Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

#PrasówkaEcomersy (08-12.08.2022 r.)

2022.08.16

Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że Delio nie zwiększy cen 500 produktów w okresie od sierpnia do października, a także że z Facebooka zniknie możliwość live shoppingu. Pisaliśmy o najważniejszych tendencjach na rynku e-commerce w pierwszym półroczu 2022 roku w oparciu o dane BLIK-a. Informowaliśmy o nowym pomyśle Poczty Polskiej, który nosi nazwę Paczk@ w punkt i jest to szybki odbiór paczki w okienku na poczcie. Opublikowaliśmy wywiad z z Pawłem Wasilewskim, Head of Solutions w Future Mind, na temat tego, jak budować aplikacje mobilne dla e-commerce, które są przyjazne klientom. Pisaliśmy też, że Żabka Nano pojawiła się w fabryce Tesli i że Revolut udostępnia płatności odroczone – Revolut Pay later. Zastanawialiśmy się, co oznacza UX Design, czyli jedno z najmodniejszych słów e-commerce. Informowaliśmy, że H&M rozwija sprzedaż e-commerce poprzez rozbudowę centrum dystrybucyjnego w Strykowie oraz że sklep online sieci Ikea przestanie działać w Rosji 15 sierpnia. Wspominaliśmy także o nowym serwisie internetowym marki odzieżowej Lancerto. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat płatności odroczonych w e-commerce. 

Delio nie zwiększy cen 500 produktów w okresie od sierpnia do października

Delio, nowoczesny supermarket online, ogłasza zamrożenie cen ponad 500 produktów. To działanie ma być odpowiedzią na rosnącą inflację. Marka gwarantuje te same ceny do października br.

https://ecomersy.pl/delio-nie-zwiekszy-cen-500-produktow-w-okresie-od-sierpnia-do-pazdziernika

 Z Facebooka zniknie możliwość live shoppingu

Wraz z początkiem października tego roku użytkownicy Facebooka nie będą mogli już prowadzić transmisji typu live shopping. Sprzedaż na żywo pozostanie dostępna na Instagramie. Facebook Live pozwoli jedynie na relacjonowanie wydarzeń – bez opcji oferowania produktów.

https://ecomersy.pl/z-facebooka-zniknie-mozliwosc-live-shoppingu 

 
Najważniejsze tendencje na rynku e-commerce w pierwszym półroczu 2022 roku. Dane BLIK-a

Według danych udostępnionych przez BLIK (którego operatorem jest Polski Standard Płatności) przez pierwsze sześć miesięcy 2022 roku największy wpływ na decyzje zakupowe e-konsumentów miało kilka czynników: wybuch wojny w Ukrainie, rosnąca inflacja oraz zwiększające się stopy procentowe.

https://ecomersy.pl/najwazniejsze-tendencje-na-rynku-e-commerce-w-pierwszym-polroczu-2022-roku-dane-blik-a

Paczk@ w punkt - szybki odbiór paczki w okienku na poczcie

W ramach zapowiadanego przez Pocztę Polską rozwoju KEP, czyli przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych) wprowadzone zostały dedykowane okienka typu fast track. Noszą one nazwę „paczk@ w punkt”. Pozwalają na szybkie odbieranie oraz nadawanie przesyłek w ramach Odbioru w Punkcie.

https://ecomersy.pl/paczk-at-w-punkt-szybki-odbior-paczki-w-okienku-na-poczcie

Jak budować aplikacje mobilne dla e-commerce, które są przyjazne klientom? - wywiad z Pawłem Wasilewskim, Head of Solutions w Future Mind

Większość kupujących przegląda oferty sklepów internetowych na smartfonach. Robimy to nie tylko w domu, ale również w podróży czy w poczekalni. Aplikacje mobilne stale zyskują na popularności, jako narzędzie, które pozwala jeszcze łatwiej korzystać z funkcjonalności e-commerce. O to „Jak budować aplikacje mobilne dla e-commerce, które są przyjazne klientom?” – zapytaliśmy Pawła Wasilewskiego, Head of Solutions w Future Mind.

https://ecomersy.pl/jak-budowac-aplikacje-mobilne-dla-e-commerce-ktore-sa-przyjazne-klientom-wywiad-z-pawlem-wasilewskim-head-of-solutions-w-future-mind

Żabka Nano pojawiła się w fabryce Tesli. Sieć dynamicznie rośnie

Żabki Nano to placówki sieci, w których nie potrzeba kasjerów, ponieważ są wspierane przez sztuczną inteligencję. Umożliwiają szybkie, bezgotówkowe zakupy. Obecnie w Polsce działa już ponad 50 Żabek Nano – z tego względu Grupę można określić mianem największej w Europie sieci sklepów autonomicznych. Wiadomo również, że jedna z nich pojawiła się poza granicami kraju. Okazuje się, że… w niemieckiej fabryce Tesli.

https://ecomersy.pl/zabka-nano-pojawila-sie-w-fabryce-tesli

Revolut Pay later

Revolut, znana aplikacja do zarządzania finansami, udostępnia płatności odroczone – Pay Later. To kolejna firma, która zdecydowała się na wprowadzenie systemu BNPL do swoich usług. Pierwsi klienci w Polsce otrzymali już dostęp do najnowszej opcji.

https://ecomersy.pl/revolut-pay-later

UX Design, czyli co oznacza jedno z najmodniejszych słów e-commerce

UX Design to jedno z ważniejszych pojęć dla przedsiębiorcy internetowego. Co oznacza? User Experience, czyli doświadczenie użytkownika to proces, w czasie którego zespół projektujący stara się stworzyć najlepsze doświadczenia, jakie produkt może zapewnić użytkownikowi. Konsumenci są obecnie bardzo wymagający, a firmy starają się sprostać tym wymaganiom. Na początku kluczowe jest dokładne poznanie potrzeb i oczekiwań użytkowników. Trudno stworzyć dobre rozwiązanie bez wiedzy na temat tego, czym kierują się klienci. Następnie tę wiedzę trzeba przełożyć na jak najprostsze, intuicyjne rozwiązania. Zbyt skomplikowana obsługa lub niejasna instrukcja skutecznie odstraszą użytkowników.

https://ecomersy.pl/ux-design-czyli-co-oznacza-jedno-z-najmodniejszych-slow-e-commerce

Rozbudowa centrum dystrybucyjnego w Strykowie. H&M rozwija sprzedaż e-commerce

Centrum dystrybucyjne Arvato Supply Chain Solutions w Strykowie koło Łodzi zostało poddane rozbudowie. To właśnie tam mieści się magazyn do obsługi sprzedaży e-commerce marki H&M, i to w całej Europie Wschodniej. Przepustowość centrum jest teraz większa o 30%.

https://ecomersy.pl/rozbudowa-centrum-dystrybucyjnego-w-strykowie-hm-rozwija-sprzedaz-e-commerce

Sklep online sieci Ikea przestanie działać w Rosji

15 sierpnia Ikea oficjalnie rezygnuje ze współpracy z Rosją. Internetowa oferta szwedzkiej sieci będzie dostępna dla rosyjskich e-konsumentów tylko do 15 sierpnia br. Z kolei placówki stacjonarne są zamknięte od marca, z powodu ataku Putina na Ukrainę.

https://ecomersy.pl/sklep-online-sieci-ikea-przestanie-dzialac-w-rosji-15-sierpnia 

Nowy serwis internetowy marki odzieżowej Lancerto

Firma odzieżowa Lancerto uruchomiła nowy serwis internetowy, który ma spełniać wszystkie potrzeby e-konsumentów. Prace nad kolejną wersją portalu trwały przez rok. Rozpoczęły się od zbadania preferencji i przeanalizowania zachowań użytkowników. W badaniu wzięło udział ponad 200 osób (m.in. pracowników oraz klientów).

https://ecomersy.pl/nowy-serwis-internetowy-marki-odziezowej-lancerto

#EcomersyBasic #41: Płatności odroczone w e-commerce. Czy warto?

Coraz więcej mówi się i słyszy o płatnościach odroczonych, czyli BNPL (z ang. Buy Now, Pay Later), głównie za sprawą popularności takich marek, jak Twisto czy PayPo. W Polsce system ten nie jest jeszcze tak rozpowszechniony, jak na Zachodzie, jednak z czasem zyskuje coraz większy rozgłos. Zastanawiasz się, czy warto wprowadzić płatności odroczone w swoim sklepie internetowym? Podpowiadamy, jak to wszystko wygląda.

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-41-platnosci-odroczone-w-e-commerce-czy-warto

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...