Najnowsze badanie Santandera. Polacy cenią sobie korzystanie z marketplace’ów
Według badania „Polaków Portfel Własny: marketplace przyszłością e-commerce” przeprowadzonego przez Santander Consumer Bank platformy typu marketplace stają się coraz bardziej popularne w naszym kraju. Korzysta z nich już 72% Polaków. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się z najnowszego raportu?
Kto był na tak, a kto na nie?
Wśród ankietowanych, którzy robią zakupy na platformach sprzedażowych, najwięcej jest osób z dochodem zaczynającym się od 4 tys. zł netto w górę oraz osób pochodzących z małych miejscowości (do 50 tys. mieszkańców). Z marketplace’ów chętnie korzystają badani z grupy wiekowej 18-59. Niecałe 30% Polaków przyznało, że nie kupuje w takich serwisach – wśród nich dominują seniorzy oraz zarabiający mniej niż 4 tys. zł netto.
Konkretne platformy i kryteria wyboru
Ankietowani najczęściej korzystają z Allegro (89%), OLX (41%) i Empiku (40%). Na kolejnych miejscach znalazły się następujące platformy: AliExpress (26%), Zalando (25%), eobuwie.pl (19%) i Amazon (18%). Jeszcze przed wycofaniem się Shopee z Polski, w tym serwisie kupowało 27% Polaków. Przy wyborze marketplace’u najważniejsze dla badanych okazały się atrakcyjne ceny (51%), dotychczasowe pozytywne doświadczenia z daną platformą (27%), promocje i rabaty (24%), szeroki asortyment produktów i usług (23%), popularność platformy (18%) i opinie innych kupujących (17%).