TOP stycznia od #ecomersy!
Jakie teksty opublikowane w styczniu szczególnie zainteresowały naszych odbiorców? Dużą popularnością cieszyły się newsy: na temat tego, że mPay nie będzie już współpracować z Zaorskim i Dzikim Trenerem, wycofaniu się Shopee z Polski oraz zmianach w niemieckim prawie. W styczniowym TOP-ie znalazło się też miejsce na prasówkę z tygodnia od 2.01 do 5.01. Pisaliśmy również o nowej usłudze Komputronika – subskrypcji sprzętów oraz o zajęciu nowego stanowiska w PayU przez Joannę Pieńkowską-Olczak. Naszym czytelnikom spodobał się także tekst na temat pozycjonowania międzynarodowego. Opublikowaliśmy artykuł na temat webwritingu oraz tekst na temat segmentacji zakupowej. Duże zainteresowanie zdobyły wnioski z badania zleconego przez Santander – na temat kupowania w sieci.
mPay nie będzie już współpracować z Zaorskim i Dzikim Trenerem
Operator płatności mobilnych mPay zdecydował się na rozwiązanie umowy z dwoma znanymi influencerami – Rafałem Zaorskim oraz Michałem Bodziochem (znanym jako Dziki Trener). O swoim postanowieniu firma poinformowała 3 stycznia.
https://ecomersy.pl/mpay-nie-bedzie-juz-wspolpracowac-z-zaorskim-i-dzikim-trenerem
Shopee wycofuje się z Polski. Znamy powody decyzji
Na polskiej stronie internetowej Shopee można znaleźć następująca informację: platforma Shopee Polska zakończy działalność 13. Stycznia 2023 roku o godzinie 23.59. Możliwość składania nowych zamówień zostanie wstrzymana, a zamówienia złożone jeszcze przed tą datą będą realizowane standardowo.
https://ecomersy.pl/shopee-wycofuje-sie-z-polski
Zmiany w niemieckim prawie. Ważna informacja dla sprzedawców online
Jak informuje portal internetowy dlahandlu.pl, od 1 stycznia 2023 operatorzy platform handlowych w Niemczech muszą zgłaszać swoich sprzedawców do Urzędu Skarbowego. Jest to o tyle istotna informacja, że 1/3 polskich sklepów internetowych działa na niemieckim rynku e-commerce. Co w takim razie musimy wiedzieć?
https://ecomersy.pl/zmiany-w-niemieckim-prawie-wazna-informacja-dla-sprzedawcow-online
#PrasówkaEcomersy (02.01 - 05.01)
Pisaliśmy o tym, że Skipwish przejmuje Mamissima.pl, rozszerzając internetową ofertę produktów dla dzieci. Wspominaliśmy o współpracy mPay z firmą Fizen i o tym, że DPC nakłada 390 mln dolarów grzywny na Metę. Opublikowaliśmy także TOP roku 2022. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że Joanna Pieńkowska-Olczak otrzymała nowe stanowisko w PayU – zajmie się Polską, Czechami i Rumunią. Zastanawialiśmy się, czym jest webwriting. Informowaliśmy także, że mPay nie będzie już współpracować z Zaorskim i Dzikim Trenerem.
https://ecomersy.pl/prasowkaecomersy-0201-0501
Nowa usługa Komputronika – subskrypcja sprzętów
Komputronik zdecydował się na wprowadzenie nowej usługi dla swoich klientów – chodzi o subskrypcję sprzętów. Dzięki temu każdy będzie mógł korzystać z wypożyczonych urządzeń, co miesiąc uiszczając odpowiednią opłatę. Opcja ta jest kierowana przede wszystkim dla osób, które lubią często wymieniać swoje sprzęty.
https://ecomersy.pl/nowa-usluga-komputronika-subskrypcja-sprzetow
Joanna Pieńkowska-Olczak na nowym stanowisku w PayU – zajmie się Polską, Czechami i Rumunią
Joanna Pieńkowska-Olczak została prezeską PayU w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Wcześniej była szefową spółki w Polsce, jednak na początku grudnia 2022 roku awansowała. Teraz zajmuje się nadzorem rozwoju inwestycji w Polsce, Czechach i Rumunii.
Pozycjonowanie międzynarodowe – czy jest potrzebne?
Wielokrotnie pisaliśmy o tym, jak ważne są działania związane z SEO, jednak wszystkie te informacje dotyczyły rozwiązań, które sprawdzają się w Polsce. Zastanawiałeś się kiedyś, jak promować swoją witrynę zagranicą? Dzisiaj chcielibyśmy pokrótce przedstawić Ci, na czym polega pozycjonowanie międzynarodowe i odpowiedzieć sobie na pytanie, czy jest ono potrzebne właścicielom polskich firm. Zapraszamy do lektury!
https://ecomersy.pl/pozycjonowanie-miedzynarodowe-czy-jest-potrzebne
Webwriting – co to jest?
Większość z nas wie, czym jest copywriting, jednak pojęcie webwritingu pojawia się w Internecie nieco rzadziej. Czy wiesz, co właściwie oznacza? Najprościej mówiąc, jest to sztuka tworzenia treści, które są publikowane online. Powinny więc odpowiadać na potrzeby użytkowników sieci i zgadzać się z obecnie panującymi trendami. Spełniają głównie funkcję perswazyjną – mają oddziaływać na odbiorców w jak najbardziej efektywny sposób.
https://ecomersy.pl/webwriting-co-to-jest
Jak kupujemy w sieci? Wnioski z najnowszego badania zleconego przez Santander
Z raportu Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022” wynika, że polski konsumenci oczekują gwarantowanej darmowej dostawy podczas zakupów online. Badanie zostało zrealizowane przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych w październiku 2022 roku na zlecenie Santandera.
https://ecomersy.pl/jak-kupujemy-w-sieci-wnioski-z-najnowszego-badania-zleconego-przez-santander
Jak dotrzeć ze swoją ofertą do odpowiednich klientów? Segmentacja konsumentów i persona zakupowa
Właściciele sklepów internetowych często zastanawiają się, jak dotrzeć do odpowiednich klientów – takich, którzy rzeczywiście będą zainteresowani ofertą. Dostosowanie się do potrzeb i oczekiwań odbiorców nie jest proste, jednak segmentacja konsumentów oraz stworzenie tzw. persony zakupowej może nieco ułatwić to zadanie. Dzisiaj chcielibyśmy pokazać Ci, jak opracować skuteczną strategię pozyskiwania klientów. Zostań z nami, aby zdobyć potrzebną wiedzę.