Title i Description. Zadbaj o nie i podnieś sprzedaż!
Spełnienie wszelkich wytycznych wyszukiwarki Google jest niezwykle trudne – jej silnik, znany także jako algorytm, ulega częstym zmianom, a spełnienie wszystkich jego wymagań jest niezwykle trudne. Część zadań związanych z SEO da się jednak przeprowadzić samodzielnie – wystarczy zadbać o odpowiednie frazy kluczowe i tworzyć content zgodnie z aktualnymi wytycznymi. Niezbędnikiem są Title oraz Description – krótkie informacje dla Google, które naprowadzają silnik na realną zawartość danej strony www. Są zatem kluczowe dla pozycji Twojej witryny w listingu.
Czym jest Title i Description?
Google to zautomatyzowany robot – algorytm, który samodzielnie analizuje każdą witrynę na podstawie jej zawartości. Bez udziału ludzi. Dlatego też tak ważne jest, aby go nieco wspomóc. Title oraz Description to metadane, które można uznać za dwa najważniejsze drogowskazy – informują silnik Google o zawartości podstrony i w ogromnym stopniu wpływają na widoczność Twojej witryny w listingu, dlatego warto stosować w nich frazy kluczowe wplecione w tekst naturalnie.
Co to jest Title i jaki ma wpływ na Twoją stronę?
Title to tytuł wybranej podstrony i istotny czynnik rankingowy. Powinien zawierać odpowiednią frazę kluczową i mieć długość nieprzekraczającą około 70 znaków, aby móc w całości zmieścić się w wynikach wyszukiwania SERP. Warto także, aby był chwytliwy i dobrze opisywał zawartość, gdyż wyświetli się w wynikach wyszukiwania. Jak zoptymalizować Title?
- Pisz zgodnie z prawdą – staraj się przyciągać internautę realną zawartością, a wystrzegaj się tanich chwytów marketingowych. Część odbiorców może wejść na stronę wiedziona ciekawym tytułem, lecz opuści ją od razu po zauważeniu, że ten nie ma żadnego związku z treścią. A to nie pozostaje bez wpływu na pozycję Twojej witryny w SERP.
- Nie przekraczaj maksymalnej liczby znaków – na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych firma Google oddaje do Twojej dyspozycji stałą i niezmienną ilość miejsca – kilkadziesiąt znaków. Zbyt długi tytuł zostanie ucięty i nie przyciągnie uwagi internautów.
- Stosuj unikalne Title – kanibalizacja wyników, czyli kilka podstron Twojej witryny rankujących na tej samej frazie, to wysoce niekorzystna sytuacja, która powoduje odrzucenie większości podstron jako duplikaty.
Zobacz też: Ecomersy Basic #10: Co to jest SEO w sklepie internetowym?
Czym w takim razie jest Description?
To opis wybranej podstrony, który to, podobnie jak Title, pojawi się w wynikach wyszukiwania jako treść uzupełniająca tytuł i wybraną podstronę. Siłą rzeczy powinien przyciągać, lecz nie naciągać, dlatego – podobnie jak w Title – liczy się wyczucie oraz chęć pomocy internaucie, a nie potrzeba bezwzględnego przyciągnięcia go na swoją witrynę. Jak zoptymalizować Description?
- Pisz precyzyjnie – opisuj realną zawartość podstrony, aczkolwiek ze względu na nieco dłuższą dopuszczalną długość, możesz zastosować kilka zabiegów przyciągających wzrok i budzących zainteresowanie, np. CTA, takie jak „Sprawdź!”, „Przeczytaj!”.
- Wykorzystuj korzyści – w nieco dłuższym Description możesz delikatnie nakłonić internautę do odwiedzenia Twojej strony – proponuj korzyści, np. „Błyskawiczna obsługa!”, „Szybka dostawa” lub „Najlepsze marki”.
- Rozwiąż problem – niektóre Description odpowiadają na pytanie zadanie przez internautę już w treści – nakłonisz go w ten sposób, aby wszedł na Twoją witrynę w celu poznania szczegółów tej, a nie innej odpowiedzi.