Dzisiaj mamy: Niedziela, 3 Grudzień 2023

Sukcesy Allegro w trzecim kwartale 2023

2023.11.17

Wyniki finansowe Allegro za trzeci kwartał 2023 roku pokazują, że spółka spełniła wszystkie oczekiwania na te miesiące. Wartość sprzedaży brutto (GMV) z działalności w Polsce zwiększyła się o 10,5% rdr. – do 13,3 mld zł – zwiększając w ten sposób dynamikę sprzedaży detalicznej w Polsce. Na coraz częstsze zakupy składają się takie czynniki, jak wciąż poszerzana oferta czy konkurencyjne ceny.

Działalność w Polsce i liczba kupujących

Przychody z działalności w Polsce wzrosły w trzecim kwartale o 19,9% rdr. – do 1,95 mld zł – głównie dzięki rosnącej prowizji od sprzedaży (take rate) i jej lepszej monetyzacji oraz wzrostowi przychodów z działalności reklamowej o 38% rdr. Liczba aktywnych kupujących na Allegro zwiększyła się szósty kwartał z rzędu, osiągając poziom 14,5 mln, a średnia wartość GMV na aktywnego kupującego wzrosła o 7,3% rdr. – do 3 699 zł rocznie. Zwiększył się również skorygowany zysk EBITDA z działalności w Polsce – o 32,4% rdr., do 778 mln zł.

Działalność międzynarodowa Allegro

Skonsolidowana wartość GMV, uwzględniająca działalność międzynarodową Allegro, wzrosła o 9% rdr., a skorygowany zysk EBITDA grupy przyspieszył wzrost do 26% rdr. w trzecim kwartale. Platforma Allegro.cz (czeska wersja Allegro) w krótkim czasie pozyskała 800 tys. aktywnych kupujących. Trzy główne marki w Czechach (Allegro.cz, MALL i CZC) wspólnie generują największy ruch online na tamtejszym rynku e-commerce. Segment MALL ograniczył stratę skorygowanego wskaźnika EBITDA do 44,3 mln zł w trzecim kwartale.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...