Dzisiaj mamy: Sobota, 9 Grudzień 2023

Ochrona środowiska coraz ważniejsza dla kupujących. Badanie Bain & Co

2023.11.16

Z najnowszego badania firmy doradczej Bain & Company wynika, że konsumenci są skłonni płacić średnio o 12% więcej za produkty, które spełniają kryteria zrównoważonego rozwoju. Na wzrost świadomości związanej z tym tematem mają wpływ ekstremalne zjawiska pogodowe i obawy dotyczące zmian klimatu.

Co ma największy wpływ na decyzje zakupowe?

Kwestie ochrony środowiska odgrywają coraz większą rolę w decyzjach zakupowych klientów. Na dzień dzisiejszy dla połowy kupujących wpływ produktu na otoczenie stanowi jeden z najważniejszych czynników decydujących o wyborze towaru. 60% badanych deklaruje, że w ciągu ostatnich dwóch lat nasilił się ich niepokój związany z globalnym ociepleniem.

Zgodność wśród pokoleń

Najnowsze badanie Bain & Company, które zostało przeprowadzone wśród konsumentów z całego świata, ukazuje niewielkie różnice w opinii między pokoleniami. 72% przedstawicieli generacji Z (osób urodzonych po 1997 roku) deklaruje szczególne zaniepokojenie zmianami klimatu, a 68% przedstawicieli pokolenia Baby Boomers (osób urodzonych przed 1964 rokiem) podziela te obawy. 

Świadomość ekologiczna w różnych krajach

Dzięki raportowi widzimy, że mieszkańcy krajów rozwijających się są bardziej wrażliwi na kwestie ochrony środowiska. W krajach takich jak Indie (85%), Brazylia (81%) czy Indonezja (78%) odsetek ankietowanych, którzy zadeklarowali, że kwestia zrównoważonego rozwoju jest dla nich ważna, był dużo wyższy niż w krajach rozwiniętych, takich jak Wielka Brytania, Holandia, Niemcy czy Stany Zjednoczone (ok. 55%). Z kolei w Japonii tylko 33% wyraziło obawy o wpływ konsumpcji na środowisko naturalne.

Klienci nie potrafią rozpoznać eko-towarów

Wielu kupujących wciąż jeszcze ma problem z rozpoznaniem towarów wytworzonych w zrównoważony sposób. W badaniu Bain & Company poproszono ankietowanych o wskazanie z dwóch produktów tego o mniejszym śladzie węglowym, a 75% osób dokonało błędnego wyboru albo wstrzymało się od odpowiedzi. Konsumenci nie mają też zaufania do producentów – jedynie 28% ankietowanych wierzy w deklaracje dużych korporacji związane z ekologicznym podejściem.

 

 

 

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

2023.12.08
Klienci sklepów internetowych mają mniej możliwości weryfikacji produktów niż klienci sklepów stacjonarnych – nie mogą ich dotknąć ani zobaczyć. Właśnie dlatego kupujący chwytają się różnych sposobów, aby upewnić się, że nie zostaną oszukani albo że nie otrzymają wadliwego towaru. Jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe są opinie innych...
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...