Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Ecomersy Basic #10: Co to jest SEO w sklepie internetowym?

Piątek, 31 Grudzień 2021

Prowadzisz własny e-sklep i zastanawiasz się, jak zdobyć nowych klientów? Kluczem do sukcesu jest odpowiednia optymalizacja, która pozwoli na zwiększenie widoczności w sieci. Ten cel można osiągnąć za pomocą SEO, czyli pozycjonowania. Sprawdź, co dokładnie mamy na myśli.

Content marketing i treści pisane

Bardzo ważnym elementem sklepu internetowego jest content marketing. Polega na regularnym tworzeniu atrakcyjnych treści, mających przyciągnąć odbiorców. Są to nie tylko teksty, ale również filmiki, podcasty czy raporty. W dzisiejszym artykule chcielibyśmy się skupić na treściach pisanych, ponieważ one przede wszystkim służą pozycjonowaniu. Najprościej mówiąc, chodzi o to, by przypodobać się wyszukiwarce.

Czym są słowa kluczowe?

Właściwie zoptymalizowany content może sprawić, że Twój e-sklep znajdzie się wyżej w Googlach. Jak to osiągnąć? Na początek powinieneś zapoznać się z pojęciem frazy kluczowej. Wydaje nam się, że to określenie nie jest Ci obce: oznacza wyrażenie bądź grupę wyrażeń, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę. Istnieją różne rodzaje keywordsów. Pamiętaj, że te najbardziej popularne są zdominowane przez firmy-giganty, dlatego warto postawić na słowa kluczowe z długiego ogona.


Zobacz też: Ecomersy Basic #2: Słowa kluczowe – pigułka wiedzy


Postaw na frazy z długiego ogona

Mianem „long tail” pozycjonerzy nazywają bardziej rozbudowane, szczegółowe frazy kluczowe. Są one dużo mniej rozchwytywane, unikalne i szczegółowe, a przy tym przeznaczone dla określonej grupy odbiorców. Aby skutecznie wspierać swój długi ogon, warto zainteresować się tzw meta tagami: „meta title” i „meta description”. Są to znaczniki widoczne w wynikach wyszukiwania, czyli fragmenty tekstu przedstawiające zawartość strony. Właśnie one mogą wpłynąć na najważniejszą decyzję danego użytkownika – klikać czy nie klikać?

Algorytmy Google – wielka trójka

Jeżeli chodzi o algorytmy Google, to powinieneś wiedzieć, że są to roboty, które oceniają strony. Jest ich wiele. Istnieją jednak takie trzy szczególne, które przesądzają o wartości Twojej witryny. Te rozwinięte narzędzia szczegółowo analizują zawartość strony i na tej podstawie układają kolejność wyników wyszukiwania. Algorytmy te mają całkiem przyjazne nazwy: Panda, Pingwin oraz Koliber. Mimo przyjemnego brzmienia, kierują się dosyć surowymi zasadami. Panda ma za zadanie ocenić jakość contentu na stronie internetowej. Zdecydowanie nie będą jej się podobać treści zduplikowane (splagiatowane), pisane sztucznym, nienaturalnym językiem czy naszpikowane frazami kluczowymi.

Pingwin i Koliber

Z kolei Pingwin decyduje o wartości linków zewnętrznych. Większą widoczność w Googlach zyskują witryny, do których prowadzi dużo linków. Powinny jednak pochodzić ze sprawdzonych, wartościowych źródeł, związanych z bliską Ci tematyką. Najlepiej będzie, jeżeli zadbasz o różnorodność tych źródeł: linki mogą znajdować się w tekstach blogowych, dłuższych artykułach, komentarzach. Koliber z kolei to algorytm związany z wcześniej wspomnianym długim ogonem.


Przeczytaj też: Jak działają algorytmy Google?


Jak ominąć algorytmy?

Wypozycjonowanie sklepu internetowego to długi i złożony proces. Można go przyspieszyć, jednak to kosztuje. Służą do tego Google Ads, czyli reklamy w wyszukiwarce, pozwalające od razu pozycjonować stronę pod wybranymi frazami na najwyższych pozycjach. Co ważne, takie działanie jest płatne — koszt zależny jest od popularności pozycjonowanych wyrażeń. Ponadto daje tylko krótkotrwałe efekty — strona jest widoczna wysoko w Google, tylko wtedy, gdy działają reklamy.

Podsumowanie

W dzisiejszych czasach nie sposób prowadzić sklep internetowy bez content marketingu i pozycjonowania pod SEO. Mamy nadzieję, że nasz krótki poradnik pomoże Ci ułożyć sobie w głowie najważniejsze informacje związane z optymalizacją. Warto cały czas zdobywać nową wiedzę i pozostawać na bieżąco.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...