Dzisiaj mamy: Niedziela, 3 Grudzień 2023

Sukces Shopee na polskim rynku e-commerce

2022.06.06

Majówkowa reklama Shopee niezwykle irytowała odbiorców, jednak pozytywnie wpłynęła na jej rozpoznawalność. Platforma w ciągu pół roku stała się trzecim marketplacem w Polsce. Singapurska firma postawiła na agresywny marketing, promując swoje największe atuty: niskie ceny, darmową dostawę oraz aplikację mobilną.

Użytkownicy mobilni

Shopee dominuje w Azji Południowo-Wschodniej, platformę odwiedza 343 mln użytkowników miesięcznie. Z kolei w Polsce pojawiła się we wrześniu 2021 roku, był to jej pierwszy europejski rynek. Shopee należy do singapurskiej spółki Sea, która zajmuje się handlem internetowym i branżą gamingową. Platforma e-commerce jest nastawiona przede wszystkim na użytkowników mobilnych – jej aplikacja stała się najbardziej popularna na całym rynku e-commerce.

Profity dla kupujących

Shopee reklamuje się w Polsce przede wszystkim ofertą darmowej dostawy oraz promocji na wybrane produkty, dostępne już od 1 zł. Oprócz tego, klienci mogą zdobywać „monety Shopee”. Każde 100 monet obniża koszt zamówienia o złotówkę. Marka obecnie stara się pozyskać polskich sprzedawców. Jeżeli odniesie sukces, może stać się poważnym konkurentem platformy Allegro.

źródło zdjęcia: screen z reklamy Shopee

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...