Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

DPC nakłada 390 mln dolarów grzywny na Metę

2023.01.05

W środę, 4 stycznia br., irlandzki ​Komisarz ds. Ochrony Danych (DPC) nałożył na Metę (właściciela Facebooka) karę grzywny w wysokości 390 mln euro. Powodem mają być naruszenia prywatności na Facebooku i Instagramie. O co dokładnie chodzi?

Postępowanie trwające ponad 4 lata

Decyzja o karze finansowej to wynik postępowania, które zostało wszczęte już w maju 2018 roku – wtedy w Unii Europejskiej weszło w życie rozporządzenie RODO. W tym czasie Meta zmieniła podstawę prawną, na jej podstawie posługując się danymi użytkowników, aby podsuwać im spersonalizowane reklamy. Dokładniej mówiąc, chodziło o dodanie do zasad korzystania z serwisu specjalnej klauzuli, która zmusza odbiorców do wyrażenia zgody na wykorzystanie ich danych.

Meta nie zgadza się z decyzją

DPC uznało, że Meta nie miała prawa do wprowadzania takich zmian oraz że nie powinna zawierać z użytkownikami kontraktów dotyczących ich danych. Firma zapowiedziała jednak, że zamierza odwołać się od wyroku. Nie wiadomo na razie, czy Meta nie będzie musiała zmienić swojego modelu biznesowego i sposobu wyświetlania reklam. DPC daje spółce trzy miesiące na dostosowanie się do przepisów unijnych.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...