Trendy
Zatrzęsienie na giełdzie: raport Ningi Research pogrąża kurs CCC
2025.10.20
Raport opublikowany przez brytyjską firmę Ningi Research doprowadził do gwałtownego spadku notowań CCC. Spółka stanowczo zaprzecza przedstawionym w nim zarzutom i zapowiada pozew. Mimo działań podjętych przez zarząd straty pozostają znaczące.
Nowy projekt Ekipy Friza – sklep stacjonarny już w grudniu
2025.10.17
Z biegiem czasu youtuber Friz konsekwentnie rozwija swoją działalność. Już w grudniu tego roku Ekipa influencerów planuje otwarcie swojego pierwszego sklepu stacjonarnego, który powstanie w jednej z krakowskich galerii handlowych.
Google rewolucjonizuje wyszukiwanie. AI zmienia zasady SEO
2025.10.16
Google wprowadziło w Polsce nowy Tryb AI, który zachęca do zadawania pytań w naturalnym języku i pozwala otrzymywać kompleksowe, syntetyczne odpowiedzi. Dla przeciętnego użytkownika jest to duże ułatwienie, jednak dla firm budujących swoją widoczność na tradycyjnym SEO może oznaczać początek poważnych wyzwań.
Wygodny cashback dla każdego – wspólny projekt Goodie i BLIK
2025.10.15
Goodie, platforma cashbackowa, oraz Polski Standard Płatności, operator systemu BLIK, ogłosiły strategiczne partnerstwo. Wspólnie pracują nad stworzeniem nowoczesnej, wielobankowej platformy cashbackowej, czyli pierwszego takiego rozwiązania na polskim rynku.
OdZyskaj z Allegro – drugie życie dla Twojej elektroniki
2025.10.10
Allegro uruchomiło nową usługę o nazwie OdZyskaj, dzięki której użytkownicy mogą w prosty sposób pozbyć się nieużywanego sprzętu elektronicznego. Wystarczy przekazać urządzenie platformie, a Allegro zajmie się jego odsprzedażą. Można skorzystać z tego rozwiązania, oddając m.in. smartfony, tablety, konsole, smartwatche czy sprzęt audio. Oferta jest dostępna dla osób posiadających zwykłe...
Chińskie zakupy bez granic? KakoBuy zyskuje popularność wśród Polaków
2025.10.06
KakoBuy zyskuje na popularności – w Polsce liczba wyszukiwań dotyczących tej platformy wzrosła aż o 750%. Serwis umożliwia zakupy na chińskich portalach, m.in. Taobao i JD.com. Czy to zwiastun nowego kierunku w e-commerce?
CCC nie zwalnia tempa. Dwucyfrowe wzrosty i ambitne plany na drugie półrocze
2025.10.02
W drugim kwartale 2025 roku (maj-lipiec) Grupa CCC osiągnęła 465 mln zł EBITDA, co oznacza wzrost o ponad 14% rok do roku. W tym samym okresie przychody spółki zwiększyły się o 11% rdr, osiągając wynik 2,9 mld zł.
InPost, AI i e-commerce – projekt, który może zmienić rynek
2025.09.29
InPost planuje duże przedsięwzięcie – 1 stycznia 2026 roku lider w dziedzinie logistyki uruchomi własny kanał sprzedaży online, napędzany algorytmami sztucznej inteligencji. Według branżowych doniesień może to być krok, który zrewolucjonizuje rynek.
Nowa oferta Shein dla marek modowych. Szansa czy ryzykowna zależność?
2025.09.23
Shein udostępni markom modowym swoją własną sieć produkcyjną w Chinach. Dzięki współpracy z fabrykami giganta fast fashion nowe projekty mogą trafiać do realizacji już w ciągu 5-7 dni, co stanowi przełom, jeżeli chodzi o tempo testowania kolekcji. Warunkiem korzystania z tej możliwości jest jednak prowadzenie sprzedaży na platformie Shein, co...
Tifanni Butik ubiera prezenterki TVP Opole!
2025.09.22
Stylizacje z Tifanni Butik coraz częściej pojawiają się na ekranie! Prezenterki TVP Opole występują w ubraniach z tego sklepu internetowego w popularnych programach telewizyjnych, a widzowie mogą podziwiać eleganckie i kobiece zestawienia.
Temu cały czas podbija Europę – wyniki sprzedażowe za pierwsze półrocze 2025
2025.09.16
Chińska platforma zakupowa Temu umacnia swoją pozycję w Europie – w pierwszym półroczu 2025 korzystało z niej średnio 115,7 mln użytkowników miesięcznie. Tak szybki wzrost popularności azjatyckiego giganta wzbudza coraz większe zaniepokojenie wśród regulatorów.
Moda na biżuterię. Co kupują Polacy na Allegro?
2025.09.12
Polacy coraz częściej sięgają po biżuterię, a trend ten jest wyraźnie widoczny w sprzedaży online. Jak pokazują dane Allegro, w 2024 roku liczba wyszukiwań w kategorii „biżuteria” wzrosła rok do roku o 18%, a liczba dostępnych ofert zwiększyła się o 12%. Duże zainteresowanie utrzymywało się również w pierwszych miesiącach 2025...
Klarna zadebiutowała na NYSE. Wycena to blisko 20 mld dolarów
2025.09.11
Szwedzki fintech Klarna z hukiem wszedł na nowojorską giełdę. Akcje spółki wzrosły w debiucie o 30%, co przełożyło się na wycenę na poziomie 19,65 mld dolarów. To jeden z najgłośniejszych debiutów ostatnich lat, który może zwiastować ożywienie amerykańskiego rynku IPO.
Nike najsilniejszą marką odzieżową na świecie, Chanel – najcenniejszą
2025.09.03
Łączna wartość 50 największych marek odzieżowych świata przekroczyła 366 mld USD – wynika z najnowszego raportu Brand Finance. Na czele zestawienia znalazły się dwie ikony wśród brandów modowych: Nike, uznany za najsilniejszą markę w branży, oraz Chanel, które wyprzedziło Louis Vuitton i zostało najcenniejszą marką odzieżową 2025 roku.
TATUUM TUUGETHER FOREVER – ubrania, które obiecują długowieczność
2025.09.01
Marka TATUUM rusza z programem TUUGETHER FOREVER, który daje aż 10-letnią gwarancję na wybrane ubrania. To odpowiedź na rosnącą potrzebę łączenia estetyki z odpowiedzialnością i trwałością. Start projektu zaplanowano na 1 września 2025 roku.
Nadaj paczkę bez adresu! Nowa usługa „Paczka na telefon” od Furgonetka.pl
2025.08.29
Furgonetka.pl wprowadza nową usługę – „Paczkę na telefon”. Teraz do nadania przesyłki wystarczy numer telefonu odbiorcy, bez konieczności podawania jego adresu. Na czym dokładnie polega to rozwiązanie?
GUS: mocny wzrost sprzedaży detalicznej w lipcu
2025.08.27
W ostatnich dwóch latach polscy konsumenci ostrożniej podchodzili do wydatków, koncentrując się przede wszystkim na odbudowie oszczędności uszczuplonych przez inflację. Najnowsze dane wskazują jednak, że dynamiczny wzrost realnych wynagrodzeń, uwzględniających rosnące ceny, coraz wyraźniej przekłada się na ożywienie sprzedaży detalicznej.
Rekordowe półrocze dla BLIKA. Rośnie liczba transakcji i aktywnych użytkowników
2025.08.21
Od stycznia do czerwca 2025 roku użytkownicy BLIKA wykonali blisko 1,4 mld transakcji – o 24% więcej niż rok wcześniej. Rekord padł w drugim kwartale, gdy po raz pierwszy liczba operacji przekroczyła 700 mln. Najszybciej rośnie liczba płatności zbliżeniowych w sklepach stacjonarnych, które stanowią już niemal połowę wszystkich transakcji w...
AI zrobi za Ciebie zakupy. Nadchodzi rewolucja w e-commerce
2025.07.31
Aplikacja Lisek.App – jeden z liderów na rynku szybkich dostaw – wprowadziła nową funkcję opartą na sztucznej inteligencji. Dzięki Agent Mode Chat GPT użytkownicy mogą zlecić AI skompletowanie koszyka oraz zrealizowanie zamówienia – bez konieczności samodzielnego przeszukiwania oferty.
Handel detaliczny w 2025 – spadki miesięczne, wzrosty w e-commerce
2025.07.25
Czerwcowe dane GUS dotyczące handlu detalicznego zostały szczegółowo przeanalizowane przez ekspertów KIG, a wyniki nie napawają optymizmem. Sprzedaż detaliczna ponownie zmniejszyła się w ujęciu miesięcznym, a roczne wzrosty były znacznie niższe od prognoz. Największe spadki odnotowano w segmencie trwałych dóbr konsumpcyjnych, takich jak meble i sprzęt elektroniczny. Jedynym pozytywnym akcentem...
Sukces aplikacji dm: wyróżnienie w Niemczech i rosnące zainteresowanie w Polsce
2025.07.24
Aplikacja dm została uznana za najbardziej przyjazną dla klienta aplikację B2C w Niemczech. Tytuł ten przyznano w ramach pierwszej edycji Digital Service Award, organizowanej przez KPMG we współpracy z Appinio i AIVITEX. Nagroda potwierdza, że aplikacja dm jest nie tylko nowoczesna i funkcjonalna, ale realnie ułatwia codzienne zakupy. Korzystają z...
Grupa Monnari podsumowuje II kwartał 2025 roku
2025.07.21
Grupa Monnari szacuje, że w drugim kwartale 2025 roku osiągnęła przychody na poziomie około 79,3 mln zł, co oznacza wzrost o 10,4% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego.
Moda z historią: upcykling i technologia w kolekcji Renewed
2025.07.17
Platforma Answear nawiązała współpracę z INTU Circularity, wprowadzając innowacyjne rozwiązanie w polskim e-commerce – cyfrowe paszporty produktu. Mają one być konkretną odpowiedzią na problem odpadów tekstylnych. Technologia dostarczana przez Caruma to ważny krok dla odzieży z upcyklingu i zrównoważonej mody.
Zalando i ABOUT YOU łączą siły. Co z tego wyniknie?
2025.07.16
Zalando SE oraz ABOUT YOU Holding SE ogłosiły udane zakończenie strategicznej fuzji. Połączenie dwóch niemieckich liderów e-commerce z branży mody i lifestyle’u toruje drogę do stworzenia wspólnego ekosystemu zakupowego online.