzrosty-blik-a-w-trzecim-kwartale-2023-roku

Październikowy BaseLinker Index – rekordowa sprzedaż w e-commerce

Zgodnie z wynikami pierwszego jesiennego odczytu BaseLinker Index e-commerce w polskim handlu jest coraz bardziej kluczowe. W październiku 2023 roku wartość wskaźnika mierzącego kompleksową kondycję polskiego handlu elektronicznego wyniosła rekordowe 134 pkt, przy czym wartość wyjściowa to 100 pkt (styczeń 2022). We wrześniu odczyt wynosił 121 pkt, a rok temu – 119 pkt.

https://ecomersy.pl/pazdziernikowy-baselinker-index-rekordowa-sprzedaz-w-e-commerce

Best-Review z zarzutami od UOKiK. Chodzi o fałszywe opinie

Firmie Best-Review grozi kara do 10% obrotu ze strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Spółka miała wprowadzać konsumentów w błąd, sprzedając gotowe recenzje bez przetestowania produktów.

https://ecomersy.pl/best-review-z-zarzutami-od-uokik-chodzi-o-falszywe-opinie

Sukcesy Allegro w trzecim kwartale 2023

Wyniki finansowe Allegro za trzeci kwartał 2023 roku pokazują, że spółka spełniła wszystkie oczekiwania na te miesiące. Wartość sprzedaży brutto (GMV) z działalności w Polsce zwiększyła się o 10,5% rdr. – do 13,3 mld zł – zwiększając w ten sposób dynamikę sprzedaży detalicznej w Polsce. Na coraz częstsze zakupy składają się takie czynniki, jak wciąż poszerzana oferta czy konkurencyjne ceny.

https://ecomersy.pl/sukcesy-allegro-w-trzecim-kwartale-2023

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie konsumentów? Dzisiaj przyjrzymy się praktycznym metodom, które mogą pomóc biznesom online przetrwać spadki sprzedażowe i wykorzystać te momenty na budowanie lojalności klientów. Zobacz sam!

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-103-jak-sobie-radzic-z-sezonowymi-spadkami-sprzedazy-w-sklepie-internetowym

Polecamy