Dzisiaj mamy: Wtorek, 28 Czerwiec 2022

Kłopoty na europejskim rynku spożywczym. Rok 2022 wiąże się z wyzwaniami

2022.06.08

Europejski rynek spożywczy mierzy się z poważnymi problemami. W 2021 roku wciąż silnie odczuwał skutki pandemii, a w 2022 zarówno sprzedaż stacjonarną, jak i online musi stanąć przed kolejnymi wyzwaniami. Czy nadeszły ciężkie czasy dla branży związanej z żywnością?

Raport firmy McKinsey

Z raportu przeprowadzonego przez firmę McKinsey („State of Grocery Europe: Navigating the market headwinds”) wynika, że rynek spożywczy mierzy się z kryzysem. W badaniu przeanalizowane zostały kluczowe wskaźniki efektywności. Ankieta objęła 57 prezesów największych sieci handlowych z Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, Niderlandów, Szwajcarii, Hiszpanii, Włoch, Polski i Szwecji. Według nich, na pogorszenie stanu branży żywnościowej w 2022 roku będzie miało wpływ pięć czynników.

Czynniki wpływające na obecny stan rzeczy

Po pierwsze: niesprzyjające warunki gospodarowania (spadek wolumenów sprzedaży i rentowności, wzrost inflacji). Po drugie: rosnąca polaryzacja wśród konsumentów (większa waga przywiązywana do ceny, kwestii zdrowotnych, zrównoważonego rozwoju). Po trzecie: spowolnienie wzrostu sprzedaży żywności online (przy wzroście zróżnicowania oferty). W tym obszarze coraz większą popularność zyskuje q-commerce, czyli ekspresowa sprzedaż. Po czwarte: poszukiwanie nowych obszarów zysku. I po piąte: trudności w pozyskiwaniu i utrzymaniu pracowników o wysokich kompetencjach.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #34: Polityka cenowa w sklepie internetowym. Jak ją opracować?

EcomersyBasic #34: Polityka cenowa w sklepie internetowym. Jak ją opracować?

2022.06.23
Polityka cenowa to zbiór reguł, jakimi kieruje się dana firma przy ustalaniu cen za produkty bądź usługi. W jej skład wchodzą następujące czynniki: koszty produkcji, wartość danego produktu czy usługi, zapotrzebowanie na ok
EcomersyBasic #33: 20 strategii marketingowych, dzieki którym wypromujesz markę

EcomersyBasic #33: 20 strategii marketingowych, dzieki którym wypromujesz markę

2022.06.17
Aby zbudować widoczność w sieci, niezbędne są konkretne działania marketingowe. W tym celu można wykorzystać rozmaite strategie. Najważniejsze jest to, by dopasować je do profilu swojej działalności i stworzyć konkretny plan. Nie można działać w ciemno – trzeba z góry wiedzieć, co chce się osiągnąć, a także jakimi środkami. Przygotowaliśmy...
EcomersyBasic #32: Jak skutecznie wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego? Lista działań

EcomersyBasic #32: Jak skutecznie wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego? Lista działań

2022.06.10
Sklep internetowy podobnie jak każdy biznes potrzebuje trafnego ruchu. Dobrze zaplanowane pozycjonowanie pozwoli na osiągnięcie zadowalających, a nawet doskonałych wyników. Odpowiedni dobór działań sprawi, że twój sklep internetowy wygeneruje wysoki poziom sprzedaży. Warto zastanowić się nad różnymi czynnikami, których być może nie ma w strategii SEO, a które w znaczący...
EcomersyBasic #31: Czym jest marketing mix?

EcomersyBasic #31: Czym jest marketing mix?

2022.06.03
Marketing mix to inaczej kompozycja marketingowa lub – w bardziej dosłownym tłumaczeniu – mieszanka marketingowa. Obejmuje zespół elementów, za pomocą których można oddziaływać na rynek. Najbardziej popularną koncepcją jest tzw. „4p”, czyli product (produkt), price (cena), place (miejsce) oraz promotion (promocja). Wszystkie te składniki są ze sobą ściśle powiązane.