Dzisiaj mamy: Środa, 22 Maj 2024

Ochrona środowiska coraz ważniejsza dla kupujących. Badanie Bain & Co

2023.11.16

Z najnowszego badania firmy doradczej Bain & Company wynika, że konsumenci są skłonni płacić średnio o 12% więcej za produkty, które spełniają kryteria zrównoważonego rozwoju. Na wzrost świadomości związanej z tym tematem mają wpływ ekstremalne zjawiska pogodowe i obawy dotyczące zmian klimatu.

Co ma największy wpływ na decyzje zakupowe?

Kwestie ochrony środowiska odgrywają coraz większą rolę w decyzjach zakupowych klientów. Na dzień dzisiejszy dla połowy kupujących wpływ produktu na otoczenie stanowi jeden z najważniejszych czynników decydujących o wyborze towaru. 60% badanych deklaruje, że w ciągu ostatnich dwóch lat nasilił się ich niepokój związany z globalnym ociepleniem.

Zgodność wśród pokoleń

Najnowsze badanie Bain & Company, które zostało przeprowadzone wśród konsumentów z całego świata, ukazuje niewielkie różnice w opinii między pokoleniami. 72% przedstawicieli generacji Z (osób urodzonych po 1997 roku) deklaruje szczególne zaniepokojenie zmianami klimatu, a 68% przedstawicieli pokolenia Baby Boomers (osób urodzonych przed 1964 rokiem) podziela te obawy. 

Świadomość ekologiczna w różnych krajach

Dzięki raportowi widzimy, że mieszkańcy krajów rozwijających się są bardziej wrażliwi na kwestie ochrony środowiska. W krajach takich jak Indie (85%), Brazylia (81%) czy Indonezja (78%) odsetek ankietowanych, którzy zadeklarowali, że kwestia zrównoważonego rozwoju jest dla nich ważna, był dużo wyższy niż w krajach rozwiniętych, takich jak Wielka Brytania, Holandia, Niemcy czy Stany Zjednoczone (ok. 55%). Z kolei w Japonii tylko 33% wyraziło obawy o wpływ konsumpcji na środowisko naturalne.

Klienci nie potrafią rozpoznać eko-towarów

Wielu kupujących wciąż jeszcze ma problem z rozpoznaniem towarów wytworzonych w zrównoważony sposób. W badaniu Bain & Company poproszono ankietowanych o wskazanie z dwóch produktów tego o mniejszym śladzie węglowym, a 75% osób dokonało błędnego wyboru albo wstrzymało się od odpowiedzi. Konsumenci nie mają też zaufania do producentów – jedynie 28% ankietowanych wierzy w deklaracje dużych korporacji związane z ekologicznym podejściem.

 

 

 

Polecamy