Dzisiaj mamy: Niedziela, 1 Październik 2023

Najnowsze badanie Santandera. Polacy cenią sobie korzystanie z marketplace’ów

2023.02.17

Według badania „Polaków Portfel Własny: marketplace przyszłością e-commerce” przeprowadzonego przez Santander Consumer Bank platformy typu marketplace stają się coraz bardziej popularne w naszym kraju. Korzysta z nich już 72% Polaków. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się z najnowszego raportu?

Kto był na tak, a kto na nie?

Wśród ankietowanych, którzy robią zakupy na platformach sprzedażowych, najwięcej jest osób z dochodem zaczynającym się od 4 tys. zł netto w górę oraz osób pochodzących z małych miejscowości (do 50 tys. mieszkańców). Z marketplace’ów chętnie korzystają badani z grupy wiekowej 18-59. Niecałe 30% Polaków przyznało, że nie kupuje w takich serwisach – wśród nich dominują seniorzy oraz zarabiający mniej niż 4 tys. zł netto.

Konkretne platformy i kryteria wyboru

Ankietowani najczęściej korzystają z Allegro (89%), OLX (41%) i Empiku (40%). Na kolejnych miejscach znalazły się następujące platformy: AliExpress (26%), Zalando (25%), eobuwie.pl (19%) i Amazon (18%). Jeszcze przed wycofaniem się Shopee z Polski, w tym serwisie kupowało 27% Polaków. Przy wyborze marketplace’u najważniejsze dla badanych okazały się atrakcyjne ceny (51%), dotychczasowe pozytywne doświadczenia z daną platformą (27%), promocje i rabaty (24%), szeroki asortyment produktów i usług (23%), popularność platformy (18%) i opinie innych kupujących (17%).

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

2023.09.29
Działania w mediach społecznościowych stało się nieodłączną częścią strategii marketingowej wielu firm. Instagram – jako jeden z najpopularniejszych serwisów – oferuje wiele możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Najwygodniejszym i najprostszym sposobem zarządzania firmowym kontem na tej platformie jest korzystanie z narzędzi udostępnianych przez Facebooka (Meta posiada zarówno Instagrama, jak i...
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...