Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

Kłopoty na europejskim rynku spożywczym. Rok 2022 wiąże się z wyzwaniami

2022.06.08

Europejski rynek spożywczy mierzy się z poważnymi problemami. W 2021 roku wciąż silnie odczuwał skutki pandemii, a w 2022 zarówno sprzedaż stacjonarną, jak i online musi stanąć przed kolejnymi wyzwaniami. Czy nadeszły ciężkie czasy dla branży związanej z żywnością?

Raport firmy McKinsey

Z raportu przeprowadzonego przez firmę McKinsey („State of Grocery Europe: Navigating the market headwinds”) wynika, że rynek spożywczy mierzy się z kryzysem. W badaniu przeanalizowane zostały kluczowe wskaźniki efektywności. Ankieta objęła 57 prezesów największych sieci handlowych z Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, Niderlandów, Szwajcarii, Hiszpanii, Włoch, Polski i Szwecji. Według nich, na pogorszenie stanu branży żywnościowej w 2022 roku będzie miało wpływ pięć czynników.

Czynniki wpływające na obecny stan rzeczy

Po pierwsze: niesprzyjające warunki gospodarowania (spadek wolumenów sprzedaży i rentowności, wzrost inflacji). Po drugie: rosnąca polaryzacja wśród konsumentów (większa waga przywiązywana do ceny, kwestii zdrowotnych, zrównoważonego rozwoju). Po trzecie: spowolnienie wzrostu sprzedaży żywności online (przy wzroście zróżnicowania oferty). W tym obszarze coraz większą popularność zyskuje q-commerce, czyli ekspresowa sprzedaż. Po czwarte: poszukiwanie nowych obszarów zysku. I po piąte: trudności w pozyskiwaniu i utrzymaniu pracowników o wysokich kompetencjach.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...