Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

#EcomersyBasic #41: Płatności odroczone w e-commerce. Czy warto?

2022.08.12

Coraz więcej mówi się i słyszy o płatnościach odroczonych, czyli BNPL (z ang. Buy Now, Pay Later), głównie za sprawą popularności takich marek, jak Twisto czy PayPo. W Polsce system ten nie jest jeszcze tak rozpowszechniony, jak na Zachodzie, jednak z czasem zyskuje coraz większy rozgłos. Zastanawiasz się, czy warto wprowadzić płatności odroczone w swoim sklepie internetowym? Podpowiadamy, jak to wszystko wygląda.

Jak działają płatności odroczone?

Płatności odroczone to usługa, która pozwala na darmowe przesunięcie terminu zapłaty za zakupy, najczęściej o 30 dni. Niektóre firmy oferują również 21 lub 45 dni na pokrycie kosztów lub/i kolejne przesunięcie terminu (najczęściej za opłatą), a także podział płatności na raty. „Kup teraz, zapłać później” umożliwia klientom złożenie zamówienia w momencie, kiedy nie mają dostępu do wolnej gotówki. Jest to szczególnie przydatne, gdy w sklepie internetowym trwają promocje. Warto wspomnieć, że sprzedawca otrzymuje pieniądze od razu – na początku koszty pokrywa operator. Mimo że BNPL to wciąż nowość na polskim rynku, już 73% e-sklepów, które wzięły udział w badaniu Koszyk Roku 2022*, oferuje swoim klientom opcję płatności odroczonych.

Z jakimi systemami BNPL możesz zintegrować swój sklep internetowy?

Najbardziej znanymi systemami proponującymi płatności odroczone są: Twisto, PayPo, P24NOW, Klarna i Mokka. Każdy z nich pozwala na łatwą integrację z e-sklepem. Usługę Twisto można uruchomić w bramce PayU lub imoje (ING Bank Śląski), na platformie Comfino.pl czy poprzez fintech ZEN. Konieczne jest zainstalowanie specjalnej wtyczki, podobnie jak w przypadku P24NOW. Jeżeli chodzi o PayPo, integracji należy dokonać za pomocą API (nie trzeba robić tego samodzielnie, firma oferuje pomoc specjalistów). Integracja z Klarną odbywa się za pośrednictwem Javascript i RestAPI. Mokka natomiast przekazuje wszystkie potrzebne pliki po podjęciu współpracy. Każda z wyżej wymienionych spółek wymaga opłacania prowizji od sprzedaży.


Zobacz też: Płatności odroczone sprzyjają świątecznym zakupom. Wywiad z Adamem Miziołkiem, CM Twisto w Polsce


Jak zaprezentować usługę płatności odroczonych w swoim e-sklepie?

Wprowadzenie systemu BNPL przyniesie faktyczne korzyści, jeżeli zostanie on odpowiednio zareklamowany. Odbiorcy powinni wiedzieć od razu, czy mogą skorzystać z usługi płatności odroczonych. Zdecydowanie warto umieścić tę informację na stronie głównej. Coraz więcej klientów preferuje łatwe i ekspresowe płatności, dlatego wiedza na temat dostępnych form ma dla nich duże znaczenie. Należy mieć również na względzie fakt, że nie wszyscy odwiedzający wiedzą o istnieniu BNPL, dlatego dobrym pomysłem okaże się krótki opis tej możliwości. Użyj do tego czytelnej, minimalistycznej infografiki.

Zalety płatności odroczonych. Dlaczego to się opłaca?

Płatności odroczone są o tyle wygodne, że pozwalają konsumentom na przesunięcie nawet małych kwot. Udostępnienie tej usługi wiąże się ze wzrostem średniej wartości koszyka zakupowego i zwiększeniem konwersji. Pokazują to badania przeprowadzone przez Zip, czyli głównego inwestora Twisto. Według nich aż 96% sprzedawców, którzy wdrożyli system BNPL, zarejestrowało pozytywne efekty dla swojej działalności. Klienci chętniej dokonywali zakupów, strony internetowe odwiedzało też więcej nowych osób. Zdecydowanie warto cały czas obserwować ten trend.
______
*https://koszykroku.pl/

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...