TOP lutego od #ecomersy!
Jakie teksty opublikowane w lutym szczególnie zainteresowały naszych odbiorców? Dużą popularnością cieszyły się wywiady: z Łukaszem Kierusem, prezesem zarządu Glosel sp. z o.o. sp. k., na temat sprzedaży kultury w sieci, z Klaudią Kozioł, Managing Associate w DKLAW, na temat pierwszych wniosków po wprowadzeniu dyrektywy Omnibus oraz z Mateuszem Rębiszem, Sales & Partnerships Manager w Wygodne Zwroty, na temat polityki dostaw i zwrotów w sklepie internetowym. W TOP-ie z lutego znalazło się też miejsce na newsy: o nowym sklepie internetowym InPostu – outofthebox.pl, o Temu – nowym marketplace w USA czy o podniesieniu stawki dla sprzedawców przez Zalando. Zastanawialiśmy się również nad tym, ile zarabiają marketingowcy i osoby z branży e-commerce w Polsce. Naszym czytelnikom spodobał się artykuł na temat aplikacji PWA dla sklepu internetowego. Pisaliśmy też o tym, że Anna Bibik-Herla została nową dyrektorką handlową w TaniaKsiazka.pl. Duże zainteresowanie zdobyły wnioski z badania zleconego przez Santander – na temat korzystania z marketplace'ów przez Polaków.
Jak sprzedawać kulturę w sieci? - wywiad z Łukaszem Kierusem, prezesem zarządu Glosel sp. z o.o. sp. k.
Czy kultura jest modna? Jak sprzedawać książki w sieci? Jak rozwinąć rodzinny biznes do rozmiarów firmy zatrudniającej kilkaset osób? O tym przeczytacie w naszym materiale. Gościem wywiadu Ecomersy.pl jest Łukasz Kierus, prezes zarządu Glosel sp. z o.o. sp. k., w którego skład wchodzą jedna z największych księgarni internetowych w kraju - TaniaKsiazka.pl oraz Bee.pl – sklep żywności ekologicznej i FMCG. Zapraszamy do lektury!
Omnibus – pierwsze wnioski po wprowadzeniu dyrektywy. O czym nie pamiętają sprzedawcy? Czy posypią się kary? - Wywiad z Klaudią Kozioł, Managing Associate w DKLAW
Dyrektywa Omnibus obowiązuje od 1 stycznia 2023 r. Jak z wprowadzeniem nowych regulacji poradzili sobie przedsiębiorcy? Media donosiły już o pierwszych wątpliwościach UOKiK. Zapraszamy na wywiad, w którym Klaudia Kozioł - Managing Associate w DKLAW opowiada o tym, jak interpretować zapisy dyrektywy Omnibus i uniknąć kar.
InPost z własnym sklepem internetowym – outofthebox.pl
InPost uruchomił własny sklep internetowy – outofthebox.pl. Działa on w Polsce od 4 dni. Można w nim znaleźć różne gadżety z logo marki i nie tylko. Na razie w ofercie widnieje 48 produktów podzielonych na 6 kategorii.
https://ecomersy.pl/inpost-z-wlasnym-sklepem-internetowym-outoftheboxpl
Polityka dostaw i zwrotów w sklepie internetowym. Polecamy dobre praktyki - wywiad z Mateuszem Rębiszem, Sales & Partnerships Manager w Wygodne Zwroty
Szybkie dostawy i bezproblemowe zwroty to czynniki, które mają ogromny wpływ na sprzedaż. Jak o nie zadbać? Zapytaliśmy u źródła. Zapraszamy na rozmowę z Mateuszem Rębiszem, odpowiedzialnym za rozwój projektu Wygodne Zwroty. W wywiadzie znajdziecie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania i dowiecie się, jak wdrożyć dobre praktyki.
Ile zarabiają marketingowcy i osoby z branży e-commerce w Polsce?
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR podzieliło się wynikami nowego badania wynagrodzeń i stawek cennikowych. Raport jest realizowany każdego roku, we współpracy z firmą WTW Consulting. Bieżąca edycja została przeprowadzona na przełomie 2022 i 2023 roku. Czego możemy dowiedzieć się o zarobkach Polaków, a przede wszystkim – osób związanych z marketingiem i e-commerce?
https://ecomersy.pl/ile-zarabiaja-marketingowcy-i-osoby-z-branzy-e-commerce-w-polsce
Aplikacja PWA dla sklepu internetowego. Czy to rozwiązanie dla Ciebie?
Chcesz ułatwić klientom korzystanie ze strony internetowej Twojego e-sklepu, zapewniając im dostęp do nowoczesnych narzędzi? Być może PWA okaże się dla Ciebie dobrym rozwiązaniem. Jest to popularna alternatywa dla standardowej aplikacji mobilnej, która znacznie upraszcza kontakt z odbiorcami. Dzięki niej witryna działa także szybko i sprawnie. Zostań z nami i sprawdź, co warto wiedzieć na temat PWA.
https://ecomersy.pl/aplikacja-pwa-dla-sklepu-internetowego-czy-to-rozwiazanie-dla-ciebie
Najnowsze badanie Santandera. Polacy cenią sobie korzystanie z marketplace’ów
Według badania „Polaków Portfel Własny: marketplace przyszłością e-commerce” przeprowadzonego przez Santander Consumer Bank platformy typu marketplace stają się coraz bardziej popularne w naszym kraju. Korzysta z nich już 72% Polaków. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się z najnowszego raportu?
https://ecomersy.pl/najnowsze-badanie-santandera-polacy-cenia-sobie-korzystanie-z-marketplaceow
Temu – nowy marketplace w USA bije rekordy popularności
Temu to nowa platforma zakupowa, która prowadzi sprzedaż zarówno przez stronę internetową, jak i aplikację mobilną. Aplikacja została wprowadzona we wrześniu 2022 roku i od tamtej pory pobrano ją 24 mln razy – możemy więc mówić o 11 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. Liczba ta przekroczyła wyniki takich gigantów, jak Amazon, Walmart czy Target.
Anna Bibik-Herla – nowa dyrektorka handlowa w TaniaKsiazka.pl
TaniaKsiazka.pl stara się dostosować do zmian zachodzących na rynku sprzedaży internetowej. Jedna z najważniejszych księgarni online zdecydowała się na reorganizację swojego zespołu handlowego. Działania te są wynikiem wcześniej opracowanej strategii i obecnej sytuacji gospodarczej.
https://ecomersy.pl/anna-bibik-herla-nowa-dyrektorka-handlowa-w-taniaksiazkapl
Zalando podnosi stawki dla sprzedawców
Od 1 lipca br. Zalando wprowadza abonament (stawkę podstawową) dla zewnętrznych sprzedawców i marek – partnerzy będą musieli płacić 40 euro miesięcznie. Marketplace zamierza również zwiększyć prowizję za sprzedaną sztukę w przypadku niektórych produktów.