Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

#PrasówkaEcomersy (06.06-10.06.2022 r.)

2022.06.13

Pisaliśmy o tym, że w okolicach Bydgoszczy stanął proekologiczny magazyn Zalando oraz o tym, że marka Yes wspiera LGBTQIA+. Wspominaliśmy o sukcesie Shopee na polskim rynku e-commerce i o rozwoju q-commerce, czyli szybkiego handlu. Informowaliśmy, że Apple wprowadza płatności odroczone i że trwają zgłoszenia do X edycji konkursu e-Commerce Polska Awards. Opublikowaliśmy też newsa na temat zmian w Bakallandzie (Magdalena Mioduszewska została nową dyrektor marketingu) i o sukcesie Allegro Pay. Pisaliśmy o kłopotach na europejskim rynku spożywczym i o tym, że rok 2022 wiąże się z wyzwaniami. Oprócz tego, nasi czytelnicy mogli zapoznać się z tekstem o live shoppingu. Wspominaliśmy również o rebrandingu platformy Sky-Shop i nowym narzędziu w przeglądarce Opera: Shopping Corner. Donosilismy, że szwedzka firma Huj! jest hitem w polskim internecie i że Allegro szykuje nowy program lojalnościowy dla firm. Z kolei w serii Ecomersy Basic znalazł się artykuł o pozycjonowaniu sklepu internetowego.

Proekologiczny magazyn Zalando stanął w okolicach Bydgoszczy

W Przyłękach koło Bydgoszczy powstało nowe centrum logistyczne firmy Zalando. Zostało wybudowane przez Hillwood Polska, zajmuje ponad 100 tys. mkw. powierzchni magazynowej. Wyróżnia się wieloma proekologicznymi rozwiązaniami oraz udogodnieniami dla przyszłych pracowników.

https://ecomersy.pl/proekologiczny-magazyn-zalando-stanal-w-okolicach-bydgoszczy

Sukces Shopee na polskim rynku e-commerce

Majówkowa reklama Shopee niezwykle irytowała odbiorców, jednak pozytywnie wpłynęła na jej rozpoznawalność. Platforma w ciągu pół roku stała się trzecim marketplacem w Polsce. Singapurska firma postawiła na agresywny marketing, promując swoje największe atuty: niskie ceny, darmową dostawę oraz aplikację mobilną.

https://ecomersy.pl/sukces-shopee-na-polskim-rynku-e-commerce

Marka Yes wspiera LGBTQIA+

Czerwiec jest powszechnie uznawany za tzw. miesiąc dumy LGBTQIA+ (ang. pride month). Wiele marek opowiada się w tym czasie za wspieraniem praw tej społeczności. Nie inaczej jest w przypadku firmy Yes, która zmieniła swoje logo na tęczowe, a przy tym głosi hasło „No dla nierówności. Yes dla miłości – każdej miłości”.

https://ecomersy.pl/marka-yes-wspiera-srodowisko-lgbtqia

Rozwój q-commerce, czyli przyszłość szybkiego handlu

Q-commerce, czyli quick commerce, oznacza szybki handel. Dotyczy przede wszystkim branży spożywczej. Model ten zakłada dostawę zamówienia w ciągu maksymalnie kilkudziesięciu minut. W ostatnim czasie staje się coraz bardziej popularny, głównie ze względu na chęć ekspresowego otrzymywania produktów. Czy q-commerce zdominuje rynek e-grocery? A może również inne rynki?

https://ecomersy.pl/rozwoj-q-commerce-czyli-przyszlosc-szybkiego-handlu

Apple wprowadza płatności odroczone. Na początku tylko w USA

Apple jest kolejną firmą, która postanowiła zainwestować w płatności odroczone. System BN:PL staje się w Polsce coraz bardziej popularny. Nowe narzędzie będzie nosiło nazwę Apple Pay Later i będzie dostępne dla osób kupujących online, na początku tylko w Ameryce.

https://ecomersy.pl/apple-wprowadza-platnosci-odroczone-na-poczatku-tylko-w-usa

Trwają zgłoszenia do X edycji konkursu e-Commerce Polska Awards

e-Commerce Polska Awards to najważniejszy konkurs w branży handlu internetowego. Od 10 maja do 22 czerwca 2022 roku można wysyłać swoje zgłoszenia. Z kolei oficjalna Gala Dekady odbędzie się 22 września br. Laureatami konkursu są prężnie działające marki związane z e-commerce.

https://ecomersy.pl/trwaja-zgloszenia-do-x-edycji-konkursu-e-commerce-polska-awards

Zmiany w Bakallandzie. Magdalena Mioduszewska nową dyrektor marketingu

Magdalena Mioduszewska została nową dyrektor marketingu w spółce Bakalland. Wcześniej pracowała w firmie Purella, która specjalizuje się w sprzedaży zdrowej żywności. Rozwijała tam dwie marki: Purella Superfoods oraz BeRAW funkcjonalne przekąski.

https://ecomersy.pl/zmiany-w-bakallandzie-magdalena-mioduszewska-nowa-dyrektor-marketingu

Kłopoty na europejskim rynku spożywczym. Rok 2022 wiąże się z wyzwaniami

Europejski rynek spożywczy mierzy się z poważnymi problemami. W 2021 roku wciąż silnie odczuwał skutki pandemii, a w 2022 zarówno sprzedaż stacjonarną, jak i online musi stanąć przed kolejnymi wyzwaniami. Czy nadeszły ciężkie czasy dla branży związanej z żywnością?

https://ecomersy.pl/klopoty-na-europejskim-rynku-spozywczym-rok-2022-wiaze-sie-z-wyzwaniami

Sukces Allegro Pay. Z płatności odroczonych skorzystało już milion użytkowników

Płatności odroczone na Allegro cieszą się niesamowitą popularnością. Opcja została udostępniona we wrześniu 2021 roku, a 7 czerwca 2022 milionowa osoba skorzystała z Allegro Pay. Minęło więc zaledwie dziewięć miesięcy.

https://ecomersy.pl/sukces-allegro-pay-z-platnosci-odroczonych-skorzystalo-juz-milion-uzytkownikow

Live shopping, czyli jak i czy warto sprzedawać na streamach?

Live shopping, nazywany też live commerce, staje się coraz bardziej popularne w świecie handlu internetowego. Wszystko dlatego, że sprzedawanie na żywo jest bardzo atrakcyjną formą dla klientów – stanowi źródło rozrywki i wygodny sposób robienia zakupów. W ten sposób można spotkać się ze swoimi odbiorcami bardziej bezpośrednio lub podjąć w tym celu współpracę z influencerem. Zostań z nami, by dowiedzieć się więcej na ten temat.

https://ecomersy.pl/live-shopping-czyli-jak-i-czy-warto-sprzedawac-na-streamach

Rebranding platformy Sky-Shop. Nowe logo firmy

Sky-Shop, czyli platforma zajmująca się dostarczaniem gotowego oprogramowania dla sklepów internetowych i hurtowni internetowych B2B, oficjalnie ogłasza swój rebranding. Zmiany dotyczą warstwy wizualnej: zaprezentowane zostało nowe logo.

https://ecomersy.pl/rebranding-platformy-sky-shop-nowe-logo-firmy

Shopping Corner – nowe narzędzie w przeglądarce Opera

W przeglądarce Opera pojawiła się nowa funkcja: Shopping Corner, która została stworzona z myślą o e-konsumentach. Rozwiązanie ma ułatwić robienie zakupów, a przy tym zaoszczędzić czas i pieniądze. W Polsce jego rozwój wspiera serwis Ceneo.

https://ecomersy.pl/shopping-corner-nowe-narzedzie-w-przegladarce-opera

Szwedzka firma Huj! hitem w polskim internecie

Szwedzka marka Huj! zyskuje coraz większą popularność w polskim Internecie. Firma zajmuje się produkcją wegańskich past. Jej nazwa budzi sporo emocji, a użytkownicy wymyślają potencjalne hasła reklamowe.

https://ecomersy.pl/szwedzka-firma-huj-hitem-w-polskim-internecie

Allegro szykuje nowy program lojalnościowy dla firm

Allegro zamierza jeszcze mocniej powalczyć o klientów biznesowych. Szykuje nowy program lojalnościowy dla firm – mini-platformy zakupowe. Od zeszłego roku funkcjonuje usługa Allegro Biznes, która dostarcza hurtowe cenniki, odroczone płatności do 60 dni czy widoczność stawek VAT.

https://ecomersy.pl/allegro-szykuje-nowy-program-lojalnosciowy-dla-firm

EcomersyBasic #32: Jak skutecznie wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego? Lista działań

Sklep internetowy podobnie jak każdy biznes potrzebuje trafnego ruchu. Dobrze zaplanowane pozycjonowanie pozwoli na osiągnięcie zadowalających, a nawet doskonałych wyników. Odpowiedni dobór działań sprawi, że twój sklep internetowy wygeneruje wysoki poziom sprzedaży. Warto zastanowić się nad różnymi czynnikami, których być może nie ma w strategii SEO, a które w znaczący sposób mogą wpłynąć na wyniki pozycjonowania.

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-32-jak-skutecznie-wspierac-pozycjonowanie-sklepu-internetowego-lista-dzialan

 

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...