Dzisiaj mamy: Sobota, 9 Grudzień 2023

Zmiany w niemieckim prawie. Ważna informacja dla sprzedawców online

2023.01.11

Jak informuje portal internetowy dlahandlu.pl, od 1 stycznia 2023 operatorzy platform handlowych w Niemczech muszą zgłaszać swoich sprzedawców do Urzędu Skarbowego. Jest to o tyle istotna informacja, że 1/3 polskich sklepów internetowych działa na niemieckim rynku e-commerce. Co w takim razie musimy wiedzieć?

Konieczność przekazania informacji do Urzędu Skarbowego

Bundestag przyjął odpowiedni projekt ustawy w listopadzie 2022 roku ze względu na brak przejrzystości, jeżeli chodzi o sprzedaż na platformach typu marketplace. Wszedł on w życie wraz z rozpoczęciem kolejnego roku. Portale internetowe takie jak Ebay, Vinted czy Etsy zaczną przesyłać do Urzędu Skarbowego informacje na temat swoich sprzedawców, ale tylko w określonych przypadkach. Dlaczego? Celem jest zapobieganie oszustwom i eliminowanie niezarejestrowanych działalności, które nierzadko przynoszą duże przychody.

Sprzedaż na większą skalę

Warto wiedzieć, że okazjonalna sprzedaż na marketplace nie musi być zgłaszana do fiskusa. Wyjątek stanowią te sprzedaże, których wartość przekracza 2 tys. euro. Chodzi bowiem o sprzedaż na dużą skalę. Urząd Skarbowy otrzyma również informacje o sprzedawcach, którzy dokonają co najmniej 30 transakcji w ciągu roku. 

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

2023.12.08
Klienci sklepów internetowych mają mniej możliwości weryfikacji produktów niż klienci sklepów stacjonarnych – nie mogą ich dotknąć ani zobaczyć. Właśnie dlatego kupujący chwytają się różnych sposobów, aby upewnić się, że nie zostaną oszukani albo że nie otrzymają wadliwego towaru. Jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe są opinie innych...
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...