Dzisiaj mamy: Wtorek, 28 Czerwiec 2022

Sukces Shopee na polskim rynku e-commerce

2022.06.06

Majówkowa reklama Shopee niezwykle irytowała odbiorców, jednak pozytywnie wpłynęła na jej rozpoznawalność. Platforma w ciągu pół roku stała się trzecim marketplacem w Polsce. Singapurska firma postawiła na agresywny marketing, promując swoje największe atuty: niskie ceny, darmową dostawę oraz aplikację mobilną.

Użytkownicy mobilni

Shopee dominuje w Azji Południowo-Wschodniej, platformę odwiedza 343 mln użytkowników miesięcznie. Z kolei w Polsce pojawiła się we wrześniu 2021 roku, był to jej pierwszy europejski rynek. Shopee należy do singapurskiej spółki Sea, która zajmuje się handlem internetowym i branżą gamingową. Platforma e-commerce jest nastawiona przede wszystkim na użytkowników mobilnych – jej aplikacja stała się najbardziej popularna na całym rynku e-commerce.

Profity dla kupujących

Shopee reklamuje się w Polsce przede wszystkim ofertą darmowej dostawy oraz promocji na wybrane produkty, dostępne już od 1 zł. Oprócz tego, klienci mogą zdobywać „monety Shopee”. Każde 100 monet obniża koszt zamówienia o złotówkę. Marka obecnie stara się pozyskać polskich sprzedawców. Jeżeli odniesie sukces, może stać się poważnym konkurentem platformy Allegro.

źródło zdjęcia: screen z reklamy Shopee

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #34: Polityka cenowa w sklepie internetowym. Jak ją opracować?

EcomersyBasic #34: Polityka cenowa w sklepie internetowym. Jak ją opracować?

2022.06.23
Polityka cenowa to zbiór reguł, jakimi kieruje się dana firma przy ustalaniu cen za produkty bądź usługi. W jej skład wchodzą następujące czynniki: koszty produkcji, wartość danego produktu czy usługi, zapotrzebowanie na ok
EcomersyBasic #33: 20 strategii marketingowych, dzieki którym wypromujesz markę

EcomersyBasic #33: 20 strategii marketingowych, dzieki którym wypromujesz markę

2022.06.17
Aby zbudować widoczność w sieci, niezbędne są konkretne działania marketingowe. W tym celu można wykorzystać rozmaite strategie. Najważniejsze jest to, by dopasować je do profilu swojej działalności i stworzyć konkretny plan. Nie można działać w ciemno – trzeba z góry wiedzieć, co chce się osiągnąć, a także jakimi środkami. Przygotowaliśmy...
EcomersyBasic #32: Jak skutecznie wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego? Lista działań

EcomersyBasic #32: Jak skutecznie wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego? Lista działań

2022.06.10
Sklep internetowy podobnie jak każdy biznes potrzebuje trafnego ruchu. Dobrze zaplanowane pozycjonowanie pozwoli na osiągnięcie zadowalających, a nawet doskonałych wyników. Odpowiedni dobór działań sprawi, że twój sklep internetowy wygeneruje wysoki poziom sprzedaży. Warto zastanowić się nad różnymi czynnikami, których być może nie ma w strategii SEO, a które w znaczący...
EcomersyBasic #31: Czym jest marketing mix?

EcomersyBasic #31: Czym jest marketing mix?

2022.06.03
Marketing mix to inaczej kompozycja marketingowa lub – w bardziej dosłownym tłumaczeniu – mieszanka marketingowa. Obejmuje zespół elementów, za pomocą których można oddziaływać na rynek. Najbardziej popularną koncepcją jest tzw. „4p”, czyli product (produkt), price (cena), place (miejsce) oraz promotion (promocja). Wszystkie te składniki są ze sobą ściśle powiązane.