Dzisiaj mamy: Piątek, 26 Kwiecień 2024

Ecomersy Basic #10: Co to jest SEO w sklepie internetowym?

2021.12.31

Prowadzisz własny e-sklep i zastanawiasz się, jak zdobyć nowych klientów? Kluczem do sukcesu jest odpowiednia optymalizacja, która pozwoli na zwiększenie widoczności w sieci. Ten cel można osiągnąć za pomocą SEO, czyli pozycjonowania. Sprawdź, co dokładnie mamy na myśli.

Content marketing i treści pisane

Bardzo ważnym elementem sklepu internetowego jest content marketing. Polega na regularnym tworzeniu atrakcyjnych treści, mających przyciągnąć odbiorców. Są to nie tylko teksty, ale również filmiki, podcasty czy raporty. W dzisiejszym artykule chcielibyśmy się skupić na treściach pisanych, ponieważ one przede wszystkim służą pozycjonowaniu. Najprościej mówiąc, chodzi o to, by przypodobać się wyszukiwarce.

Czym są słowa kluczowe?

Właściwie zoptymalizowany content może sprawić, że Twój e-sklep znajdzie się wyżej w Googlach. Jak to osiągnąć? Na początek powinieneś zapoznać się z pojęciem frazy kluczowej. Wydaje nam się, że to określenie nie jest Ci obce: oznacza wyrażenie bądź grupę wyrażeń, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę. Istnieją różne rodzaje keywordsów. Pamiętaj, że te najbardziej popularne są zdominowane przez firmy-giganty, dlatego warto postawić na słowa kluczowe z długiego ogona.


Zobacz też: Ecomersy Basic #2: Słowa kluczowe – pigułka wiedzy


Postaw na frazy z długiego ogona

Mianem „long tail” pozycjonerzy nazywają bardziej rozbudowane, szczegółowe frazy kluczowe. Są one dużo mniej rozchwytywane, unikalne i szczegółowe, a przy tym przeznaczone dla określonej grupy odbiorców. Aby skutecznie wspierać swój długi ogon, warto zainteresować się tzw meta tagami: „meta title” i „meta description”. Są to znaczniki widoczne w wynikach wyszukiwania, czyli fragmenty tekstu przedstawiające zawartość strony. Właśnie one mogą wpłynąć na najważniejszą decyzję danego użytkownika – klikać czy nie klikać?

Algorytmy Google – wielka trójka

Jeżeli chodzi o algorytmy Google, to powinieneś wiedzieć, że są to roboty, które oceniają strony. Jest ich wiele. Istnieją jednak takie trzy szczególne, które przesądzają o wartości Twojej witryny. Te rozwinięte narzędzia szczegółowo analizują zawartość strony i na tej podstawie układają kolejność wyników wyszukiwania. Algorytmy te mają całkiem przyjazne nazwy: Panda, Pingwin oraz Koliber. Mimo przyjemnego brzmienia, kierują się dosyć surowymi zasadami. Panda ma za zadanie ocenić jakość contentu na stronie internetowej. Zdecydowanie nie będą jej się podobać treści zduplikowane (splagiatowane), pisane sztucznym, nienaturalnym językiem czy naszpikowane frazami kluczowymi.

Pingwin i Koliber

Z kolei Pingwin decyduje o wartości linków zewnętrznych. Większą widoczność w Googlach zyskują witryny, do których prowadzi dużo linków. Powinny jednak pochodzić ze sprawdzonych, wartościowych źródeł, związanych z bliską Ci tematyką. Najlepiej będzie, jeżeli zadbasz o różnorodność tych źródeł: linki mogą znajdować się w tekstach blogowych, dłuższych artykułach, komentarzach. Koliber z kolei to algorytm związany z wcześniej wspomnianym długim ogonem.


Przeczytaj też: Jak działają algorytmy Google?


Jak ominąć algorytmy?

Wypozycjonowanie sklepu internetowego to długi i złożony proces. Można go przyspieszyć, jednak to kosztuje. Służą do tego Google Ads, czyli reklamy w wyszukiwarce, pozwalające od razu pozycjonować stronę pod wybranymi frazami na najwyższych pozycjach. Co ważne, takie działanie jest płatne — koszt zależny jest od popularności pozycjonowanych wyrażeń. Ponadto daje tylko krótkotrwałe efekty — strona jest widoczna wysoko w Google, tylko wtedy, gdy działają reklamy.

Podsumowanie

W dzisiejszych czasach nie sposób prowadzić sklep internetowy bez content marketingu i pozycjonowania pod SEO. Mamy nadzieję, że nasz krótki poradnik pomoże Ci ułożyć sobie w głowie najważniejsze informacje związane z optymalizacją. Warto cały czas zdobywać nową wiedzę i pozostawać na bieżąco.

Polecamy