Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Sprzedaż detaliczna w maju 2023. Wzrosty w e-commerce

2023.06.26

Z danych GUS wynika, że w maju 2023 roku sprzedaż detaliczna w cenach stałych była niższa o 6,8% niż przed rokiem (wobec wzrostu o 8,2% w maju 2022 roku). W porównaniu z kwietniem br. odnotowano spadek sprzedaży detalicznej o 1,0%. Z kolei w okresie styczeń – maj 2023 sprzedaż zmniejszyła się o 5,9% rdr. (w 2022 roku mogliśmy mówić o wzroście w wysokości 10,6%).

Maj 2023 a maj 2022

W maju 2023 roku największy spadek sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym raportowały jednostki z grupy „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (o 15,2% wobec spadku o 2,8% przed rokiem). Duże zmniejszenie sprzedaży zarejestrowały również następujące grupy: „meble, rtv, agd” (o 14,8%), „pozostałe” (o 12,3%), „paliwa stałe, ciekłe, gazowe” (o 11,8%) oraz jednostki handlujące żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi (o 5,3%).

Porównanie z kwietniem 2023

W porównaniu z kwietniem br. w maju 2023 roku odnotowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej online w cenach bieżących – o 4,1%. Udział sprzedaży internetowej w sprzedaży „ogółem” zwiększył się z 8,1% w kwietniu br. do 8,5% w maju br. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet spadek tego udziału zarejestrowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: tekstylia, odzież, obuwie” (z 20,0% przed miesiącem do 22,6%), „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (odpowiednio z 21,5% do 22,2%). Spadek udziału odnotowano natomiast w jednostkach z grupy „meble, rtv, agd” (z 15,7% do 15,1%).

GUS
Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...