#PrasówkaEcomersy (26.06 - 30.06)
Pisaliśmy o sprzedaży detalicznej w maju 2023 i wzrostach w e-commerce, a także o nowej ustawie w Kanadzie i jej związku z Metą. Zastanawialiśmy się, czy trzeba przyjmować zwroty bez paragonu oraz czy w Polsce powstanie krajowy marketplace spożywczy. Wspominaliśmy o o tym, że Marco Reissig został nowym Country Managerem Amazon.pl. Podzieliliśmy się artykułem na temat Title i Description. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że oficjalny sklep Kerfusia już działa i że platforma Wszystko.pl ruszyła. Pisaliśmy o zmianach w programie Smart! – chodzi o Allegro Family. Rozważaliśmy, jak powinna działać wyszukiwarka w sklepie internetowym. Wspominaliśmy także, że LinkedIn usuwa niektóre funkcje ze swojej platformy i że Firma Duka otrzymała zarzuty od prezesa UOKiK. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się tekst na temat letnich wyprzedaży.
Sprzedaż detaliczna w maju 2023. Wzrosty w e-commerce
Z danych GUS wynika, że w maju 2023 roku sprzedaż detaliczna w cenach stałych była niższa o 6,8% niż przed rokiem (wobec wzrostu o 8,2% w maju 2022 roku). W porównaniu z kwietniem br. odnotowano spadek sprzedaży detalicznej o 1,0%. Z kolei w okresie styczeń – maj 2023 sprzedaż zmniejszyła się o 5,9% rdr. (w 2022 roku mogliśmy mówić o wzroście w wysokości 10,6%).
https://ecomersy.pl/sprzedaz-detaliczna-w-maju-2023-wzrosty-w-e-commerce
Nowa ustawa w Kanadzie. Meta zacznie płacić za informacje?
W czwartek 22 czerwca ustawa regulująca wykorzystanie artykułów dziennikarskich w Internecie zaczęła obowiązywać na terenie Kanady. Oznacza to, że firmy-giganty (głównie Google i Meta) będą musiały płacić mediom i dziennikarzom za wykorzystywanie ich publikacji.
https://ecomersy.pl/nowa-ustawa-w-kanadzie-meta-zacznie-placic-za-informacje
Czy trzeba przyjmować zwroty bez paragonu?
Zwroty to nieodłączna część prowadzenia sklepu internetowego – wie o tym każdy sprzedawca. Klienci chcą mieć pewność, że w razie jakichkolwiek problemów będą mogli oddać produkt zamówiony online. Procedura zwrotów wiąże się jednak z różnymi formalnościami – przede wszystkim potrzebny jest dowód zakupu, najczęściej w postaci paragonu. Czasami zdarza się, że konsument go nie posiada – czy w takim przypadku właściciel e-sklepu ma obowiązek przyjąć zwrot? Zobacz koniecznie!
https://ecomersy.pl/czy-trzeba-przyjmowac-zwroty-bez-paragonu
Czy w Polsce powstanie krajowy marketplace spożywczy?
Rząd ma pomysł, by stworzyć marketplace z artykułami spożywczymi, jednak na razie niewiele o nim wiadomo. Kilka dni temu został opublikowany komunikat Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi z 21 czerwca o spotkaniu w sprawie powołania wspólnej platformy sprzedażowej online dla polskich sieci sklepów spożywczych, który był jednak bardzo lakoniczny.
https://ecomersy.pl/czy-w-polsce-powstanie-krajowy-marketplace-spozywczy
Marco Reissig nowym Country Managerem Amazon.pl
Nowym szefem Amazona w Polsce został Marco Reissig – taki komunikat podaje biuro prasowe firmy. Dotychczas tę funkcję pełnił Mourad Taoufiki, jednak w ostatnich tygodniach odszedł z pracy i wrócił do rodzinnego Maroka.
https://ecomersy.pl/marco-reissig-nowym-country-managerem-amazonpl
Title i Description. Zadbaj o nie i podnieś sprzedaż!
Spełnienie wszelkich wytycznych wyszukiwarki Google jest niezwykle trudne – jej silnik, znany także jako algorytm, ulega częstym zmianom, a spełnienie wszystkich jego wymagań jest niezwykle trudne. Część zadań związanych z SEO da się jednak przeprowadzić samodzielnie – wystarczy zadbać o odpowiednie frazy kluczowe i tworzyć content zgodnie z aktualnymi wytycznymi. Niezbędnikiem są Title oraz Description – krótkie informacje dla Google, które naprowadzają silnik na realną zawartość danej strony www. Są zatem kluczowe dla pozycji Twojej witryny w listingu.
https://ecomersy.pl/title-i-description-zadbaj-o-nie-i-podnies-sprzedaz
Oficjalny sklep Kerfusia już działa
Mamy dobrą wiadomość dla fanów Kerfusia – w Internecie działa już sklep internetowy z produktami z jego podobizną. Kerfuś to nie tylko popularny asystent zakupów w Carrefour, ale również gwiazda sieci. Klienci mogą kupować artykuły sygnowane przez Kerfusia od 12 czerwca br. na stronie https://www.carrefour.pl/promocje/official-store-kerfus.
https://ecomersy.pl/oficjalny-sklep-kerfusia-juz-dziala
Wszystko.pl ruszyło – klienci mogą już kupować, co chcą
Właśnie ruszyła platforma zakupowa wszystko.pl! 29 czerwca br. dostęp do nowego polskiego marketplace’u zyskali wszyscy klienci – do tej pory korzystała z niej jedynie grupa testowa. Wszystko.pl należy do firmy Comarch, czyli jednego z liderów branży IT.
https://ecomersy.pl/wszystkopl-ruszylo-klienci-moga-juz-kupowac-co-chca
Zmiany w programie Smart! – chodzi o Allegro Family
Zmieniają się zasady korzystania z programu Smart oferowanego przez Allegro. Konkretnie chodzi o Allegro Family – do tej pory jego członkowie mogli zamawiać przesyłki i nie płacić za dostawę w ramach jednego abonamentu. Od 3 lipca br. oferta ulegnie modyfikacjom.
https://ecomersy.pl/zmiany-w-programie-smart-chodzi-o-allegro-family
Jak powinna działać wyszukiwarka w sklepie internetowym?
Skuteczne przeszukiwanie sklepów internetowych, na których ofertę składa się nawet kilkadziesiąt tysięcy oddzielnych artykułów, rodzi wiele problemów potencjalnym klientom. W efekcie przedsiębiorcy usilnie poszukują takich rozwiązań, które będą w stanie doprowadzić do zwiększenia konwersji. Odpowiedź na zbyt niską sprzedaż nie musi leżeć w nieodpowiednio wycenionym asortymencie, a tuż pod nosem – w polu wyszukiwania, które może w ogromnym stopniu wpłynąć na wyniki sprzedażowe każdego sklepu działającego w e-commerce.
https://ecomersy.pl/jak-powinna-dzialac-wyszukiwarka-w-sklepie-internetowym
LinkedIn usuwa niektóre funkcje ze swojej platformy
Portal LinkedIn wprowadził niedawno zmiany na swojej platformie, jednak szybko postanowił się z nich wycofać. Powodem ma być negatywny feedback od użytkowników, który świadczy o braku potencjału nowych opcji.
https://ecomersy.pl/linkedin-usuwa-niektore-funkcje-ze-swojej-platformy
Firma Duka z zarzutami od prezesa UOKiK
Spółka Duka International otrzymała od prezesa UOKiK zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów. Grozi jej za to kara do 10% obrotu. Powodem ma być dodawanie do koszyka kupującego niezamówionych produktów w sklepie duka.com. Zwrot niechcianego zakupu oznacza dla konsumentów konieczność poświęcenia czasu oraz opłacenia przesyłki.
https://ecomersy.pl/firma-duka-z-zarzutami-od-prezesa-uokik
EcomersyBasic #83: Letnie wyprzedaże – przewodnik dla e-commerce
Pod koniec czerwca zaczyna się sezon urlopowy – w tym czasie większość z nas chce wyjechać na wakacje. Dotyczy to nie tylko konsumentów, ale również właścicieli sklepów internetowych. Skorzystaj ze swojego prawa do odpoczynku, który pozwoli Ci nabrać świeżej perspektywy, ale nie zapominaj o klientach – warto się o nich zatroszczyć na czas wyjazdu. Sklep może funkcjonować tak, jak do tej pory, jednak należy powiadomić kupujących o ewentualnych opóźnieniach w wysyłce produktów. Lipiec i sierpień to także miesiące letnich wyprzedaży!
https://ecomersy.pl/ecomersybasic-83-letnie-wyprzedaze-przewodnik-dla-e-commerce