Dzisiaj mamy: Niedziela, 26 Marzec 2023

Polskie firmy na rumuńskim rynku fashion – analiza firmy Mokka

2022.11.24

Z szacunków wynika, że wartość rynku mody w Rumunii to 3,77 mld EURO. Trzy polskie marki (CCC, Sinsay i eobuwie.pl) znajdują się w TOP 10 najchętniej wybieranych w Rumunii firm oferujących odzież i obuwie. Dlaczego?

Wyniki badania – preferencje klientów

Polskie marki fashion są znane i lubiane w Rumunii. Analiza firmy Mokka wskazuje, że jedną z częstszych barier w ich rozwoju jest brak odpowiednich metod płatności. W 2022 roku odnotowano 6% wzrostu rdr. w branży fashion. 46% osób, które wzięły udział w badaniu, deklaruje, że artykuły modowe kupuje w centrach handlowych, natomiast 21% - wyłącznie online. Konsumenci dokonują zakupów modowych średnio 2,5 razy w miesiącu, wydając na jedne z nich 300 RON (jest to ok. 60 EURO). Wartość modowego e-handlu detalicznego w 2021 roku wyniosła 894 mln EURO, możemy więc mówić o 26-procentowym wzroście rdr. Sektor ten rozwija się najszybciej na całym rynku e-commerce w Rumunii.

Jakie marki modowe i obuwnicze lubią Rumuni?

Jeżeli chodzi o najchętniej wybierane marki fashion, na pierwszym miejscu znajduje się H&M (7,6% respondentów robi tam zakupy), a później: Decathlon (6,7%) i C&A (6,6%). 5,1% konsumentów wskazało na polski brand – Sinsay. Po nim plasują się Decathlon (6,7%) i C&A (6,6%). W przypadku firm obuwniczych największą popularnością cieszą się: Deichmann (9,8%). polskie CCC (8,1%) oraz Decathlon (8%). Następnie w zestawieniu znalazły się marki: Adidas (6,6%), EMAG (5,1%), i C&A (3,8%). Epantofi.ro (czyli polskie e-obuwie) zaznaczyło 3,5% klientów. Rumuńscy e-konsumenci preferują płatności kartą płatniczą (56%). Chętnie wybierają również e-portfele (23,5%), płatność za pobraniem (9,9%) i przelew internetowy (9,4%). Klienci otwierają się także na płatności odroczone.

 

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #70: Czym jest strategia komunikacyjna marki?

Ecomersy Basic #70: Czym jest strategia komunikacyjna marki?

2023.03.24
Sposób, w jaki komunikujemy się z naszymi odbiorcami, ma ogromny wpływ na wizerunek marki. Dlatego właśnie strategia komunikacyjna jest równie istotna, co biznesplan. To naprawdę rozległe określenie, które kryje w sobie mnóstwo elementów. W dzisiejszym artykule postaramy się nakreślić najważniejsze kwestie związane z tworzeniem takiej strategii i wykorzystywaniem jej do...
EcomersyBasic #69: Jak dbać o dobre opinie o sklepie internetowym?

EcomersyBasic #69: Jak dbać o dobre opinie o sklepie internetowym?

2023.03.17
E-commerce w Polsce rozwija się prężnie, co oznacza, że sklepów internetowych cały czas przybywa. Klienci muszą więc znajdować sposoby, by wybrać odpowiednie miejsce na zrobienie zakupów online. Skąd wiadomo, że dany e-sklep spełni ich oczekiwania? Internauci często kierują się opiniami innych osób – poprzednich konsumentów, którzy wcześniej byli na ich...
EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO

EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO

2023.03.10
Właściciele sklepów internetowych i wszystkie osoby związane z e-commerce doskonale zdają sobie sprawę, że świat marketingu online stale się zmienia. W branży zaczynają dominować nowe trendy i strategie, wprowadzane są coraz nowocześniejsze narzędzia. Wszystko po to, by odpowiedzieć na aktualne potrzeby i wymagania konsumentów. Większa liczba odwiedzających stronę przekłada się...
EcomersyBasic #67: Jak zmniejszyć liczbę zapytań o zwroty w sklepie internetowym?

EcomersyBasic #67: Jak zmniejszyć liczbę zapytań o zwroty w sklepie internetowym?

2023.03.03
Aby sklep internetowy mógł działać jak dobrze naoliwiona maszyna, powinniśmy zadbać o każdy aspekt jego funkcjonowania. Na pewno zdajesz sobie sprawę, jak duże znaczenie dla klientów ma polityka zwrotów. Istnieje wiele metod, które pozwalają na usprawnienie całego procesu. Bardzo ważne jest to, aby klient posiadał jasne informacje na temat oddawania...