#PrasówkaEcomersy (02.01 - 05.01)
Pisaliśmy o tym, że Skipwish przejmuje Mamissima.pl, rozszerzając internetową ofertę produktów dla dzieci. Wspominaliśmy o współpracy mPay z firmą Fizen i o tym, że DPC nakłada 390 mln dolarów grzywny na Metę. Opublikowaliśmy także TOP roku 2022. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że Joanna Pieńkowska-Olczak otrzymała nowe stanowisko w PayU – zajmie się Polską, Czechami i Rumunią. Zastanawialiśmy się, czym jest webwriting. Informowaliśmy także, że mPay nie będzie już współpracować z Zaorskim i Dzikim Trenerem.
Skipwish przejmuje Mamissima.pl, rozszerzając internetową ofertę produktów dla dzieci
Grupa Skipwish – polski dystrybutor dziecięcych marek premium – buduje integrator dziecięcych e-commerce’ów. Firma przejęła sklep internetowy Mamissima.pl od spółki Moliera2, a przy tym zapowiada dalsze fuzje.
Współpraca mPay z firmą FizenSpółka
mPay podpisała list intencyjny z łódzką firmą Fizen. Dotyczy on dostarczenia mPay technologii potrzebnych do obsługi dwóch narzędzi: AIS (Account Information Service) oraz PIS (Payment Initiation Service).
https://ecomersy.pl/wspolpraca-mpay-z-firma-fizen
TOP ROKU 2022
Jakie teksty opublikowane w roku 2022 szczególnie zainteresowały naszych odbiorców? Dużą popularnością cieszyły się wywiady: z Pawłem Gontarkiem, CEO Zgred & Semgence, na temat SEO w sklepie internetowym, z Pawłem Wasilewskim, Head of Solutions w Future Mind, na temat budowania aplikacji mobilnych dla e-commerce, które są przyjazne klientom, oraz z Joanną Kwiatkowską Vice CEO, CTO, Head of e-Commerce oraz co-founderka marki Kubota, na temat marki Kubota. W TOP-ie na rok 2022 znalazło się też miejsce na newsy: na temat internatywnych robotów sieci Carrefour, Kerfusiów, nowej kolekcji DeeZee tworzonej we współpracy z Roxie Węgiel, na temat Allegro Protect i gwarancji zwrotu pieniędzy przez dwa lata od zakupu, zmianie Hebe.pl w marketplace oraz One Box by Allegro. Naszym czytelnikom spodobał się także tekst na temat analizy SWOT w sklepie internetowym. Duże zainteresowanie zdobył artykuł o integracji e-sklepu z bramkami płatności.
https://ecomersy.pl/top-roku-2022
Joanna Pieńkowska-Olczak na nowym stanowisku w PayU – zajmie się Polską, Czechami i Rumunią
Joanna Pieńkowska-Olczak została prezeską PayU w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Wcześniej była szefową spółki w Polsce, jednak na początku grudnia 2022 roku awansowała. Teraz zajmuje się nadzorem rozwoju inwestycji w Polsce, Czechach i Rumunii.
Webwriting – co to jest?
Większość z nas wie, czym jest copywriting, jednak pojęcie webwritingu pojawia się w Internecie nieco rzadziej. Czy wiesz, co właściwie oznacza? Najprościej mówiąc, jest to sztuka tworzenia treści, które są publikowane online. Powinny więc odpowiadać na potrzeby użytkowników sieci i zgadzać się z obecnie panującymi trendami. Spełniają głównie funkcję perswazyjną – mają oddziaływać na odbiorców w jak najbardziej efektywny sposób.
https://ecomersy.pl/webwriting-co-to-jest
DPC nakłada 390 mln dolarów grzywny na Metę
W środę, 4 stycznia br., irlandzki Komisarz ds. Ochrony Danych (DPC) nałożył na Metę (właściciela Facebooka) karę grzywny w wysokości 390 mln euro. Powodem mają być naruszenia prywatności na Facebooku i Instagramie. O co dokładnie chodzi?
https://ecomersy.pl/dpc-naklada-390-mln-dolarow-grzywny-na-mete-chodzi-o-rodo
mPay nie będzie już współpracować z Zaorskim i Dzikim Trenerem
Operator płatności mobilnych mPay zdecydował się na rozwiązanie umowy z dwoma znanymi influencerami – Rafałem Zaorskim oraz Michałem Bodziochem (znanym jako Dziki Trener). O swoim postanowieniu firma poinformowała 3 stycznia.
https://ecomersy.pl/mpay-nie-bedzie-juz-wspolpracowac-z-zaorskim-i-dzikim-trenerem