Dzisiaj mamy: Sobota, 24 Luty 2024

EcomersyBasic #83: Letnie wyprzedaże – przewodnik dla e-commerce

2023.06.30

Pod koniec czerwca zaczyna się sezon urlopowy – w tym czasie większość z nas chce wyjechać na wakacje. Dotyczy to nie tylko konsumentów, ale również właścicieli sklepów internetowych. Skorzystaj ze swojego prawa do odpoczynku, który pozwoli Ci nabrać świeżej perspektywy, ale nie zapominaj o klientach – warto się o nich zatroszczyć na czas wyjazdu. Sklep może funkcjonować tak, jak do tej pory, jednak należy powiadomić kupujących o ewentualnych opóźnieniach w wysyłce produktów. Lipiec i sierpień to także miesiące letnich wyprzedaży!

Lipcowe i sierpniowe wyprzedaże

Letnie wyprzedaże w sklepie internetowym potrwają aż 2 miesiące, trzeba więc zadbać o to, by były atrakcyjne dla odbiorców, a jednocześnie przynosiły jak największe zyski. Znakomitym pomysłem okaże się stopniowanie obniżek, czyli rozpoczęcie od niższych rabatów, a później – przejście do wyższych promocji (przykład – na początku ubrania w e-butiku są tańsze o 20%, później o 50%, a na końcu o 70%). W lipcu wyprzedaże dopiero się zaczynają, dlatego kupujący chętniej z nich skorzystają. Z kolei w sierpniu letnie obniżki dobiegają końca – wtedy najlepiej mocno przyciąć ceny. To, co nie sprzeda się przed wejściem pierwszych jesiennych kolekcji, z dużym prawdopodobieństwem będzie zalegało w magazynie przez cały rok. Dlatego obniżki sięgają aż -70%. Mniejszy ruch w sklepie to również dobra okazja, żeby opracować strategię sprzedaży na kolejne miesiące i dokonać niezbędnych poprawek oraz aktualizacji.

Jak zorganizować kampanię promocyjną?

Jeżeli chodzi o niskie/średnie wyprzedaże, które mają miejsce w lipcu, warto zacząć je planować wcześniej (nawet 30 dni przed), aby dokładnie przemyśleć harmonogram obniżek. Akcja promocyjna powinna zostać szczegółowo obmyślona – dzięki temu upewnisz się, że wszystko pójdzie po Twojej myśli, a klienci chętnie skorzystają z promocyjnej oferty. W tym miesiącu wysokość obniżek wynosi 15-40% (można też wprowadzić rabaty stopniowane po kilka dni: -15%, potem -25% i -40%). Kampanię reklamową na Facebooku zaplanuj co najmniej 10 dni wcześniej, a bannery reklamowe zamieść w dniu startu oraz w dniach pogłębienia obniżek. Dziennie publikuj po 2-3 posty w social mediach. Jeżeli chodzi o sierpniową akcję promocyjną, zacznij ją planować 10 dni wcześniej. W drugim miesiącu wakacji rabaty powinny wynosić od 40 do 70%, a wyprzedaże trwają od początku do połowy lub końca sierpnia. Kampania w social mediach wygląda tak samo, jak w lipcu. W momencie, kiedy rabaty sięgną 70%, możesz przygotować zakładkę „Okazje do -70%” i zgromadzić tam końcówki kolekcji.


Zobacz też: #EcomersyBasic #58: Jak zorganizować skuteczną wyprzedaż?


Kilka dodatkowych wskazówek

Nie pozwól na to, by kupujący przegapili wyprzedaże w Twoim sklepie internetowym! Bardzo ważne jest to, by na stronie umieścić wyraziste bannery, które przyciągają wzrok i mają prosty przekaz. Graficy często stawiają na intensywne, wręcz jaskrawe kolory i duże napisy. Możesz stworzyć osobną podstronę dla promocji – właśnie w tym miejscu znajdą się wszystkie przecenione produkty. Dzięki temu o wiele łatwiej je znaleźć, a kupujący nie błądzą po e-sklepie. Postaw także na atrakcyjne treści w mediach społecznościowych – krótkie, konkretne komunikaty napisane językiem korzyści, zawierające Call to Action, opatrzone emojis i grafikami. Życzymy powodzenia w prowadzeniu letnich kampanii promocyjnych!

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...