Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Ile zarabiają marketingowcy i osoby z branży e-commerce w Polsce?

2023.02.10

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR podzieliło się wynikami nowego badania wynagrodzeń i stawek cennikowych. Raport jest realizowany każdego roku, we współpracy z firmą WTW Consulting. Bieżąca edycja została przeprowadzona na przełomie 2022 i 2023 roku. Czego możemy dowiedzieć się o zarobkach Polaków, a przede wszystkim – osób związanych z marketingiem i e-commerce?

Najważniejsze wnioski

W badaniu wzięły udział 82 organizacje, które podzieliły się danymi o wynagrodzeniach 7250 tys. osób. Okazuje się, że stratedzy i strateżki zarabiają średnio 10-15 tys. zł brutto miesięcznie. Z kolei seniorzy art i copywriterzy – 12-15 tys. zł brutto miesięcznie. Jeżeli natomiast chodzi o specjalistów UX, średnie wynagrodzenie wynosi 9 tys. brutto. Senior web developerzy otrzymują około 12,1 tys., a specjaliści SEO/SEM – ponad 7 tys. zł. Dyrektorzy oraz dyrektorki działu obsługi klienta otrzymują średnie wynagrodzenie w wysokości ponad 10 tys. zł brutto miesięcznie, z kolei media managerowie – 11-12,5 tys. zł.

Problemy na rynku pracy

Warto również wspomnieć o problemie z równością wynagrodzeń, czyli tzw. luką płacową. Określa ona różnicę między średnim wynagrodzeniem kobiet i mężczyzn w badanym sektorze. „Gender pay gap” w roku 2023 utrzymuje się na poziomie 13%. Wiadomo jednak, że dysproporcje są coraz częściej niwelowane, a branża komunikacji marketingowej radzi sobie z tą kwestią lepiej niż reszta, szczególnie w Warszawie.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...