Zalando podnosi stawki dla sprzedawców
Od 1 lipca br. Zalando wprowadza abonament (stawkę podstawową) dla zewnętrznych sprzedawców i marek – partnerzy będą musieli płacić 40 euro miesięcznie. Marketplace zamierza również zwiększyć prowizję za sprzedaną sztukę w przypadku niektórych produktów.
Opłata abonamentowa
Do tej pory Zalando pobierało tylko prowizję od rzeczywistej sprzedaży, jednak od 1 lipca 2023 roku się to zmieni. Gigant e-commerce zdecydował się wprowadzić opłatę abonamentową dla sprzedawców, którzy są częścią programu partnerskiego – 480 euro rocznie.
Wyższe prowizje
Platforma wdraża także prowizję za program Connected Retail, który jest przeznaczony dla sklepów stacjonarnych. W tej chwili sprzedający płacą prowizję w wysokości od 5 do 18% kwoty sprzedaży brutto. Od kwietnia będzie to przedział od 5 do 22%. Sprzedawcy mają czas do 31 marca br. na obliczenie, jak nowe koszty wpłyną na ich marże.