Dzisiaj mamy: Sobota, 1 Październik 2022

#PrasówkaEcomersy (08-12.08.2022 r.)

2022.08.16

Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że Delio nie zwiększy cen 500 produktów w okresie od sierpnia do października, a także że z Facebooka zniknie możliwość live shoppingu. Pisaliśmy o najważniejszych tendencjach na rynku e-commerce w pierwszym półroczu 2022 roku w oparciu o dane BLIK-a. Informowaliśmy o nowym pomyśle Poczty Polskiej, który nosi nazwę Paczk@ w punkt i jest to szybki odbiór paczki w okienku na poczcie. Opublikowaliśmy wywiad z z Pawłem Wasilewskim, Head of Solutions w Future Mind, na temat tego, jak budować aplikacje mobilne dla e-commerce, które są przyjazne klientom. Pisaliśmy też, że Żabka Nano pojawiła się w fabryce Tesli i że Revolut udostępnia płatności odroczone – Revolut Pay later. Zastanawialiśmy się, co oznacza UX Design, czyli jedno z najmodniejszych słów e-commerce. Informowaliśmy, że H&M rozwija sprzedaż e-commerce poprzez rozbudowę centrum dystrybucyjnego w Strykowie oraz że sklep online sieci Ikea przestanie działać w Rosji 15 sierpnia. Wspominaliśmy także o nowym serwisie internetowym marki odzieżowej Lancerto. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat płatności odroczonych w e-commerce. 

Delio nie zwiększy cen 500 produktów w okresie od sierpnia do października

Delio, nowoczesny supermarket online, ogłasza zamrożenie cen ponad 500 produktów. To działanie ma być odpowiedzią na rosnącą inflację. Marka gwarantuje te same ceny do października br.

https://ecomersy.pl/delio-nie-zwiekszy-cen-500-produktow-w-okresie-od-sierpnia-do-pazdziernika

 Z Facebooka zniknie możliwość live shoppingu

Wraz z początkiem października tego roku użytkownicy Facebooka nie będą mogli już prowadzić transmisji typu live shopping. Sprzedaż na żywo pozostanie dostępna na Instagramie. Facebook Live pozwoli jedynie na relacjonowanie wydarzeń – bez opcji oferowania produktów.

https://ecomersy.pl/z-facebooka-zniknie-mozliwosc-live-shoppingu 

 
Najważniejsze tendencje na rynku e-commerce w pierwszym półroczu 2022 roku. Dane BLIK-a

Według danych udostępnionych przez BLIK (którego operatorem jest Polski Standard Płatności) przez pierwsze sześć miesięcy 2022 roku największy wpływ na decyzje zakupowe e-konsumentów miało kilka czynników: wybuch wojny w Ukrainie, rosnąca inflacja oraz zwiększające się stopy procentowe.

https://ecomersy.pl/najwazniejsze-tendencje-na-rynku-e-commerce-w-pierwszym-polroczu-2022-roku-dane-blik-a

Paczk@ w punkt - szybki odbiór paczki w okienku na poczcie

W ramach zapowiadanego przez Pocztę Polską rozwoju KEP, czyli przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych) wprowadzone zostały dedykowane okienka typu fast track. Noszą one nazwę „paczk@ w punkt”. Pozwalają na szybkie odbieranie oraz nadawanie przesyłek w ramach Odbioru w Punkcie.

https://ecomersy.pl/paczk-at-w-punkt-szybki-odbior-paczki-w-okienku-na-poczcie

Jak budować aplikacje mobilne dla e-commerce, które są przyjazne klientom? - wywiad z Pawłem Wasilewskim, Head of Solutions w Future Mind

Większość kupujących przegląda oferty sklepów internetowych na smartfonach. Robimy to nie tylko w domu, ale również w podróży czy w poczekalni. Aplikacje mobilne stale zyskują na popularności, jako narzędzie, które pozwala jeszcze łatwiej korzystać z funkcjonalności e-commerce. O to „Jak budować aplikacje mobilne dla e-commerce, które są przyjazne klientom?” – zapytaliśmy Pawła Wasilewskiego, Head of Solutions w Future Mind.

https://ecomersy.pl/jak-budowac-aplikacje-mobilne-dla-e-commerce-ktore-sa-przyjazne-klientom-wywiad-z-pawlem-wasilewskim-head-of-solutions-w-future-mind

Żabka Nano pojawiła się w fabryce Tesli. Sieć dynamicznie rośnie

Żabki Nano to placówki sieci, w których nie potrzeba kasjerów, ponieważ są wspierane przez sztuczną inteligencję. Umożliwiają szybkie, bezgotówkowe zakupy. Obecnie w Polsce działa już ponad 50 Żabek Nano – z tego względu Grupę można określić mianem największej w Europie sieci sklepów autonomicznych. Wiadomo również, że jedna z nich pojawiła się poza granicami kraju. Okazuje się, że… w niemieckiej fabryce Tesli.

https://ecomersy.pl/zabka-nano-pojawila-sie-w-fabryce-tesli

Revolut Pay later

Revolut, znana aplikacja do zarządzania finansami, udostępnia płatności odroczone – Pay Later. To kolejna firma, która zdecydowała się na wprowadzenie systemu BNPL do swoich usług. Pierwsi klienci w Polsce otrzymali już dostęp do najnowszej opcji.

https://ecomersy.pl/revolut-pay-later

UX Design, czyli co oznacza jedno z najmodniejszych słów e-commerce

UX Design to jedno z ważniejszych pojęć dla przedsiębiorcy internetowego. Co oznacza? User Experience, czyli doświadczenie użytkownika to proces, w czasie którego zespół projektujący stara się stworzyć najlepsze doświadczenia, jakie produkt może zapewnić użytkownikowi. Konsumenci są obecnie bardzo wymagający, a firmy starają się sprostać tym wymaganiom. Na początku kluczowe jest dokładne poznanie potrzeb i oczekiwań użytkowników. Trudno stworzyć dobre rozwiązanie bez wiedzy na temat tego, czym kierują się klienci. Następnie tę wiedzę trzeba przełożyć na jak najprostsze, intuicyjne rozwiązania. Zbyt skomplikowana obsługa lub niejasna instrukcja skutecznie odstraszą użytkowników.

https://ecomersy.pl/ux-design-czyli-co-oznacza-jedno-z-najmodniejszych-slow-e-commerce

Rozbudowa centrum dystrybucyjnego w Strykowie. H&M rozwija sprzedaż e-commerce

Centrum dystrybucyjne Arvato Supply Chain Solutions w Strykowie koło Łodzi zostało poddane rozbudowie. To właśnie tam mieści się magazyn do obsługi sprzedaży e-commerce marki H&M, i to w całej Europie Wschodniej. Przepustowość centrum jest teraz większa o 30%.

https://ecomersy.pl/rozbudowa-centrum-dystrybucyjnego-w-strykowie-hm-rozwija-sprzedaz-e-commerce

Sklep online sieci Ikea przestanie działać w Rosji

15 sierpnia Ikea oficjalnie rezygnuje ze współpracy z Rosją. Internetowa oferta szwedzkiej sieci będzie dostępna dla rosyjskich e-konsumentów tylko do 15 sierpnia br. Z kolei placówki stacjonarne są zamknięte od marca, z powodu ataku Putina na Ukrainę.

https://ecomersy.pl/sklep-online-sieci-ikea-przestanie-dzialac-w-rosji-15-sierpnia 

Nowy serwis internetowy marki odzieżowej Lancerto

Firma odzieżowa Lancerto uruchomiła nowy serwis internetowy, który ma spełniać wszystkie potrzeby e-konsumentów. Prace nad kolejną wersją portalu trwały przez rok. Rozpoczęły się od zbadania preferencji i przeanalizowania zachowań użytkowników. W badaniu wzięło udział ponad 200 osób (m.in. pracowników oraz klientów).

https://ecomersy.pl/nowy-serwis-internetowy-marki-odziezowej-lancerto

#EcomersyBasic #41: Płatności odroczone w e-commerce. Czy warto?

Coraz więcej mówi się i słyszy o płatnościach odroczonych, czyli BNPL (z ang. Buy Now, Pay Later), głównie za sprawą popularności takich marek, jak Twisto czy PayPo. W Polsce system ten nie jest jeszcze tak rozpowszechniony, jak na Zachodzie, jednak z czasem zyskuje coraz większy rozgłos. Zastanawiasz się, czy warto wprowadzić płatności odroczone w swoim sklepie internetowym? Podpowiadamy, jak to wszystko wygląda.

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-41-platnosci-odroczone-w-e-commerce-czy-warto

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...