Dzisiaj mamy: Wtorek, 3 Grudzień 2024

Z Facebooka zniknie możliwość live shoppingu

2022.08.08

Wraz z początkiem października tego roku użytkownicy Facebooka nie będą mogli już prowadzić transmisji typu live shopping. Sprzedaż na żywo pozostanie dostępna na Instagramie. Facebook Live pozwoli jedynie na relacjonowanie wydarzeń – bez opcji oferowania produktów.

Reelsy dominują

Meta ogłosiła na swoim blogu, że wśród konsumentów rośnie zainteresowanie krótkimi formami video, dlatego firma zamierza skupić się na Reelsach (rolkach), zarówno na Facebooku, jak i Instagramie. Dodatkowo zachęca użytkowników do tworzenia filmików, aby przyciągnąć większą liczbę odbiorców.

Opcja pozostanie na Instagramie

W Reelsach na Instagramie wciąż można oznaczać produkty oraz prowadzić sprzedaż na żywo. Live shopping na Facebooku pojawił się w 2020 roku, zniknie więc po zaledwie 2 latach. Jesienią nie będzie można już organizować nowych wydarzeń. Wszystko dlatego, że live commerce nie przyniósł serwisowi oczekiwanych zysków.

Polecamy