Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

#PrasówkaEcomersy (26.06 - 30.06)

2023.07.03

Pisaliśmy o sprzedaży detalicznej w maju 2023 i wzrostach w e-commerce, a także o nowej ustawie w Kanadzie i jej związku z Metą. Zastanawialiśmy się, czy trzeba przyjmować zwroty bez paragonu oraz czy w Polsce powstanie krajowy marketplace spożywczy. Wspominaliśmy o o tym, że Marco Reissig został nowym Country Managerem Amazon.pl. Podzieliliśmy się artykułem na temat Title i Description. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że oficjalny sklep Kerfusia już działa i że platforma Wszystko.pl ruszyła. Pisaliśmy o zmianach w programie Smart! – chodzi o Allegro Family. Rozważaliśmy, jak powinna działać wyszukiwarka w sklepie internetowym. Wspominaliśmy także, że LinkedIn usuwa niektóre funkcje ze swojej platformy i że Firma Duka otrzymała zarzuty od prezesa UOKiK. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się tekst na temat letnich wyprzedaży.

Sprzedaż detaliczna w maju 2023. Wzrosty w e-commerce

Z danych GUS wynika, że w maju 2023 roku sprzedaż detaliczna w cenach stałych była niższa o 6,8% niż przed rokiem (wobec wzrostu o 8,2% w maju 2022 roku). W porównaniu z kwietniem br. odnotowano spadek sprzedaży detalicznej o 1,0%. Z kolei w okresie styczeń – maj 2023 sprzedaż zmniejszyła się o 5,9% rdr. (w 2022 roku mogliśmy mówić o wzroście w wysokości 10,6%).

https://ecomersy.pl/sprzedaz-detaliczna-w-maju-2023-wzrosty-w-e-commerce

Nowa ustawa w Kanadzie. Meta zacznie płacić za informacje?

W czwartek 22 czerwca ustawa regulująca wykorzystanie artykułów dziennikarskich w Internecie zaczęła obowiązywać na terenie Kanady. Oznacza to, że firmy-giganty (głównie Google i Meta) będą musiały płacić mediom i dziennikarzom za wykorzystywanie ich publikacji.

https://ecomersy.pl/nowa-ustawa-w-kanadzie-meta-zacznie-placic-za-informacje

Czy trzeba przyjmować zwroty bez paragonu?

Zwroty to nieodłączna część prowadzenia sklepu internetowego – wie o tym każdy sprzedawca. Klienci chcą mieć pewność, że w razie jakichkolwiek problemów będą mogli oddać produkt zamówiony online. Procedura zwrotów wiąże się jednak z różnymi formalnościami – przede wszystkim potrzebny jest dowód zakupu, najczęściej w postaci paragonu. Czasami zdarza się, że konsument go nie posiada – czy w takim przypadku właściciel e-sklepu ma obowiązek przyjąć zwrot? Zobacz koniecznie!

https://ecomersy.pl/czy-trzeba-przyjmowac-zwroty-bez-paragonu

Czy w Polsce powstanie krajowy marketplace spożywczy?

Rząd ma pomysł, by stworzyć marketplace z artykułami spożywczymi, jednak na razie niewiele o nim wiadomo. Kilka dni temu został opublikowany komunikat Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi z 21 czerwca o spotkaniu w sprawie powołania wspólnej platformy sprzedażowej online dla polskich sieci sklepów spożywczych, który był jednak bardzo lakoniczny.

https://ecomersy.pl/czy-w-polsce-powstanie-krajowy-marketplace-spozywczy

Marco Reissig nowym Country Managerem Amazon.pl

Nowym szefem Amazona w Polsce został Marco Reissig – taki komunikat podaje biuro prasowe firmy. Dotychczas tę funkcję pełnił Mourad Taoufiki, jednak w ostatnich tygodniach odszedł z pracy i wrócił do rodzinnego Maroka.

https://ecomersy.pl/marco-reissig-nowym-country-managerem-amazonpl

Title i Description. Zadbaj o nie i podnieś sprzedaż!

Spełnienie wszelkich wytycznych wyszukiwarki Google jest niezwykle trudne – jej silnik, znany także jako algorytm, ulega częstym zmianom, a spełnienie wszystkich jego wymagań jest niezwykle trudne. Część zadań związanych z SEO da się jednak przeprowadzić samodzielnie – wystarczy zadbać o odpowiednie frazy kluczowe i tworzyć content zgodnie z aktualnymi wytycznymi. Niezbędnikiem są Title oraz Description – krótkie informacje dla Google, które naprowadzają silnik na realną zawartość danej strony www. Są zatem kluczowe dla pozycji Twojej witryny w listingu.

https://ecomersy.pl/title-i-description-zadbaj-o-nie-i-podnies-sprzedaz

Oficjalny sklep Kerfusia już działa

Mamy dobrą wiadomość dla fanów Kerfusia – w Internecie działa już sklep internetowy z produktami z jego podobizną. Kerfuś to nie tylko popularny asystent zakupów w Carrefour, ale również gwiazda sieci. Klienci mogą kupować artykuły sygnowane przez Kerfusia od 12 czerwca br. na stronie https://www.carrefour.pl/promocje/official-store-kerfus.

https://ecomersy.pl/oficjalny-sklep-kerfusia-juz-dziala

Wszystko.pl ruszyło – klienci mogą już kupować, co chcą

Właśnie ruszyła platforma zakupowa wszystko.pl! 29 czerwca br. dostęp do nowego polskiego marketplace’u zyskali wszyscy klienci – do tej pory korzystała z niej jedynie grupa testowa. Wszystko.pl należy do firmy Comarch, czyli jednego z liderów branży IT.

https://ecomersy.pl/wszystkopl-ruszylo-klienci-moga-juz-kupowac-co-chca

Zmiany w programie Smart! – chodzi o Allegro Family

Zmieniają się zasady korzystania z programu Smart oferowanego przez Allegro. Konkretnie chodzi o Allegro Family – do tej pory jego członkowie mogli zamawiać przesyłki i nie płacić za dostawę w ramach jednego abonamentu. Od 3 lipca br. oferta ulegnie modyfikacjom.

https://ecomersy.pl/zmiany-w-programie-smart-chodzi-o-allegro-family

Jak powinna działać wyszukiwarka w sklepie internetowym?

Skuteczne przeszukiwanie sklepów internetowych, na których ofertę składa się nawet kilkadziesiąt tysięcy oddzielnych artykułów, rodzi wiele problemów potencjalnym klientom. W efekcie przedsiębiorcy usilnie poszukują takich rozwiązań, które będą w stanie doprowadzić do zwiększenia konwersji. Odpowiedź na zbyt niską sprzedaż nie musi leżeć w nieodpowiednio wycenionym asortymencie, a tuż pod nosem – w polu wyszukiwania, które może w ogromnym stopniu wpłynąć na wyniki sprzedażowe każdego sklepu działającego w e-commerce.

https://ecomersy.pl/jak-powinna-dzialac-wyszukiwarka-w-sklepie-internetowym

LinkedIn usuwa niektóre funkcje ze swojej platformy

Portal LinkedIn wprowadził niedawno zmiany na swojej platformie, jednak szybko postanowił się z nich wycofać. Powodem ma być negatywny feedback od użytkowników, który świadczy o braku potencjału nowych opcji.

https://ecomersy.pl/linkedin-usuwa-niektore-funkcje-ze-swojej-platformy

Firma Duka z zarzutami od prezesa UOKiK

Spółka Duka International otrzymała od prezesa UOKiK zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów. Grozi jej za to kara do 10% obrotu. Powodem ma być dodawanie do koszyka kupującego niezamówionych produktów w sklepie duka.com. Zwrot niechcianego zakupu oznacza dla konsumentów konieczność poświęcenia czasu oraz opłacenia przesyłki.

https://ecomersy.pl/firma-duka-z-zarzutami-od-prezesa-uokik

EcomersyBasic #83: Letnie wyprzedaże – przewodnik dla e-commerce

Pod koniec czerwca zaczyna się sezon urlopowy – w tym czasie większość z nas chce wyjechać na wakacje. Dotyczy to nie tylko konsumentów, ale również właścicieli sklepów internetowych. Skorzystaj ze swojego prawa do odpoczynku, który pozwoli Ci nabrać świeżej perspektywy, ale nie zapominaj o klientach – warto się o nich zatroszczyć na czas wyjazdu. Sklep może funkcjonować tak, jak do tej pory, jednak należy powiadomić kupujących o ewentualnych opóźnieniach w wysyłce produktów. Lipiec i sierpień to także miesiące letnich wyprzedaży!

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-83-letnie-wyprzedaze-przewodnik-dla-e-commerce

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...