Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Firma Duka z zarzutami od prezesa UOKiK

2023.06.30

Spółka Duka International otrzymała od prezesa UOKiK zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów. Grozi jej za to kara do 10% obrotu. Powodem ma być dodawanie do koszyka kupującego niezamówionych produktów w sklepie duka.com. Zwrot niechcianego zakupu oznacza dla konsumentów konieczność poświęcenia czasu oraz opłacenia przesyłki.

Produkty automatycznie dodane do koszyka

Duka to popularna firma sprzedająca artykuły gospodarstwa domowego oraz elementy wyposażenia wnętrz – zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, postawił spółce zarzut naruszania zbiorowych interesów konsumentów. Do koszyków kupujących na stronie www.duka.com miały być automatycznie dodawane produkty, które klienci mogli przeoczyć. Jeżeli własnoręcznie ich nie usunęli, otrzymywali towary, których wcale nie wybrali. Następnie albo akceptowali tę sytuację, albo poświęcali czas i pieniądze na zwrot.

UOKiK ostrzega przed „dark patterns”

Jak możemy przeczytać w komunikacie UOKiK, tego typu praktyki wpisują się w tzw. „dark patterns”, czyli wykorzystywanie w nieuczciwy sposób wiedzy na temat zachowań konsumentów w Internecie do wpływania na ich decyzje zakupowe. Znajdują się wśród nich takie strategie, jak ukrywanie istotnych informacji o produkcie, niekończące się promocje, zwodnicze interfejsy czy dodawanie produktów do koszyka kupującego.

Źródło: https://uokik.gov.pl

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...