Dzisiaj mamy: Sobota, 1 Październik 2022

#EcomersyBasic #41: Płatności odroczone w e-commerce. Czy warto?

2022.08.12

Coraz więcej mówi się i słyszy o płatnościach odroczonych, czyli BNPL (z ang. Buy Now, Pay Later), głównie za sprawą popularności takich marek, jak Twisto czy PayPo. W Polsce system ten nie jest jeszcze tak rozpowszechniony, jak na Zachodzie, jednak z czasem zyskuje coraz większy rozgłos. Zastanawiasz się, czy warto wprowadzić płatności odroczone w swoim sklepie internetowym? Podpowiadamy, jak to wszystko wygląda.

Jak działają płatności odroczone?

Płatności odroczone to usługa, która pozwala na darmowe przesunięcie terminu zapłaty za zakupy, najczęściej o 30 dni. Niektóre firmy oferują również 21 lub 45 dni na pokrycie kosztów lub/i kolejne przesunięcie terminu (najczęściej za opłatą), a także podział płatności na raty. „Kup teraz, zapłać później” umożliwia klientom złożenie zamówienia w momencie, kiedy nie mają dostępu do wolnej gotówki. Jest to szczególnie przydatne, gdy w sklepie internetowym trwają promocje. Warto wspomnieć, że sprzedawca otrzymuje pieniądze od razu – na początku koszty pokrywa operator. Mimo że BNPL to wciąż nowość na polskim rynku, już 73% e-sklepów, które wzięły udział w badaniu Koszyk Roku 2022*, oferuje swoim klientom opcję płatności odroczonych.

Z jakimi systemami BNPL możesz zintegrować swój sklep internetowy?

Najbardziej znanymi systemami proponującymi płatności odroczone są: Twisto, PayPo, P24NOW, Klarna i Mokka. Każdy z nich pozwala na łatwą integrację z e-sklepem. Usługę Twisto można uruchomić w bramce PayU lub imoje (ING Bank Śląski), na platformie Comfino.pl czy poprzez fintech ZEN. Konieczne jest zainstalowanie specjalnej wtyczki, podobnie jak w przypadku P24NOW. Jeżeli chodzi o PayPo, integracji należy dokonać za pomocą API (nie trzeba robić tego samodzielnie, firma oferuje pomoc specjalistów). Integracja z Klarną odbywa się za pośrednictwem Javascript i RestAPI. Mokka natomiast przekazuje wszystkie potrzebne pliki po podjęciu współpracy. Każda z wyżej wymienionych spółek wymaga opłacania prowizji od sprzedaży.


Zobacz też: Płatności odroczone sprzyjają świątecznym zakupom. Wywiad z Adamem Miziołkiem, CM Twisto w Polsce


Jak zaprezentować usługę płatności odroczonych w swoim e-sklepie?

Wprowadzenie systemu BNPL przyniesie faktyczne korzyści, jeżeli zostanie on odpowiednio zareklamowany. Odbiorcy powinni wiedzieć od razu, czy mogą skorzystać z usługi płatności odroczonych. Zdecydowanie warto umieścić tę informację na stronie głównej. Coraz więcej klientów preferuje łatwe i ekspresowe płatności, dlatego wiedza na temat dostępnych form ma dla nich duże znaczenie. Należy mieć również na względzie fakt, że nie wszyscy odwiedzający wiedzą o istnieniu BNPL, dlatego dobrym pomysłem okaże się krótki opis tej możliwości. Użyj do tego czytelnej, minimalistycznej infografiki.

Zalety płatności odroczonych. Dlaczego to się opłaca?

Płatności odroczone są o tyle wygodne, że pozwalają konsumentom na przesunięcie nawet małych kwot. Udostępnienie tej usługi wiąże się ze wzrostem średniej wartości koszyka zakupowego i zwiększeniem konwersji. Pokazują to badania przeprowadzone przez Zip, czyli głównego inwestora Twisto. Według nich aż 96% sprzedawców, którzy wdrożyli system BNPL, zarejestrowało pozytywne efekty dla swojej działalności. Klienci chętniej dokonywali zakupów, strony internetowe odwiedzało też więcej nowych osób. Zdecydowanie warto cały czas obserwować ten trend.
______
*https://koszykroku.pl/

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...