Dzisiaj mamy: Wtorek, 30 Wrzesień 2025

InPost, AI i e-commerce – projekt, który może zmienić rynek

2025.09.29

InPost planuje duże przedsięwzięcie – 1 stycznia 2026 roku lider w dziedzinie logistyki uruchomi własny kanał sprzedaży online, napędzany algorytmami sztucznej inteligencji. Według branżowych doniesień może to być krok, który zrewolucjonizuje rynek.

Algorytmy jako doradcy

Firma InPost zamierza stworzyć platformę, w której kluczową rolę odegra sztuczna inteligencja. To właśnie algorytmy mają wskazywać klientom sklepy internetowe najlepiej odpowiadające ich potrzebom, a zakupy dokonane w takich miejscach zostaną objęte preferencyjną, szybką dostawą. System AI, oparty na analizie danych i zachowań zakupowych, ma pełnić funkcję doradcy, podsuwając użytkownikom produkty i sklepy, w których szansa na finalizację transakcji będzie największa.

InPost zmieni układ sił w e-commerce?

Ten pomysł może wstrząsnąć branżą e-commerce. Małe i średnie sklepy zyskują szansę na dotarcie do klientów, do których wcześniej nie miały dostępu – wystarczy, że ich oferta zostanie wskazana przez algorytm. Najwięksi gracze, tacy jak Allegro, Amazon czy Zalando, mogą czuć się lekko zaniepokojeni, ponieważ część kupujących będzie pomijać marketplace’y i przechodzić bezpośrednio do sklepu wybranego przez InPost. Dla konsumentów oznacza to prostsze i tańsze zakupy, gotowe rekomendacje i szybszą dostawę.

Polecamy