Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

Sprzedaż detaliczna w maju 2023. Wzrosty w e-commerce

2023.06.26

Z danych GUS wynika, że w maju 2023 roku sprzedaż detaliczna w cenach stałych była niższa o 6,8% niż przed rokiem (wobec wzrostu o 8,2% w maju 2022 roku). W porównaniu z kwietniem br. odnotowano spadek sprzedaży detalicznej o 1,0%. Z kolei w okresie styczeń – maj 2023 sprzedaż zmniejszyła się o 5,9% rdr. (w 2022 roku mogliśmy mówić o wzroście w wysokości 10,6%).

Maj 2023 a maj 2022

W maju 2023 roku największy spadek sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym raportowały jednostki z grupy „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (o 15,2% wobec spadku o 2,8% przed rokiem). Duże zmniejszenie sprzedaży zarejestrowały również następujące grupy: „meble, rtv, agd” (o 14,8%), „pozostałe” (o 12,3%), „paliwa stałe, ciekłe, gazowe” (o 11,8%) oraz jednostki handlujące żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi (o 5,3%).

Porównanie z kwietniem 2023

W porównaniu z kwietniem br. w maju 2023 roku odnotowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej online w cenach bieżących – o 4,1%. Udział sprzedaży internetowej w sprzedaży „ogółem” zwiększył się z 8,1% w kwietniu br. do 8,5% w maju br. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet spadek tego udziału zarejestrowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: tekstylia, odzież, obuwie” (z 20,0% przed miesiącem do 22,6%), „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (odpowiednio z 21,5% do 22,2%). Spadek udziału odnotowano natomiast w jednostkach z grupy „meble, rtv, agd” (z 15,7% do 15,1%).

GUS
Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...