Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

Kłopoty na europejskim rynku spożywczym. Rok 2022 wiąże się z wyzwaniami

2022.06.08

Europejski rynek spożywczy mierzy się z poważnymi problemami. W 2021 roku wciąż silnie odczuwał skutki pandemii, a w 2022 zarówno sprzedaż stacjonarną, jak i online musi stanąć przed kolejnymi wyzwaniami. Czy nadeszły ciężkie czasy dla branży związanej z żywnością?

Raport firmy McKinsey

Z raportu przeprowadzonego przez firmę McKinsey („State of Grocery Europe: Navigating the market headwinds”) wynika, że rynek spożywczy mierzy się z kryzysem. W badaniu przeanalizowane zostały kluczowe wskaźniki efektywności. Ankieta objęła 57 prezesów największych sieci handlowych z Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, Niderlandów, Szwajcarii, Hiszpanii, Włoch, Polski i Szwecji. Według nich, na pogorszenie stanu branży żywnościowej w 2022 roku będzie miało wpływ pięć czynników.

Czynniki wpływające na obecny stan rzeczy

Po pierwsze: niesprzyjające warunki gospodarowania (spadek wolumenów sprzedaży i rentowności, wzrost inflacji). Po drugie: rosnąca polaryzacja wśród konsumentów (większa waga przywiązywana do ceny, kwestii zdrowotnych, zrównoważonego rozwoju). Po trzecie: spowolnienie wzrostu sprzedaży żywności online (przy wzroście zróżnicowania oferty). W tym obszarze coraz większą popularność zyskuje q-commerce, czyli ekspresowa sprzedaż. Po czwarte: poszukiwanie nowych obszarów zysku. I po piąte: trudności w pozyskiwaniu i utrzymaniu pracowników o wysokich kompetencjach.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...