#PrasówkaEcomersy (21.11 - 25.11)
Informowaliśmy o nowym narzędziu do planowania spotkań stworzonym przez polskich programistów – Zencal. Pisaliśmy również o politycznym komentarzu Yes, który został zawarty w przypinkach „Daję w szyję” i o debiucie Kuboty na giełdzie NewConnect. Opublikowaliśmy wnioski z raportu PayU o tym, że Polacy coraz chętniej zamawiają produkty z zagranicy. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się o rekordowym wyniku sprzedaży Bron.pl. Podzieliliśmy się również najważniejszymi wnioskami z raportu GUS na temat sprzedaży detalicznej w październiku 2022 oraz wnioskami z analizy firmy Mokka na temat polskich firm na rumuńskim rynku fashion. Na naszej stronie można znaleźć także artykuł o lead magnet i jego wpływie na sprzedaż. Informowaliśmy o współpracy Apaczka.pl z Hellmann i DPD. Zastanawialiśmy się też, jakie prezenty kupujemy na ostatnią chwilę – według danych Allegro. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł o marketingu w sklepie internetowym i podnoszeniu sprzedaży
Zencal - nowe narzędzie do planowania spotkań od polskich programistów
Zencal to innowacyjne narzędzie do planowania spotkań dla firm, freelancerów czy konsultantów. Jest to pierwszy tego typu model subskrypcji w Polsce. Pozwala na umawianie się z innymi za pośrednictwem linków, tworzenie własnych linków do kalendarza, planowanie z wyprzedzeniem, ustalenie zasad dotyczących przekładania spotkań czy wysyłanie skutecznych powiadomień.
https://ecomersy.pl/zencal-nowe-narzedzie-do-planowania-spotkan-od-polskich-programistow
Przypinki „Daję w szyję” - polityczny komentarz Yes
Marka Yes po raz kolejny odnosi się w swojej kolekcji do obecnej sytuacji politycznej. W kwietniu pisaliśmy o przypinkach „Slava Ukraini” i Putin idi na ch..”, teraz firma zdecydowała się pójść o krok dalej i wypuścić przypinki z napisem „Daję w szyję”.
https://ecomersy.pl/daje-w-szyje-przypinki-yes-komentarzem-do-sytuacji-politycznej
Debiut Kuboty na giełdzie NewConnect
Producent klapków, Kubota, zadebiutował na rynku alternatywnym NewConnect w poniedziałek, 21 listopada br. Akcje firmy zostały wprowadzone na giełdę, jednak już na starcie ich wycena spadła z 13 zł do 10 zł. Cały biznes można więc szacować na ok. 14 mln zł.
https://ecomersy.pl/debiut-kuboty-na-gieldzie-newconnect
Polacy coraz chętniej zamawiają produkty z zagranicy. Raport PayU
O popularności branży e-commerce świadczy nie tylko duża liczba konsumentów, którzy kupują w polskich sklepach internetowych, ale również coraz większe zainteresowanie zakupami transgranicznymi. Dzięki temu wiele firm zyskuje szansę na szerszą dystrybucję usług oraz produktów, wprowadzając je na rynek międzynarodowy. Znany operator płatności PayU (działający w ponad 50 krajach) postanowił przeprowadzić badanie dotyczące kupowania zagranicznych towarów – „Cross-border e-commerce: Czego oczekują konsumenci?”. W raporcie wzięli udział konsumenci z Polski, Kolumbii i Stanów Zjednoczonych.
https://ecomersy.pl/polacy-coraz-chetniej-zamawiaja-produkty-z-zagranicy-raport-payu
Bron.pl z rekordowym wynikiem sprzedaży
Spółka Bron.pl, która oferuje klientom produkty obronne i strzeleckie (niewymagające zezwolenia) oraz odzież i akcesoria survivalowe, odnotowuje w 2022 roku rekordowe przychody ze sprzedaży. Na ten moment jest to 12,4 mln zł – w porównaniu z analogicznym okresem w 2021 możemy mówić o prawie 50-procentowym wzroście (wtedy przychód wyniósł 8,3 mln zł).
https://ecomersy.pl/bronpl-z-rekordowym-wynikiem-sprzedazy
Sprzedaż detaliczna w październiku 2022. Raport GUS
W październiku 2022 roku sprzedaż detaliczna w cenach stałych zwiększyła się o 0,7% w porównaniu z analogicznym okresem w 2021 (wobec wzrostu o 6,9% w październiku ubiegłego roku). W zestawieniu z wrześniem br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej o 0,3%. W miesiącach od stycznia do października 2022 sprzedaż zwiększyła się o 6% rdr (w 2021 wzrosła o 7,4%).
https://ecomersy.pl/sprzedaz-detaliczna-w-pazdzierniku-2022-raport-gus
Polskie firmy na rumuńskim rynku fashion – analiza firmy Mokka
Z szacunków wynika, że wartość rynku mody w Rumunii to 3,77 mld EURO. Trzy polskie marki (CCC, Sinsay i eobuwie.pl) znajdują się w TOP 10 najchętniej wybieranych w Rumunii firm oferujących odzież i obuwie. Dlaczego?
https://ecomersy.pl/polskie-firmy-na-rumunskim-rynku-fashion-analiza-firmy-mokka
Czym jest lead magnet i jak go wykorzystać, aby zwiększyć sprzedaż?
Niewiele sklepów internetowych może się pochwalić wysokim współczynnikiem konwersji, czyli odsetkiem osób, które wykonują pożądaną akcję na stronie. Według danych udostępnionych przez Digital Experience Benchmark 2022 średni CR (ang. Conversion Rate) w e-commerce w 2021 roku wyniósł zaledwie 2,96%. Jeżeli zastanawiasz się, co można zrobić, by go zwiększyć, powinieneś zainteresować się terminem lead magnet. Zostań z nami, żeby poznać szczegóły.
https://ecomersy.pl/czym-jest-lead-magnet-i-jak-go-wykorzystac-aby-zwiekszyc-sprzedaz
Współpraca Apaczka.pl z Hellmann i DPD
Platforma logistyczna Apaczka.pl nawiązała współpracę z dwoma przewoźnikami: Hellmann i DPD, dzięki czemu możliwe staje się nadawanie palet zagranicznych w eksporcie – i to do 23 krajów w Europie. Oferta obejmuje Przesyłki większe gabarytowo i przekraczające standardowe wymiary wagowe.
https://ecomersy.pl/wspolpraca-apaczkapl-z-hellmann-i-dpd
Jakie prezenty kupujemy na ostatnią chwilę? Dane Allegro
Dane Allegro pokazują, że w okresie przedświątecznym produkty należące do kategorii „moda” odnotowują bardzo duży wzrost sprzedaży, tym samym stając się jednymi z głównych „zakupów na ostatnią chwilę”. Okazuje się, że „spóźnialscy” klienci najczęściej wybierają zegarki.
https://ecomersy.pl/jakie-prezenty-kupujemy-na-ostatnia-chwile-dane-allegro
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?