Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Płatności odroczone sprzyjają świątecznym zakupom. Wywiad z Adamem Miziołkiem, CM Twisto w Polsce

2021.12.15

Czy warto wprowadzić płatności odroczone przed świętami? Jak BNPL wpływa na sprzedaż w sklepie internetowym? W jaki sposób można zintegrować e-sklep z Twisto? O to wszystko zapytaliśmy u źródła. O promocji „Kup teraz, zapłać za 60 dni”, wynikach sprzedażowych w Black Friday i planach na przyszłość w wywiadzie dla Ecomersy mówi Adam Miziołek – Country Manager Twisto w Polsce.

Joanna Pawłowska-Tomczak, Ecomersy: E-commerce stale rośnie w siłę. Każdego miesiąca Twisto obsługuje setki tysięcy transakcji w kilkudziesięciu tysiącach sklepów internetowych. Jaki wpływ na przychody sklepu ma wprowadzenie odroczonych płatności?

Adam Miziołek, Country Manager Twisto w Polsce: Udostępnienie możliwości odroczenia płatności w sklepie ma pozytywny wpływ na jego wyniki. Pokazują to choćby badania prowadzone przez Zip, głównego inwestora Twisto, wśród e-sklepów. Zgodnie z nimi, aż 96 proc. merchantów, którzy wdrożyli płatności BNPL, odnotowało pozytywne efekty dla swojego biznesu. Przejawiały się one choćby we wzroście średniej wartości koszyka, konwersji, a także liczbie nowych klientów czy większej częstotliwości zakupów.

Na podstawie własnych danych możemy powiedzieć, że klienci, którzy wybierają płatności „kup teraz, zapłać później”, realizują zamówienia o wartości 20 proc. wyższej niż przy tradycyjnych metodach zapłaty. Dodatkowo, jeśli niezdecydowany klient ma możliwość przesunięcia płatności, chętniej kupi produkt, ponieważ może go sprawdzić, zanim za niego zapłaci. Wdrożenie rozwiązania BNPL zwiększa konwersję średnio o 12 proc.

Oprócz tego pozytywne doświadczenia w kontekście płatności oraz uproszczony proces zakupowy sprawiają, że wzrasta poziom lojalności klientów. Ma to bezpośrednie przełożenie na częstsze zakupy w danym sklepie.

Mamy za sobą Black Friday. Czy Polacy chętnie korzystali z płatności odroczonych w trakcie najgorętszego weekendu wyprzedaży w roku?

Zdecydowanie tak. Już w ubiegłym roku, patrząc na dane Twisto, zauważyliśmy, że średnio tego dnia w stosunku do innych dni w roku odnotowujemy nawet 30-procentowy wzrost transakcji BNPL, a także 15-procentowy wzrost w przypadku klientów, którzy mają konto Twisto. W tym roku te wyniki były jeszcze lepsze. Porównując transakcje wykonane podczas Black Friday 2020 z tymi podczas tegorocznej edycji święta zakupów zanotowaliśmy wzrost wartości transakcji Twisto o ponad 416%. Widzimy, że Polacy coraz chętniej korzystają z płatności BNPL, o czym świadczą ciągłe wzrosty, jeśli chodzi o liczbę i wartość transakcji Twisto. Dzięki buy now, pay later konsumenci mogą przetestować produkt przed uiszczeniem zapłaty za niego, albo skorzystać z promocji, gdy akurat brakuje im wystarczających środków, a wiedzą, że niedługo będą je mieli. To znacznie przyspiesza decyzję o zakupie.

Na bardzo dobre wyniki na Black Friday miała wpływ również nasza kampania świąteczna, w ramach której z wybranymi merchantami prowadzimy akcję promocyjną „Kup teraz, zapłać za 60 dni”. W ramach tej akcji, klienci, którzy w wybranych sklepach zrobią zakupy z Twisto, zapłacą za nie dopiero w nowym roku.

Czy święta będą równie udane?

Wszystko wskazuje na to, że święta będą dla nas równie udane jak Black Friday, a może i lepsze. Do 23 grudnia będzie trwała nasza promocja „Kup teraz, zapłać za 60 dni”, która jest znacznym ułatwieniem dla klientów w intensywnym przedświątecznym okresie, gdy każdy z nas ma mnóstwo wydatków. Odroczenie płatności na 60 dni, jest dużym ułatwieniem. Dlatego wielu klientów na pewno z chęcią skorzysta z takiego rozwiązania.

Polacy coraz chętniej korzystają z nowych metod płatności takich jak Twisto, co widzimy w swoich statystykach. Są one wygodne i proste w obsłudze. A dodatkowo umożliwiają elastyczne zarządzanie budżetem - usługa BNPL stała się prostym i wygodnym sposobem np. wydłużenie okresu spłaty i rozłożenie płatności na raty za zakupy online.

Czy sklepy, które jeszcze nie korzystają z Twisto, mają szansę wdrożyć opóźnienie płatności przed świętami Bożego Narodzenia?

Jak najbardziej. Nasz proces integracji jest bardzo prosty i szybki. Wszystko odbywa się praktycznie automatycznie. Wystarczy, że sklep ma wdrożoną bramkę płatniczą współpracującą z Twisto (PayU, imoje ING). Możliwa jest też integracja bezpośrednia. 

Jak wygląda proces integracji systemu e-sklepu z Twisto?

Integracja z Twisto jest bardzo prosta i nie wymaga zaangażowania zespołu danego merchanta. Sprzedawca może zintegrować się z Twisto poprzez PayU, iMoje i parę mniejszych bramek płatniczych. Wystarczy skontaktować się z opiekunem po stronie bramki płatniczej i poprosić go o uruchomienie Twisto. Na każdym etapie merchant ma do dyspozycji doświadczony zespół, który bez dodatkowych kosztów pomoże zintegrować system płatności z danym e-sklepem.

Oprócz pomocy przy integracji z Twisto, oferujemy także wsparcie w odpowiednim wypromowaniu odroczonych płatności na stronie sklepu. W tym celu przygotowaliśmy gotowe materiały, w które można „ubrać” sklep. Jest to istotny element, ponieważ nasze statystyki jasno pokazują, że wyjęcie Twisto na checkout i banery promujące tę metodę płatności na kartach produktu lub headerze, wpływają na wzrost liczby zamówień osób, które wcześniej porzucały swoje koszyki.

Dodatkowo umożliwiamy promocje sklepu na stronie Twisto oraz w naszych social mediach, newsletterze i aplikacji mobilnej. W ten sposób pomagamy sprowadzić ruchu do danego e-sklepu z kanałów Twisto.

Klient wybiera płatność w sklepie za pośrednictwem Twisto. Kiedy pieniądze za zamówienie trafią do sprzedawcy? Jak wysokie marże wiążą się z wdrożeniem płatności odroczonych, a z jakimi kosztami muszą liczyć się klienci?

Pieniądze za każde zamówienie trafiają na konto sprzedawcy najpóźniej następnego dnia roboczego. W związku z tym nie musi się on o nic martwić, ponieważ to Twisto bierze na siebie całe ryzyko. To my opłacamy zamówienie klienta i z nim się kontaktujemy, przesyłając wszystkie potrzebne informacje dotyczące należności, terminu spłaty. Sprzedawca nie ponosi więc żadnego ryzyka.

Jeżeli chodzi o koszty, to wdrożenie Twisto w e-sklepie jest darmowe. Klienci również nie ponoszą żadnych kosztów – pod warunkiem, że uregulują swoją płatność w terminie. Kupujący ma możliwość bezpłatnego przesunięcia płatności o 30 dni bez rejestracji, a także łatwego wydłużenia terminu spłaty po zarejestrowaniu (nawet do 45 dni) lub rozłożenia zakupu na raty.

Rynek płatności odroczonych rozwija się bardzo szybko. W jakim kierunku będzie zmierzał w następnych latach?

To prawda, płatności kup teraz, zapłać później mocno zyskują na popularności. To obecnie jeden z najgorętszych tematów w e-commerce. Trudno się dziwić, ponieważ płatności odroczone wpisują się w aktualne potrzeby klientów, którzy kupując online, chcą mieć dostęp do najnowszych i wygodnych metod płatności. Dodatkowo w czasie niepewności ekonomicznej płatności Twisto są dla części osób, które nie mają dostępu do bankowych źródeł finansowania, sposobem np. na wydłużenie okresu spłaty i rozłożenie płatności na raty. To wszystko sprawia, że potencjał rozwoju usług BNPL jest ogromny. Wystarczy wspomnieć, że w ciągu dwóch lat wartość wydatków dokonanych z wykorzystaniem tej metody płatności na całym świecie wzrosła o ponad 300 proc.

Australijski Zip, główny inwestor Twisto, szacuje, że globalna wartość sprzedaży, którą mogą obsłużyć rozwiązania BNPL, to 22 bln USD. Szacunki te obejmują również płatności odroczone w sklepach stacjonarnych. To jest trend światowy i naturalny kierunek rozwoju BNPL. Twisto dostrzegło ten potencjał i już od ponad roku oferuje klientom płatności w sklepach stacjonarnych - dzięki wirtualnej lub fizycznej karcie Mastercard.

Tak jak informowaliśmy na Ecomersach, Twisto zmieniło właściciela i planuje intensywny rozwój. Jakie wyzwania stoją przed Twisto?

Kilka tygodni temu Twisto oficjalnie stało się częścią Zip – jednego z największych fintechów na świecie oferujących rozwiązania BNPL. Nasze wspólne plany są bardzo ambitne. Jednym z nich jest rozpowszechnienie płatności odroczonych w całej Europie. Chcemy rozszerzyć działalność poza nasz region i skoncentrować się na rynkach, w których widzimy potencjał współpracy z dużymi merchantami. 

Oprócz tego mamy w planach stworzenie globalnej sieci płatności odroczonych. Dlatego opracowaliśmy rozwiązanie, które pozwala na obsługę międzynarodowych e-commerców przez jedno API. Sklepy partnerskie Twisto, które myślą o ekspansji zagranicznej, mają ułatwione zadanie, ponieważ udostępnimy im technologię, która umożliwi proste wdrożenie płatności odroczonych wszędzie tam, gdzie dostępny jest Zip (w 11 krajach na 5 kontynentach).

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...