Dzisiaj mamy: Środa, 22 Maj 2024

Polskie firmy na rumuńskim rynku fashion – analiza firmy Mokka

2022.11.24

Z szacunków wynika, że wartość rynku mody w Rumunii to 3,77 mld EURO. Trzy polskie marki (CCC, Sinsay i eobuwie.pl) znajdują się w TOP 10 najchętniej wybieranych w Rumunii firm oferujących odzież i obuwie. Dlaczego?

Wyniki badania – preferencje klientów

Polskie marki fashion są znane i lubiane w Rumunii. Analiza firmy Mokka wskazuje, że jedną z częstszych barier w ich rozwoju jest brak odpowiednich metod płatności. W 2022 roku odnotowano 6% wzrostu rdr. w branży fashion. 46% osób, które wzięły udział w badaniu, deklaruje, że artykuły modowe kupuje w centrach handlowych, natomiast 21% - wyłącznie online. Konsumenci dokonują zakupów modowych średnio 2,5 razy w miesiącu, wydając na jedne z nich 300 RON (jest to ok. 60 EURO). Wartość modowego e-handlu detalicznego w 2021 roku wyniosła 894 mln EURO, możemy więc mówić o 26-procentowym wzroście rdr. Sektor ten rozwija się najszybciej na całym rynku e-commerce w Rumunii.

Jakie marki modowe i obuwnicze lubią Rumuni?

Jeżeli chodzi o najchętniej wybierane marki fashion, na pierwszym miejscu znajduje się H&M (7,6% respondentów robi tam zakupy), a później: Decathlon (6,7%) i C&A (6,6%). 5,1% konsumentów wskazało na polski brand – Sinsay. Po nim plasują się Decathlon (6,7%) i C&A (6,6%). W przypadku firm obuwniczych największą popularnością cieszą się: Deichmann (9,8%). polskie CCC (8,1%) oraz Decathlon (8%). Następnie w zestawieniu znalazły się marki: Adidas (6,6%), EMAG (5,1%), i C&A (3,8%). Epantofi.ro (czyli polskie e-obuwie) zaznaczyło 3,5% klientów. Rumuńscy e-konsumenci preferują płatności kartą płatniczą (56%). Chętnie wybierają również e-portfele (23,5%), płatność za pobraniem (9,9%) i przelew internetowy (9,4%). Klienci otwierają się także na płatności odroczone.

 

Polecamy