Dzisiaj mamy: Niedziela, 3 Grudzień 2023

Jak kupujemy w sieci? Wnioski z najnowszego badania zleconego przez Santander

2023.01.18

Z raportu Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022” wynika, że polski konsumenci oczekują gwarantowanej darmowej dostawy podczas zakupów online. Badanie zostało zrealizowane przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych w październiku 2022 roku na zlecenie Santandera.

Jakie opcje uważamy za najważniejsze ułatwienia?

64% Polaków uważa, że darmowa dostawa niezależnie od jej sposobu to najbardziej przydatne ułatwienie podczas zakupów w kanale online. W grupie tej znalazło się najwięcej kobiet (71% w porównaniu z 56% mężczyzn), 20- i 30-latków (kolejno 75% i 72%) oraz mieszkańców takich metropolii, jak Warszawa, Wrocław czy Gdańsk (75%). 51% wskazało na możliwość zwrotu produktów bez ponoszenia kosztów przesyłki – wśród nich znalazło się 49% kobiet i 53% mężczyzn). Dla 34% istotna okazała się informacja o terminie dostarczenia zamówienia przed zapłatą za towar. W tej grupie znalazło się najwięcej respondentów między 40. a 49. rokiem życia (40%) oraz mieszkańców średnich miast – od 50 do 250 tys. mieszkańców (41%).

Kolejne opcje do wyboru

25% badanych Polaków stwierdziło, że największym ułatwieniem byłaby dla nich informacja o dostępności produktu przed włożeniem go do koszyka. Mówimy tutaj o 31% mężczyzn i 20% kobiet, a także 31% osób w grupie wiekowej 18-29 i 36% osób powyżej 70. roku życia. 23% e-konsumentów chciałoby mieć możliwość zwrotu zakupionych produktów bez konieczności wypełniania formularza albo logowania się na konto w sklepie. Z kolei 16% zwróciło uwagę na ważność informacji o czasie i formie gwarancji towaru, a 11% – na opcję przedłużenia czasu na zwrot zamówienia.

Oglądanie produktów na miejscu

W badaniu pojawiło się również pytanie o to, jakie produkty zdarzyło im się oglądać stacjonarnie przed zakupem w sieci. Okazuje się, że Polacy najczęściej kupują w ten sposób odzież i obuwie. 29% wskazało na ubrania, podobnie 29% wybrało buty. 22% postawiło na sprzęt AGD, 21% na elektronikę, 17% na zabawki, tyle samo na RTV. Mniejszym zainteresowaniem cieszyły się kosmetyki i narzędzia (15% w obu przypadkach), książki (12%) oraz meble (11%). 

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...