Temu – nowy marketplace w USA bije rekordy popularności
Temu to nowa platforma zakupowa, która prowadzi sprzedaż zarówno przez stronę internetową, jak i aplikację mobilną. Aplikacja została wprowadzona we wrześniu 2022 roku i od tamtej pory pobrano ją 24 mln razy – możemy więc mówić o 11 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. Liczba ta przekroczyła wyniki takich gigantów, jak Amazon, Walmart czy Target.
PDD Holdings
Klienci z USA mogą znaleźć na platformie wiele atrakcyjnych cenowo produktów z różnych kategorii (takich jak moda, wystrój domu, kosmetyki, elektronika). Temu należy do firmy PDD Holdings, która w 2021 roku osiągnęła 14,7 mld USD przychodów, 2,2 mld USD zysku netto i 4,6 mld USD gotówki netto z działalności operacyjnej.
Niskie ceny i promocje
Konsumentów przyciągają przede wszystkim niskie ceny, porównywalne z ofertą chińskiej marki Shein, w tym duże zniżki na produkty (np. w wysokości 89%). Temu poszukuje obecnie nowych rynków do ekspansji – na celowniku znalazła się Kanada. Firma odznacza się sprzedażą towarów bez wysokich marż.