Dzisiaj mamy: Niedziela, 3 Grudzień 2023

Kolejne wzrosty BLIK-a w trzecim kwartale 2023 roku

2023.11.16

BLIK odnosi kolejne sukcesy w trzecim kwartale 2023 roku, osiągając wzrosty we wszystkich kanałach. Od lipca do września br. użytkownicy zrealizowali aż 455 mln transakcji o łącznej wartości 63 mld zł, a od początku roku było ich aż 1,3 mld o wartości 171 mld zł. BLIK jest najpopularniejszych w branży e-commerce (227,9 mln operacji w omawianym okresie), a z kwartał na kwartał zwiększa się liczba przelewów na telefon (109 mln operacji) i płatności w terminalach (101,7 mln operacji).

Coraz więcej transakcji BLIK-iem

Pod koniec trzeciego kwartału 2023 roku z BLIK-a korzystało już niemal 15 mln użytkowników. W okresie od lipca do września br. zrealizowali oni 455 transakcji, czyli możemy mówić o 40-procentowym wzrośnie w porównaniu do trzeciego kwartału 2022 roku. Za pomocą BLIK-a płacono średnio 4,9 mln razy dziennie (o 40% więcej niż w samym roku ubiegłym). W najlepszym dniu kwartału odnotowano łącznie ponad 7 mln transakcji we wszystkich kanałach. Całkowita wartość płatności tą metodą zwiększyła się rdr. o 47% (do 63 mld zł).

BLIK i e-commerce

Jeżeli chodzi o e-commerce, BLIK nie ma sobie równych. W trzecim kwartale 2023 co druga transakcja miała miejsce właśnie w tym kanale. E-konsumenci zapłacili tą metodą 227,9 mln razy (o 28% niż w tym samym okresie w roku ubiegłym). Wartość transakcji elektronicznych osiągnęła poziom 31,2 mld zł wobec 22,1 mld rok wcześniej. Średnia wartość pojedynczego zakupu online wyniosła 137 zł.

Transakcje w terminalach płatniczych

W trzecim kwartale wzrosła popularność transakcji w tradycyjnych terminalach płatniczych – ich liczba po raz pierwszy przekroczyła 100 mln, a ich wartość wyniosła 5,3 mld zł. 37 mln razy zapłacono zbliżeniowo – o 72% więcej niż w trzecim kwartale 2022. Od momentu udostępnienia usługi aktywowało ją 2,4 mln osób w 136 krajach na świecie. Z kolei z przelewów na telefon BLIK skorzystano 109 mln razy (wzrost o 68% rdr.). War

Przelewy na telefon BLIK

Dalszy dynamiczny wzrost w trzecim kwartale br. notowały także przelewy na telefon BLIK, które stanowią już niemal jedną czwartą wszystkich transakcji BLIKIEM. W okresie obejmującym miesiące wakacyjne użytkownicy systemu skorzystali z nich 109 mln razy – to o 68 proc. więcej niż rok wcześniej. Wartość przekazanych w ten sposób środków wyniosła 15,6 mld zł (wzrost o 90% rdr.), a średnia wartość przelewu na telefon to 151 zł.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...