Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Kłopoty na europejskim rynku spożywczym. Rok 2022 wiąże się z wyzwaniami

2022.06.08

Europejski rynek spożywczy mierzy się z poważnymi problemami. W 2021 roku wciąż silnie odczuwał skutki pandemii, a w 2022 zarówno sprzedaż stacjonarną, jak i online musi stanąć przed kolejnymi wyzwaniami. Czy nadeszły ciężkie czasy dla branży związanej z żywnością?

Raport firmy McKinsey

Z raportu przeprowadzonego przez firmę McKinsey („State of Grocery Europe: Navigating the market headwinds”) wynika, że rynek spożywczy mierzy się z kryzysem. W badaniu przeanalizowane zostały kluczowe wskaźniki efektywności. Ankieta objęła 57 prezesów największych sieci handlowych z Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, Niderlandów, Szwajcarii, Hiszpanii, Włoch, Polski i Szwecji. Według nich, na pogorszenie stanu branży żywnościowej w 2022 roku będzie miało wpływ pięć czynników.

Czynniki wpływające na obecny stan rzeczy

Po pierwsze: niesprzyjające warunki gospodarowania (spadek wolumenów sprzedaży i rentowności, wzrost inflacji). Po drugie: rosnąca polaryzacja wśród konsumentów (większa waga przywiązywana do ceny, kwestii zdrowotnych, zrównoważonego rozwoju). Po trzecie: spowolnienie wzrostu sprzedaży żywności online (przy wzroście zróżnicowania oferty). W tym obszarze coraz większą popularność zyskuje q-commerce, czyli ekspresowa sprzedaż. Po czwarte: poszukiwanie nowych obszarów zysku. I po piąte: trudności w pozyskiwaniu i utrzymaniu pracowników o wysokich kompetencjach.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...