Dzisiaj mamy: Niedziela, 1 Październik 2023

Polskie firmy na rumuńskim rynku fashion – analiza firmy Mokka

2022.11.24

Z szacunków wynika, że wartość rynku mody w Rumunii to 3,77 mld EURO. Trzy polskie marki (CCC, Sinsay i eobuwie.pl) znajdują się w TOP 10 najchętniej wybieranych w Rumunii firm oferujących odzież i obuwie. Dlaczego?

Wyniki badania – preferencje klientów

Polskie marki fashion są znane i lubiane w Rumunii. Analiza firmy Mokka wskazuje, że jedną z częstszych barier w ich rozwoju jest brak odpowiednich metod płatności. W 2022 roku odnotowano 6% wzrostu rdr. w branży fashion. 46% osób, które wzięły udział w badaniu, deklaruje, że artykuły modowe kupuje w centrach handlowych, natomiast 21% - wyłącznie online. Konsumenci dokonują zakupów modowych średnio 2,5 razy w miesiącu, wydając na jedne z nich 300 RON (jest to ok. 60 EURO). Wartość modowego e-handlu detalicznego w 2021 roku wyniosła 894 mln EURO, możemy więc mówić o 26-procentowym wzroście rdr. Sektor ten rozwija się najszybciej na całym rynku e-commerce w Rumunii.

Jakie marki modowe i obuwnicze lubią Rumuni?

Jeżeli chodzi o najchętniej wybierane marki fashion, na pierwszym miejscu znajduje się H&M (7,6% respondentów robi tam zakupy), a później: Decathlon (6,7%) i C&A (6,6%). 5,1% konsumentów wskazało na polski brand – Sinsay. Po nim plasują się Decathlon (6,7%) i C&A (6,6%). W przypadku firm obuwniczych największą popularnością cieszą się: Deichmann (9,8%). polskie CCC (8,1%) oraz Decathlon (8%). Następnie w zestawieniu znalazły się marki: Adidas (6,6%), EMAG (5,1%), i C&A (3,8%). Epantofi.ro (czyli polskie e-obuwie) zaznaczyło 3,5% klientów. Rumuńscy e-konsumenci preferują płatności kartą płatniczą (56%). Chętnie wybierają również e-portfele (23,5%), płatność za pobraniem (9,9%) i przelew internetowy (9,4%). Klienci otwierają się także na płatności odroczone.

 

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

2023.09.29
Działania w mediach społecznościowych stało się nieodłączną częścią strategii marketingowej wielu firm. Instagram – jako jeden z najpopularniejszych serwisów – oferuje wiele możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Najwygodniejszym i najprostszym sposobem zarządzania firmowym kontem na tej platformie jest korzystanie z narzędzi udostępnianych przez Facebooka (Meta posiada zarówno Instagrama, jak i...
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...