Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

Sukces Shopee na polskim rynku e-commerce

2022.06.06

Majówkowa reklama Shopee niezwykle irytowała odbiorców, jednak pozytywnie wpłynęła na jej rozpoznawalność. Platforma w ciągu pół roku stała się trzecim marketplacem w Polsce. Singapurska firma postawiła na agresywny marketing, promując swoje największe atuty: niskie ceny, darmową dostawę oraz aplikację mobilną.

Użytkownicy mobilni

Shopee dominuje w Azji Południowo-Wschodniej, platformę odwiedza 343 mln użytkowników miesięcznie. Z kolei w Polsce pojawiła się we wrześniu 2021 roku, był to jej pierwszy europejski rynek. Shopee należy do singapurskiej spółki Sea, która zajmuje się handlem internetowym i branżą gamingową. Platforma e-commerce jest nastawiona przede wszystkim na użytkowników mobilnych – jej aplikacja stała się najbardziej popularna na całym rynku e-commerce.

Profity dla kupujących

Shopee reklamuje się w Polsce przede wszystkim ofertą darmowej dostawy oraz promocji na wybrane produkty, dostępne już od 1 zł. Oprócz tego, klienci mogą zdobywać „monety Shopee”. Każde 100 monet obniża koszt zamówienia o złotówkę. Marka obecnie stara się pozyskać polskich sprzedawców. Jeżeli odniesie sukces, może stać się poważnym konkurentem platformy Allegro.

źródło zdjęcia: screen z reklamy Shopee

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...