Dzisiaj mamy: Niedziela, 3 Grudzień 2023

Best-Review z zarzutami od UOKiK. Chodzi o fałszywe opinie

2023.11.17

Firmie Best-Review grozi kara do 10% obrotu ze strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Spółka miała wprowadzać konsumentów w błąd, sprzedając gotowe recenzje bez przetestowania produktów.

Dokładne zarzuty ze strony UOKiK

Best-Review, firma do zarządzania opiniami w Internecie, otrzymała zarzuty od UOKiK. Dotyczą one sprzedawania gotowych recenzji przed uprzedniego przetestowania produktów czy sprawdzenia rzetelności zleceniodawców. Zlecający mieli mieć również wpływ na brzmienie publikowanych opinii, a nawet sami je tworzyć. Kupione przez klientów recenzje zamieszczano w wizytówkach Google Maps, na Facebooku lub na portalach takich jak znanylekarz.pl, opineo.pl, oferteo.pl czy ceneo.pl. Kupujący sam decydował o częstotliwości zamieszczania i długości opinii, a tym samym finalnych kosztach usługi.

Dlaczego Best-Review grozi kara?

W ocenie Prezesa UOKiK praktyki te mogły mieć wpływ na podejmowane przez konsumentów decyzje zakupowe, które były oparte na nieprawdziwych informacjach. Poszkodowanymi mogły być nie tylko kupujący, ale też konkurencyjne firmy. Urząd przypomniał, że od początku 2023 roku obowiązują w Polsce przepisy unijnej dyrektywy Omnibus, która zakłada m.in. większą przejrzystość zakupów w Internecie, w tym weryfikacja opinii. Best-Review grozi obecnie kara do 10% obrotu.

Źródło zdjęcia: https://unsplash.com

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...